F1 2020Kanada Francja Austria Wielka Brytania Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.04.2020

Sainz i Norris zgodzili się na obniżkę pensji

Silverstone podejmie decyzję o organizacji wyścigu do końca kwietnia

01.04.2020

Horner: Zespoły chcą odroczenia nowych przepisów na 2023 rok

Theissen: Eksodus producentów z F1 jak w 2008 roku jest możliwy

Norris: Simracing stresuje mnie bardziej niż prawdziwe wyścigi

Aston Martin oficjalnie potwierdza powrót do F1 w sezonie 2021

Ecclestone: Vettel powinien odejść z F1 lub dołączyć do McLarena

31.03.2020

Eleven zakupiło prawa do transmisji DTM w sezonach 2020-2021

System DAS pozostanie zakazany w sezonie 2021

Zespoły otrzymały całoroczny zakaz rozwoju bolidów na sezon 2022

Binotto: Odroczenie przepisów uderzy w nas bardziej niż w rywali

AMuS: Formuła 1 rozważa roczne Porozumienie Concorde

Pietrow: Możliwy całkowity brak wyścigów w roku 2020

Vasseur: Zamknięcie fabryk powinno zostać wydłużone

Coulthard: Formuła 1 powróci w niedalekiej przyszłości

30.03.2020

Marko proponował zarażenie koronawirusem kierowców Red Bulla

Pirelli potwierdza odroczenie debiutu niskoprofilowych opon

Marko: Formuła 1 jest gotowa udzielić pomocy finansowej zespołom

Wolff dementuje plotki o przejściu do Aston Martina

Sainz: Nie przeszkadza mi to jak Netflix przedstawia rywalizację

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Zespoły naciskają na odroczenie nowych przepisów na 2022 rok

Utrzymanoby dotychczasowe zasady przy zamrożeniu rozwoju większości obszarów bolidu.
Mateusz Szymkiewicz, 18 marca 2020, wyświetlenia: 1285<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Zespoły zamierzają omówić z władzami Formuły 1 odroczenie nowych regulaminów technicznych na 2022 rok, ze względu na komplikacje spowodowane pandemią koronawirusa.

W ostatnich dniach doszło do dyskusji szefów wszystkich dziesięciu ekip, podczas której analizowano plany na najbliższą przyszłość. Jedną z propozycji ma być przeniesienie nowych zasad z 2021 na 2022 rok, ze względu na prawdopodobne późne rozpoczęcie nadchodzącego sezonu, przesunięcie jego zakończenia, a także potencjalnie mniejsze wpływy finansowe.

Podczas mistrzostw w 2021 roku obowiązywałyby dotychczasowe reguły, lecz zostałby zamrożony rozwój podwozia, skrzyń biegów oraz wybranych elementów mechanicznych. Ekipy miałyby prawo do zmian tylko w aerodynamice, która została uznana za obszar w największym stopniu determinujący osiągi bolidów. Według Autosportu, dziewięciu szefów miało poprzeć ten pomysł, natomiast Ferrari poprosiło o więcej czasu do namysłu.

W najbliższy czwartek dojdzie do telekonferencji pomiędzy Rossem Brawnem z Liberty Media, Jeanem Todtem z FIA oraz przedstawicielami wszystkich dziesięciu zespołów. Wiele wskazuje na to, że zostanie wówczas omówiony postulat odroczenia debiutu nowych regulacji technicznych. Oprócz tego przedmiotem dyskusji ma być najbliższy termin rozpoczęcia sezonu 2020, możliwość organizacji wyścigów w styczniu 2021 roku oraz opóźnienie kolejnych mistrzostw.

Przesunięcie debiutu nowych przepisów wydaje się być naturalną decyzją w aktualnej sytuacji, gdy nikt nie wie kiedy sezon 2020 będzie mógł wystartować oraz ile wyścigów będzie liczył. Mniejsza liczba rund w kalendarzu oznacza niższe wpływy dla zespołów, natomiast potencjalny kryzys finansowy spowodowany pandemią koronawirusa może uderzyć w producentów samochodowych. Wówczas szefowie fabrycznych programów w Formule 1 mogą zostać wezwani do uzasadnienia dalszego sensu inwestycji w motosport.

Pomysł przeniesienia nowych regulaminów na 2022 rok może o tyle znaleźć poparcie władz Formuły 1, ponieważ utrzymanoby limity budżetów. Wówczas ekipy projektowałyby nowe samochody już przy ograniczonych zasobach, co zwiększyłoby szansę prywatnych stajni na zredukowanie straty do czołowej trójki. Z kolei Pirelli otrzymałoby więcej czasu na rozwój nowych, niskoprofilowych opon, których testy są wstrzymane przez pandemię koronawirusa.

Dużą niewiadomą pozostaje kwestia Porozumienia Concorde, które wygasa po 2020 roku, a negocjowane warunki odnoszą się bezpośrednio do zmian już od kolejnego sezonu. Zrozumiałe jest jednak, że przy utrzymaniu w 2021 roku dotychczasowych zasad, Formuła 1 dalej mogłaby realizować pomysł skróconych weekendów czy kolejnych ograniczeń finansowych.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.04.2020  Silverstone podejmie decyzję o organizacji wyścigu do końca kwietnia
01.04.2020  Horner: Zespoły chcą odroczenia nowych przepisów na 2023 rok
01.04.2020  Theissen: Eksodus producentów z F1 jak w 2008 roku jest możliwy
31.03.2020  System DAS pozostanie zakazany w sezonie 2021
31.03.2020  Zespoły otrzymały całoroczny zakaz rozwoju bolidów na sezon 2022
Tagi:
F1 ogólnie
Przepisy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca