|
|
|
|
|
|
Grosjean pozostanie kierowcą Haasa w sezonie 2020 |
Przyszłość Nico Hulkenberga w stawce F1 stoi teraz pod znakiem zapytania. |
|
•Nataniel Piórkowski, 19 wrze?nia 2019, wyświetlenia: 2770 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Haas oficjalnie poinformował o przedłużeniu kontraktu z Romainem Grosjeanem.
Francuz dołączył do zespołu, gdy ten debiutował w stawce Formuły 1. W ostatnich miesiącach jego przyszłość w ekipie stawała się jednak coraz mniej pewna ze względu na słabe wyniki oraz częste błędy.
Szef Haasa – Guenther Steiner otwarcie sugerował nawet, że jego ekipa rozważa zatrudnienie innego doświadczonego kierowcy – Nico Hulkenberga, który po tym sezonie straci wyścigowy fotel w Renault.
Ostatecznie przed GP Singapuru stajnia z Kannapolis wydała komunikat, w którym ogłosiła, iż nie zmieni swego składu kierowców przed sezonem 2020.
Grosjean powiedział: „Zawsze podkreślałem, że chcę pozostać z Haasem i kontynuować budowanie jego osiągnięć. Jestem tu od samego początku i wiem, ile pracy włożyli Gene [Haas] oraz Guenther, aby sprawić, że zespół ten będzie konkurencyjny. Naturalnie bardzo cieszę się, że mogę być częścią tego procesu”.
„Wywalczenie piątego miejsca w klasyfikacji konstruktorów w zaledwie trzecim roku startów w Formule 1 było czymś bardzo wyjątkowym. W tym sezonie zmagaliśmy się z różnymi wyzwaniami, ale wykorzystamy doświadczenie zdobyte w tym i poprzednim sezonie, aby postawić krok naprzód przed nadchodzącą kampanią”.
„Nie mogę się już doczekać dalszej współpracy z Kevinem [Magnussenem] oraz całym zespołem oraz kontynuowania naszej wspólnej podróży” – podkreślił Francuz.
Steiner zaznaczył, że olbrzymie znaczenie przy podejmowaniu decyzji miało zachowanie wewnętrznej ciągłości oraz postawienie na sprawdzonego i doświadczonego kierowcę.
„Doświadczenie i jego potrzeba były jednym z fundamentów naszego zespołu. Wraz z Romainem i Kevinem nadal będziemy mieć skład kierowców, który gwarantuje solidną platformę pod kontynuowanie naszego rozwoju. Rozumieją, jak pracuje nasz zespół. My z kolei wiemy, czego są w stanie dostarczyć za kierownicą”.
„Dzięki temu zachowujemy cenną stabilność i mocne fundamenty pod dalsze budowanie przyszłości naszego zespołu. Ten sezon jest dla nas trudny ze względu na wahania osiągów bolidu VF-19. Wykorzystamy jednak te trudne doświadczenia, aby dokonać postępów i postawić krok naprzód przed sezonem 2020”.
Informacja ta komplikuje sytuację Nico Hulkenberga, który miał nadzieję na przejście do amerykańskiego zespołu po zwolnieniu z Renault. Teraz jedyną realną opcją Niemca wydaje się Alfa Romeo. Nie wiadomo jednak, czy kierownictwo stajni zdecyduje się na zwolnienie wspieranego przez Ferrari Antonio Giovinazziego.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|