F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Horner: Ferrari nie chce opóźniać debiutu nowych przepisów

Szef RBR sądzi, iż wiele zespołów mylnie traktuje sezon 2022 jako zupełnie nowe otwarcie.
Nataniel Piórkowski, 17 kwietnia 2020, wyświetlenia: 996<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szef Red Bull Racing – Christian Horner przyznaje, że Ferrari nie wykazuje woli aby opóźnić wprowadzenie nowych przepisów technicznych do 2023 roku.

Ze względu na kryzys wywołany pandemią koronawirusa Formuła 1 ustaliła już przesunięcie debiutu zupełnie nowych konstrukcji z 2021 na 22 rok. W nadchodzącym sezonie zespoły będą korzystały z tych samych bolidów, które zostały przygotowane na tegoroczne mistrzostwa, co znacząco ograniczy wydatki na badania i rozwój.

„Zespoły zaprezentowały się z naprawdę dobrej strony dążąc do współpracy, koncentrując się na czynnikach generujących największe koszty. Pod tym względem takie same cele przyświecały dużym, średnim i małym stajniom” – powiedział Horner w rozmowie ze Sky Sports F1.

„Zamrażając olbrzymią część konstrukcji – prawdopodobnie 60% bolidu będzie musiała pozostać taka sama pomiędzy sezonami 2020 i 2021 – decydujemy się wyłącznie na pewne poprawki w obszarze aerodynamiki. To absolutnie właściwe posunięcie, jeśli naszym celem jest cięcie kosztów”.

„Jak zwykł mówić stary dobry Ron Dennis – « Jeśli chcesz oszczędności, to niczego nie zmieniaj». Ron miał pod tym względem całkowitą rację”.

Horner uważa, że opóźnienie wejścia w życie nowych przepisów technicznych powinno zostać jeszcze bardziej przesunięte w czasie. „Mam lekki problem z wprowadzeniem kompletnie nowego bolidu na 2022 rok. Nie ma ani jednej części, którą można przenieść z sezonu 2021 na 2022. Będziemy zmuszeni do rozwijania nowych opon i budowy specjalnych bolidów do testów. To wszystko wydaje się być niepotrzebnym nadwyrężaniem systemu kontroli kosztów, o którym mówimy w kontekście 2021 roku”.

Wiadomo, że władze F1 i FIA niechętnie przystają na opóźnianie debiutu nowej generacji bolidów. Horner przyznaje jednak, że podobną postawę wykazuje Ferrari.

„Osobiście byłbym za tym, aby nowe przepisy przesunąć o kolejny rok – do 2023. Ferrari mówi jednak: «Tak, pod względem finansowym całkowicie się z tym zgadzamy, ale nasz bolid może nie być tak konkurencyjny, więc chcemy zacząć od czystej kartki papieru»”.

„Oczywiście są też zespoły z dalszej części stawki, które sądzą, że czysta kartka papieru doprowadzi do zmiany układu sił. Prawda jest jednak taka, że nie zmieni niczego. Doda tylko mnóstwo nowych czynników windujących koszty w przyszłym roku”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.04.2024  Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena
20.04.2024  Horner: Perez jest zrelaksowany i nie skupia się już na Maksie
12.04.2024  Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu
26.03.2024  F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso
26.03.2024  New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin
Tagi:
Horner C.
Przepisy
F1 ogólnie
Ferrari

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca