F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.05.2024

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Więcej wiadomości

  Archiwum 2002
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Szczegółowy opis przebiegu wyścigu o Grand Prix Belgii

Marek Roczniak, 2 wrze?nia 2002, wyświetlenia: 5190<< | lista | T- | T+ | >>
Kierowcy Ferrari wystartowali perfekcyjnie i dzięki temu Michael Schumacher bez problemu utrzymał się na prowadzeniu, natomiast Rubens Barrichello wyprzedził Kimiego Raikkonena (McLaren) i znalazł się na drugiej pozycji. O czwartą pozycję na pierwszym zakręcie walczyli między sobą kierowcy z zespołu Williams – Ralf Schumacher i Juan Pablo Montoya. Do walki tej włączył się również Jarno Trulli (Renault), który tuż po starcie wyprzedził drugiego kierowcę z zespołu McLaren – Davida Coultharda. Niestety Włoch opóźnił za bardzo hamowanie przed pierwszym zakrętem, a następnie nieopatrznie wcisnął na kierownicy przycisk wrzucający neutralny bieg w skrzyni biegów i przez chwilę miał kłopoty z opanowaniem bolidu. W końcu jednak mu się to udało, ale przez to całe zamieszanie znalazł się ponownie za kierowcą z zespołu McLaren na siódmej pozycji. Tymczasem Montoya awansował na czwartą pozycję po wyprzedzeniu zespołowego partnera, do którego na drugiej prostej poprzedzającej zakręt Eau Rouge zaczął się również dobierać Coulthard. Szkot dysponował jednak zbyt niewielką przewagą w tym momencie i dlatego postanowił odpuścić. Na ósmej pozycji utrzymał się Eddie Irvine (Jaguar), a za Irlandczykiem znalazł się drugi kierowca z zespołu Renault – Jenson Button, który podczas pokonywania pierwszego zakrętu wyprzedził Mikę Salo (Toyota). Na pozycjach od 11 do 14 utrzymali się Pedro de la Rosa (Jaguar), Jacques Villeneuve (BAR), Allan McNish (Toyota) i Giancarlo Fisichella (Jordan), chociaż bliski wyprzedzenia Włocha był drugi kierowca z zespołu BAR – Olivier Panis. Francuz tuż przed pierwszym zakrętem został jednak po obu stronach zaatakowany przez kierowców z zespołu Sauber – Felipe Massę oraz Nicka Heidfelda i nie dość, że nie udało mu się wyprzedzić Fisichelli, to jeszcze poza kierowcami z zespołu Sauber na drugiej prostej został również wyprzedzony przez drugiego kierowcę z zespołu Jordan – Takumę Sato. W efekcie Panis spadł aż na 18 pozycję, tuż przed kierowców z zespołu Minardi – Marka Webbera i Anthonego Davidsona.

Przed zakrętem Eau Rouge McNish wyprzedził Villeneuve'a i awansował na 12 pozycję, natomiast Heidfeld wyprzedził zespołowego partnera – Massę i znalazł się na 15 pozycji. Na trzeciej i zarazem najdłuższej prostej Coulthard ponownie zaatakował Ralfa Schumachera, ale tym razem już skutecznie i dzięki temu awansował na piątą pozycję. W tym samym miejscu toru udanym atakiem popisał się również Fisichella, który po wyprzedzeniu Villeneuve'a znalazł się na 13 pozycji. Na drugim okrążeniu Raikkonen popełnił dosyć poważny błąd i po zbyt szerokim wejściu w jeden z szybszych zakrętów zaczął wpadać w poślizg. Fin o dziwo zdołał jednak odzyskać kontrolę nad bolidem, ale kosztowało go to utratę znacznej części prędkości, co od razu wykorzystał Montoya do awansowania na trzecią pozycję. Na piątym okrążeniu na najdłuższej prostej Massa odzyskał 15 pozycję utraconą tuż po starcie na rzecz zespołowego partnera – Heidfelda. W chwilę później awaria skrzyni biegów wyeliminowała z wyścigu Webbera. Na siódmym okrążeniu Villeneuve był bliski odzyskania 13 pozycji, jednak Fisichella, który był ewidentnie wolniejszy od Kanadyjczyka tym razem zdołał się jeszcze obronić. Villeneuve nie poddał się jednak tak łatwo i podczas pokonywania pierwszego zakrętu na kolejnym okrążeniu po wewnętrznej wyprzedził kierowcę z zespołu Jordan. Na dodatek Włocha w chwilę później wyprzedził również Massa, spychając go w ten sposób na 15 pozycję.

Po 10 okrążeniach Michael Schumacher miał ponad siedem sekund przewagi nad zespołowym partnerem – Barrichello, do którego jadący na trzeciej pozycji Montoya tracił już blisko 20 sekund. Za Kolumbijczykiem w niewielkich odstępach czasowych podążali kierowcy z zespołu McLaren, a także Ralf Schumacher i Trulli. Na 11 okrążeniu z wyścigu wycofał się Button, ze względu na awarię silnika. Brytyjczyk do tego momentu zajmował dziewiątą pozycję. Dwa okrążenia później Villeneuve wyprzedził McNisha i awansował na 11 pozycję. Kanadyjczyk co prawda w tym celu musiał bardzo opóźnić hamowanie przed zakrętem znajdującym się na końcu najdłuższej prostej, ale nie stanowiło to dla niego zbyt wielkiego problemu. Pod koniec 14 okrążenia pierwszą rundę postojów zapoczątkowali Massa i Sato. Na dwóch kolejnych okrążeniach pierwsze postoje w boksach zaliczyli również Irvine, Villeneuve, McNish, Davidson, Michael Schumacher, Salo i de la Rosa. Na 17 okrążeniu Ralf Schumacher zaliczył poślizg na jednym z wolniejszych zakrętów i znalazł się na chwilę poza torem. W tym momencie został wyprzedzony przez Trullego i po powrocie na tor kontynuował jazdę na siódmej pozycji.

Do końca 19 okrążenia przynajmniej jeden postój na swoim koncie mieli już wszyscy pozostali w wyścigu kierowcy z wyjątkiem Fisichelli, który jako jedyny zdecydował się tylko na jeden postój w boksach podczas tego wyścigu. Po zakończeniu pierwszej rundy postojów kolejność pierwszej trójki była bez zmian, natomiast na czwartą pozycję dzięki późniejszemu o jedno okrążenie postojowi w stosunku do zespołowego partnera – Raikkonena awansował Coulthard. Fisichella tymczasowo znajdował się na szóstej pozycji, natomiast w kolejności pozostałych kierowców na torze nastąpiła tylko jedna zmiana, który była spowodowana problemami z założeniem jednego z tylnych kół do bolidu Sato, przez co postój Japończyka przedłużył się do ponad 14 sekund. Skorzystał z tego Panis, który awansował na 16 pozycję. W międzyczasie jadący na ostatniej pozycji Davidson popełnił prawie taki sam błąd co Raikkonen na drugim okrążeniu, jednak w przeciwieństwie do Fina nie zdołał odzyskać kontroli nad swoim bolidem i po wylądowaniu na środku żwirowiska zakończył udział w tym wyścigu.

Pod koniec 21 okrążenia Fisichella zaliczył pierwszy i zarazem ostatni postój w tym wyścigu. W tym momencie na pozycje od szóstej do trzynastej powrócili Trulli, Ralf Schumacher, Irvine, Salo, de la Rosa, Villeneuve, McNish i Massa, natomiast Fisichella ze względu na trwające ponad 12 sekund tankowanie paliwa w trakcie tego postoju został również wyprzedzony przez Heidfelda i po powrocie na tor znalazł się przed Panisem na 15 pozycji. Drugą rundę postojów pod koniec 28 okrążenia ponownie zapoczątkował Sato. Na następnym okrążeniu w boksach po raz drugi zatrzymywali się Trulli i Massa, natomiast na 30 okrążeniu tankowanie paliwa i zmianę opon zaliczyło aż pięciu kierowców – Michael Schumacher, Irvine, Salo, McNish i Heidfeld. Na przestrzeni pięciu kolejnych okrążeń drugie postoje w boksach odbyli pozostali w wyścigu kierowcy z wyjątkiem Fisichelli.

Po zakończeniu drugiej rundy postojów nie nastąpiła żadna zmiana w kolejności kierowców z pierwszej dziesiątki. Ralf Schumacher dzięki późniejszemu o dwa okrążenia postojowi w boksach miał co prawda szansę na przeskoczenie Trullego, jednak ze względu na wciśnięcie nieodpowiedniego przycisku na kierownicy miał przez kilka sekund problemy z ruszeniem z miejsca i po powrocie na tor znalazł się ponownie na siódmej pozycji. Tymczasem na 11 pozycję dzięki odmiennej od pozostałych kierowców strategii postojów awansował Fisichella, przeskakując Villeneuve'a, McNisha, Massę oraz Heidfelda. Kolejność tych czterech kierowców także uległa zmianie, ponieważ podczas powrotu na tor McNish został wyprzedzony przez Massę i znalazł się na 14 pozycji.

Na 36 okrążeniu nastąpiły dwie awarie silników: jedna w bolidzie Raikkonena, a druga w bolidzie Trullego. Kierowcy ci oczywiście zakończyli w tym momencie udział w Grand Prix Belgii, natomiast na pozycje od piątej do piętnastej awansowali Ralf Schumacher, Irvine, Salo, de la Rosa, Fisichella, Villeneuve, Massa, McNish, Heidfeld, Panis i Sato. Dwa okrążenia później awaria tylnego zawieszenia wyeliminowała z wyścigu de la Rosę, natomiast kolejne dwie awarie silników w bolidach Fisichelli i Massy uszczupliły stawkę pozostałych w wyścigu kierowców do 12. Szczególnie widowiskowa była eksplozja silnika Hondy w bolidzie Fisichelli, której towarzyszyły kłęby dymu, sporych rozmiarów ogień i wypadające na wszystkie strony niewielkie fragmenty konstrukcji silnika lub skrzyni biegów. Dwa okrążenia później awarii uległ również silnik Hondy zamontowany w bolidzie Panisa, ale tym razem skończyło się tylko na niewielkim płomieniu wydobywającym się z rury wydechowej. W tym momencie na pozycjach od siódmej do jedenastej znaleźli się kolejno Salo, Villeneuve, McNish, Heidfeld i Sato, a przez ostatnie cztery okrążenia w wyścigu tym nie nastąpiła już żadna zmiana w kolejności kierowców.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu
21.04.2024  GP Chin: wyniki wyścigu
21.04.2024  Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin
20.04.2024  Gasly: Idziemy we właściwym kierunku
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
Tagi:
Grand Prix F1
Spa

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca