|
|
|
|
|
|
Vettel: Absurdalny docisk nie rekompensuje zbyt ciężkich bolidów |
Niemiec uważa, że Formuła 1 powinna za wszelką cenę dążyć do redukcji masy. |
|
•Mateusz Szymkiewicz, 10 kwietnia 2020, wyświetlenia: 1601 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Sebastian Vettel uważa, że „absurdalny” poziom docisku nie rekompensuje faktu, iż kierowcy muszą ścigać się zbyt ciężkimi bolidami.
Od momentu debiutu hybrydowych układów napędowych, samochody Formuły 1 drastycznie zyskały na masie, co nie spotkało się z aprobatą kierowców. Aktualnie minimalna masa bolidu wynosi 746 kilogramów, natomiast od 2022 roku ponownie zostanie podniesiona w związku z wprowadzeniem 18-calowych felg.
„Uważam, że aktualne samochody są fenomenalne pod względem docisku, to absurdalne jak dużo go mamy i z jaką prędkością jesteśmy w stanie pokonywać średnie oraz szybkie zakręty” – powiedział Sebastian Vettel, kierowca Ferrari. „Mimo to w wolnych zakrętach jesteś w stanie odczuć masę bolidu. To uczucie, które możecie znać z szykan lub nawrotów, kiedy zarzucacie samochodem z jednej strony na drugą. Moim zdaniem bolidy są za ciężkie. Możemy nawet porzucić nieco docisku, nie potrzebujemy go. W zamian wolałbym lżejsze samochody. W takim układzie moglibyśmy uzyskiwać podobne czasy okrążeń, a nawet jechać szybciej”.
Zdaniem Niemca, bez porzucania systemów bezpieczeństwa Formuła 1 jest w stanie zbliżyć się do progu 600 kilogramów sprzed dekady. „Aktualny kierunek ma miejsce ze względu na jednostki napędowe i cały z tym związany osprzęt. Oczywiście, z kilkoma systemami bezpieczeństwa nie chcesz robić roku w tył. Mam jednak na myśli, że sam system Halo waży 10 kilogramów. Na pewno da się sprawić, żeby był lżejszy i tak samo mocny. Co z innymi rzeczami? Możemy dyskutować. Mimo to świetnie jest wspominać czasy, gdy mieliśmy bolidy ważące tylko 600-620 kilogramów”.
Vettel dodał, że jego życzeniem jest, by bolidy Formuły 1 stały się równie lekkie w prowadzeniu co gokarty. „To zupełnie inne uczucie. Kiedy wsiadasz do gokarta to przy zachowaniu wszelkich proporcji najmocniej zaskakuje cię go jego masa. Dzięki temu możesz swobodnie manewrować i być bardzo szybkim. Oczywiście, nie ma tam żadnej aerodynamiki i nie osiągasz zawrotnych prędkości. Mimo to jest w tym coś, czego nam brakuje. Możesz odczuć pewną bezwładność”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|