F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

System DAS może łamać reguły parc ferme

Pojawiają się wątpliwości co do tego, jakie przepisy powinny dotyczyć rozwiązania Mercedesa.
Nataniel Piórkowski, 22 lutego 2020, wyświetlenia: 6377<< | lista | T- | T+ | >>

System DAS otrzymał zielone światło od FIA. Nie wiadomo jednak, czy okaże się on zgodny z regułami parc ferme.

Rozwiązanie to pozwala kierowcom Mercedesa na dostosowywanie ustawień geometrii przednich kół w trakcie jazdy, poprzez przyciąganie lub odpychanie kierownicy.

Chociaż system nie stoi w sprzeczności z regulacjami technicznymi na sezon 2020, pojawiają się pytania o to, czy jego wykorzystywanie nie będzie stanowiło ograniczeń dotyczących modyfikacji, jakie każdy zespół może wprowadzić pomiędzy kwalifikacjami a wyścigiem.

Dyrektor sportowy Renault – Alan Permane, powiedział: „James Allison i jego ludzie stworzyli coś bardzo sprytnego. Nie ulega żadnej wątpliwości, że system ten może mieć duży wpływ na czasy okrążeń. Jestem pewien, że kontaktowali się w tej sprawie z Nikoasem [Tombazisem] i FIA. Oni zdają się przesądzać o legalności DAS. Mogę się z tym zgodzić”.

„Pojawia się jednak wątpliwość związana z regułami parku zamkniętego. Diabeł tkwi w szczegółach – DAS jest tak właściwie systemem kierowniczym, czy układem zawieszenia? Oba te systemy są inaczej traktowane przez przepisy techniczne. Ten detal właśnie budzi naszą wątpliwość”.

Regulacje sportowe mówią o tym, że od opuszczenia garaży podczas kwalifikacji aż do startu wyścigu każdy z bolidów obowiązują zasady parc ferme.

Artykuł 34.6 precyzuje: „Uczestnik mistrzostw nie może modyfikować żadnej części bolidu anie wprowadzać zmian w ustawieniach zawieszenia, podczas gdy bolid obowiązują zasady parc ferme”.

„W przypadku złamania tego artykułu dany kierowca jest zmuszony do rozpoczęcia wyścigu z alei serwisowej i dostosowania się do procedury zawartej w artykule 36.2”.

„Aby w pełni usatysfakcjonować osoby przeprowadzające kontrolę techniczną, co do tego, że w układzie zawieszenia lub konfiguracji aerodynamicznej bolidu (za wyjątkiem przedniego skrzydła), nie zostały wprowadzone zmiany podczas obowiązywania reguły parc ferme, z kontroli fizycznej musi wynikać, że żadne zmiany nie mogą zostać wprowadzone bez użycia narzędzi”.

Z tego zapisu może wynikać, że możliwość zmiany zbieżności kół przez ruch kierownicy nie jest w pełni zgodna z tym warunkiem. Wiele będzie jednak zależało od tego, jak zdefiniowany zostanie układ zawieszenia.

Dyrektor wyścigów F1 – Michael Masi nie chciał komentować sprawy Mercedesa. „Nie rozmawiamy o elementach technicznych poszczególnych zespołów. Gdy otrzymujemy zapytanie od zespołu, zajmujemy się każdym przypadkiem osobno. To wszystko co mogę powiedzieć”.

„Wiem, że szukacie nagłówka, ale prawdopodobnie nie będę wam go w stanie dostarczyć. Będziemy kontynuować współpracę z zespołami, w kwestii wszystkich rzeczy, które te chciałyby poruszyć”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Przepisy
Mercedes

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca