F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Vettel: Absurdalny docisk nie rekompensuje zbyt ciężkich bolidów

Niemiec uważa, że Formuła 1 powinna za wszelką cenę dążyć do redukcji masy.
Mateusz Szymkiewicz, 10 kwietnia 2020, wyświetlenia: 1601<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Sebastian Vettel uważa, że „absurdalny” poziom docisku nie rekompensuje faktu, iż kierowcy muszą ścigać się zbyt ciężkimi bolidami.

Od momentu debiutu hybrydowych układów napędowych, samochody Formuły 1 drastycznie zyskały na masie, co nie spotkało się z aprobatą kierowców. Aktualnie minimalna masa bolidu wynosi 746 kilogramów, natomiast od 2022 roku ponownie zostanie podniesiona w związku z wprowadzeniem 18-calowych felg.

„Uważam, że aktualne samochody są fenomenalne pod względem docisku, to absurdalne jak dużo go mamy i z jaką prędkością jesteśmy w stanie pokonywać średnie oraz szybkie zakręty” – powiedział Sebastian Vettel, kierowca Ferrari. „Mimo to w wolnych zakrętach jesteś w stanie odczuć masę bolidu. To uczucie, które możecie znać z szykan lub nawrotów, kiedy zarzucacie samochodem z jednej strony na drugą. Moim zdaniem bolidy są za ciężkie. Możemy nawet porzucić nieco docisku, nie potrzebujemy go. W zamian wolałbym lżejsze samochody. W takim układzie moglibyśmy uzyskiwać podobne czasy okrążeń, a nawet jechać szybciej”.

Zdaniem Niemca, bez porzucania systemów bezpieczeństwa Formuła 1 jest w stanie zbliżyć się do progu 600 kilogramów sprzed dekady. „Aktualny kierunek ma miejsce ze względu na jednostki napędowe i cały z tym związany osprzęt. Oczywiście, z kilkoma systemami bezpieczeństwa nie chcesz robić roku w tył. Mam jednak na myśli, że sam system Halo waży 10 kilogramów. Na pewno da się sprawić, żeby był lżejszy i tak samo mocny. Co z innymi rzeczami? Możemy dyskutować. Mimo to świetnie jest wspominać czasy, gdy mieliśmy bolidy ważące tylko 600-620 kilogramów”.

Vettel dodał, że jego życzeniem jest, by bolidy Formuły 1 stały się równie lekkie w prowadzeniu co gokarty. „To zupełnie inne uczucie. Kiedy wsiadasz do gokarta to przy zachowaniu wszelkich proporcji najmocniej zaskakuje cię go jego masa. Dzięki temu możesz swobodnie manewrować i być bardzo szybkim. Oczywiście, nie ma tam żadnej aerodynamiki i nie osiągasz zawrotnych prędkości. Mimo to jest w tym coś, czego nam brakuje. Możesz odczuć pewną bezwładność”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.05.2024  Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli
16.04.2024  Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC
10.04.2024  Plan spalony na panewce - powrót Vettela z emerytury
04.04.2024  Hamilton: Vettel byłby niesamowitą opcją dla Mercedesa
28.03.2024  Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem
Tagi:
Vettel S.
F1 ogólnie

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca