F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Zespoły naciskają na odroczenie nowych przepisów na 2022 rok

Utrzymanoby dotychczasowe zasady przy zamrożeniu rozwoju większości obszarów bolidu.
Mateusz Szymkiewicz, 18 marca 2020, wyświetlenia: 1375<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Zespoły zamierzają omówić z władzami Formuły 1 odroczenie nowych regulaminów technicznych na 2022 rok, ze względu na komplikacje spowodowane pandemią koronawirusa.

W ostatnich dniach doszło do dyskusji szefów wszystkich dziesięciu ekip, podczas której analizowano plany na najbliższą przyszłość. Jedną z propozycji ma być przeniesienie nowych zasad z 2021 na 2022 rok, ze względu na prawdopodobne późne rozpoczęcie nadchodzącego sezonu, przesunięcie jego zakończenia, a także potencjalnie mniejsze wpływy finansowe.

Podczas mistrzostw w 2021 roku obowiązywałyby dotychczasowe reguły, lecz zostałby zamrożony rozwój podwozia, skrzyń biegów oraz wybranych elementów mechanicznych. Ekipy miałyby prawo do zmian tylko w aerodynamice, która została uznana za obszar w największym stopniu determinujący osiągi bolidów. Według Autosportu, dziewięciu szefów miało poprzeć ten pomysł, natomiast Ferrari poprosiło o więcej czasu do namysłu.

W najbliższy czwartek dojdzie do telekonferencji pomiędzy Rossem Brawnem z Liberty Media, Jeanem Todtem z FIA oraz przedstawicielami wszystkich dziesięciu zespołów. Wiele wskazuje na to, że zostanie wówczas omówiony postulat odroczenia debiutu nowych regulacji technicznych. Oprócz tego przedmiotem dyskusji ma być najbliższy termin rozpoczęcia sezonu 2020, możliwość organizacji wyścigów w styczniu 2021 roku oraz opóźnienie kolejnych mistrzostw.

Przesunięcie debiutu nowych przepisów wydaje się być naturalną decyzją w aktualnej sytuacji, gdy nikt nie wie kiedy sezon 2020 będzie mógł wystartować oraz ile wyścigów będzie liczył. Mniejsza liczba rund w kalendarzu oznacza niższe wpływy dla zespołów, natomiast potencjalny kryzys finansowy spowodowany pandemią koronawirusa może uderzyć w producentów samochodowych. Wówczas szefowie fabrycznych programów w Formule 1 mogą zostać wezwani do uzasadnienia dalszego sensu inwestycji w motorsport.

Pomysł przeniesienia nowych regulaminów na 2022 rok może o tyle znaleźć poparcie władz Formuły 1, ponieważ utrzymanoby limity budżetowe. Wówczas ekipy projektowałyby nowe samochody już przy ograniczonych zasobach, co zwiększyłoby szansę prywatnych stajni na zredukowanie straty do czołowej trójki. Z kolei Pirelli otrzymałoby więcej czasu na rozwój nowych, niskoprofilowych opon, których testy są wstrzymane przez pandemię koronawirusa.

Dużą niewiadomą pozostaje kwestia Porozumienia Concorde, które wygasa po 2020 roku, a negocjowane warunki odnoszą się bezpośrednio do zmian już od kolejnego sezonu. Zrozumiałe jest jednak, że przy utrzymaniu w 2021 roku dotychczasowych zasad, Formuła 1 dalej mogłaby realizować pomysł skróconych weekendów czy kolejnych ograniczeń finansowych.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
12.04.2024  Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025
11.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
Tagi:
F1 ogólnie
Przepisy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca