F1 2020Austria Wielka Brytania Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.05.2020

Minardi: Mercedes jest gotów sprzedać swój team F1

FIA otwarła internetową platformę do zgłaszania naruszeń przepisów

Kovalainen: Osiągnięcia Nico Rosberga są niedoceniane

Hockenheim deklaruje gotowość w razie wypadnięcia Silverstone

Abiteboul: Nowe regulacje zwiększają szanse na pozostanie Renault

Boris Johnson interweniuje w sprawie GP Wielkiej Brytanii

McLaren ogłosił plan redukcji etatów

FIA zrezygnuje z MGU-H od sezonu 2025?

Horner: Limity w rozwoju aerodynamiki mogą wpłynąć na układ sił

Wolff: Nigdy wcześniej nie widziałem w F1 tylu prób manipulacji

Abiteboul: Renault nie rozważa odejścia z F1

25.05.2020

F1 pracuje nad zamrożeniem rozwoju jednostek do 2023 roku

Todt: Nie obwiniajmy nikogo za późną decyzję o odwołaniu GP Australii

Domenicali: Alonso może pomóc Sainzowi przed debiutem w Ferrari

Magnussen: Czasem idę o krok za daleko w walce na torze

Renault ogłosi w środę wycofanie zespołu z Formuły 1?

Marko: Vettel powiedział mi, że bez konkurencyjnej opcji odejdzie z F1

24.05.2020

Grand Prix Węgier zajmie miejsce Silverstone?

Ecclestone: Hamilton i Vettel stworzyliby superteam

Ricciardo: Wspomnienia GP Monako 2016 nękały mnie przez dwa lata

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Vettel: Absurdalny docisk nie rekompensuje zbyt ciężkich bolidów

Niemiec uważa, że Formuła 1 powinna za wszelką cenę dążyć do redukcji masy.
Mateusz Szymkiewicz, 10 kwietnia 2020, wyświetlenia: 1520<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Sebastian Vettel uważa, że „absurdalny” poziom docisku nie rekompensuje faktu, iż kierowcy muszą ścigać się zbyt ciężkimi bolidami.

Od momentu debiutu hybrydowych układów napędowych, samochody Formuły 1 drastycznie zyskały na masie, co nie spotkało się z aprobatą kierowców. Aktualnie minimalna masa bolidu wynosi 746 kilogramów, natomiast od 2022 roku ponownie zostanie podniesiona w związku z wprowadzeniem 18-calowych felg.

„Uważam, że aktualne samochody są fenomenalne pod względem docisku, to absurdalne jak dużo go mamy i z jaką prędkością jesteśmy w stanie pokonywać średnie oraz szybkie zakręty” – powiedział Sebastian Vettel, kierowca Ferrari. „Mimo to w wolnych zakrętach jesteś w stanie odczuć masę bolidu. To uczucie, które możecie znać z szykan lub nawrotów, kiedy zarzucacie samochodem z jednej strony na drugą. Moim zdaniem bolidy są za ciężkie. Możemy nawet porzucić nieco docisku, nie potrzebujemy go. W zamian wolałbym lżejsze samochody. W takim układzie moglibyśmy uzyskiwać podobne czasy okrążeń, a nawet jechać szybciej”.

Zdaniem Niemca, bez porzucania systemów bezpieczeństwa Formuła 1 jest w stanie zbliżyć się do progu 600 kilogramów sprzed dekady. „Aktualny kierunek ma miejsce ze względu na jednostki napędowe i cały z tym związany osprzęt. Oczywiście, z kilkoma systemami bezpieczeństwa nie chcesz robić roku w tył. Mam jednak na myśli, że sam system Halo waży 10 kilogramów. Na pewno da się sprawić, żeby był lżejszy i tak samo mocny. Co z innymi rzeczami? Możemy dyskutować. Mimo to świetnie jest wspominać czasy, gdy mieliśmy bolidy ważące tylko 600-620 kilogramów”.

Vettel dodał, że jego życzeniem jest, by bolidy Formuły 1 stały się równie lekkie w prowadzeniu co gokarty. „To zupełnie inne uczucie. Kiedy wsiadasz do gokarta to przy zachowaniu wszelkich proporcji najmocniej zaskakuje cię go jego masa. Dzięki temu możesz swobodnie manewrować i być bardzo szybkim. Oczywiście, nie ma tam żadnej aerodynamiki i nie osiągasz zawrotnych prędkości. Mimo to jest w tym coś, czego nam brakuje. Możesz odczuć pewną bezwładność”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.05.2020  Marko: Vettel powiedział mi, że bez konkurencyjnej opcji odejdzie z F1
24.05.2020  Ecclestone: Hamilton i Vettel stworzyliby superteam
22.05.2020  Coulthard: Vettel powinien rozważyć starty dla Astona Martina
21.05.2020  Wolff: Mercedes nie prowadzi negocjacji z Vettelem
20.05.2020  Zarząd Daimlera naciska na zatrudnienie Vettela w Mercedesie?
Tagi:
Vettel S.
F1 ogólnie

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca