F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Zespoły zgodziły się na obniżenie limitu do 150 mln. dolarów

Duże teamy nie chcą dalszych ograniczenia, podkreślając znaczenie sfery badań i rozwoju.
Nataniel Piórkowski, 7 kwietnia 2020, wyświetlenia: 934<< | lista | T- | T+ | >>

Podczas poniedziałkowego spotkania władze Formuły 1 i szefowie zespołów poruszyli temat obniżenia limitów budżetowych.

W związku z problemami, jakie wywołała pandemia koronawirusa, ekipy Formuły 1 uzgodniły obniżenie limitu budżetowego ze 175 milionów dolarów do 150 milionów. Korekta ta ma zacząć obowiązywać już od 2021 roku.

Trzy czołowe zespoły nie zgodziły się jednak na wprowadzenie jeszcze większych restrykcji i ustanowienie bariery finansowej na poziomie 125 milionów dolarów na sezon.

Jak informuje BBC upadała także propozycja, aby opóźnić wejście w życie nowych przepisów technicznych do 2023 roku.

Jeszcze przed spotkaniem dyrektor generalny McLarena – Zak Brown wyraził obawy o przyszłość czterech najmniejszych zespołów, sugerując wprowadzenie limitu budżetowego wynoszącego 125 milionów dolarów.

Poniedziałkowe rozmowy trwały pięć godzin. Wzięli w nich udział szefowie zespołów, prezes FIA – Jean Todt oraz dyrektor generalny F1 – Chase Carey.

Ferrari zwróciło uwagę na fakt, iż ustalenie jednego bardzo niskiego limitu dla wszystkich zespołów byłoby niesprawiedliwe, ponieważ większość ekip klienckich kupuje części swych bolidów od dużych zespołów. Scuderia zaznaczyła, że to właśnie zespoły z czołówki ponoszą koszty badań i rozwoju tych elementów, co automatycznie wpływa na ich wydatki.

Sprawę jeszcze bardziej komplikuje fakt, iż mniejsze stajnie prowadzą swą działalność w oparciu o różne modele. Haas kupuje od Ferrari praktycznie wszystkie dozwolone przepisami części. Racing Point korzysta z tylnych partii bolidu dostarczanych przez Mercedesa. Williams z kolei podkreśla swoją niezależność, ograniczając współpracę z niemieckim koncernem wyłącznie do dostaw jednostek napędowych.

Ferrari i Red Bull nie zgodziły się na obniżenie limitu budżetowego poniżej 150 milionów dolarów. Mercedes zaprezentował w debacie zupełnie inne podejście. Niemiecka stajnia proponuje przyjrzenie się opcjom osiągnięcia realnych oszczędności we wszystkich obszarach biznesu teamów F1.

Pojawiła się także idea wprowadzenia limitu na koszty związane z jednostkami napędowymi, które obecnie nie są włączone do pakietu regulującego wydatki.

W nieodległej przyszłości dojdzie do następnego spotkania na szczycie.

Nie można wykluczyć, że zostanie wprowadzony jeden wyższy limit budżetowy dla dużych zespołów, które ponoszą większe wydatki w związku z badaniami i rozwojem. Druga kategoria będzie obowiązywała mniejsze zespoły, przy czym nie można wykluczyć scenariusza, w którym limit będzie różnił się pomiędzy poszczególnymi stajniami, w zależności od ich modelów funkcjonowania.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Przepisy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca