|
|
|
|
|
|
Horner: Nie mamy obaw co do limitu budżetowego |
Brytyjczyk nie wyklucza przekierowania części personelu do innych działów Red Bulla. |
|
•Maciej Wróbel, 8 czerwca 2020, wyświetlenia: 549 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Szef Red Bull Racing – Christian Horner, uważa, że jego zespół nie ma powodu do obaw z powodu limitu budżetowego, pomimo tego, że duże stajnie mogą najbardziej ucierpieć po jego wprowadzeniu.
Niespełna dwa tygodnie temu Światowa Rada Sportów Motorowych zatwierdziła pakiet zmian na sezony 2020-2023, które mają zapewnić bardziej wyrównane zmagania w Formule 1, a także pomóc przetrwać serii czasy globalnego kryzysu. Jedną z najistotniejszych zmian jest wprowadzenie limitu budżetowego, który w 2021 roku ma wynosić 145 milionów dolarów, w 2022 już 140 milionów i 135 w kolejnym.
Ograniczenia te zmuszą największe zespoły do dużych cięć, co ekipy ze środka stawki mają nadzieję wykorzystać, by odrobić straty. Christian Horner w rozmowie z serwisem Autosport zapytany, dlaczego poparł wprowadzenie limitu pomimo tego, że w teorii może on utrudnić Red Bullowi wygrywanie, odpowiedział: „Myślę, że należało przyjrzeć się, co jest najlepsze dla całego tego biznesu. Czasem należy przedłożyć dobro sportu nad własne interesy”.
„Przyjrzałem się temu całościowo i wierzę, że śmietanka zawsze wypłynie na wierzch. Tak więc niezależnie od tego jakie są regulacje, to od nas zależy, by się dostosować i zapewnić wszystkich, że jesteśmy tak konkurencyjni jak tylko się da. Jest to coś, co udawało nam się przez lata i liczę na to, że uda nam się to pokazać ponownie gdy zaczną obowiązywać nowe regulacje techniczne i finansowe”.
Redukcja budżetu może spowodować, że duże zespoły będą musiały zwolnić niektórych pracowników, by utrzymać wydatki pod kontrolą. Horner uważa jednak, że Red Bull będzie w stanie przekierować część personelu do innych, niezwiązanych z Formułą 1 projektów. „Będzie to miało niewątpliwie wpływ na charakter naszego zespołu, ale prowadzimy wiele różnych działalności. Mamy w zanadrzu inne synergiczne projekty, jak również dział zaawansowanych technologii, który stale się rozwija. Ludzie są naszym najważniejszym zasobem i tam, gdzie jest to możliwe, będziemy starać się ochronić jak najwięcej miejsc pracy”.
Szef stajni z Milton Keynes twierdzi również, że zaplanowane zmiany będą dobre dla całej F1, nawet jeśli w perspektywie krótkoterminowej oznaczać będzie to liczne problemy w kwestiach personalnych. „Jest to zabezpieczenie dla wydatków zespołu. Nadal do rozwiązania pozostaje kwestia dochodów, ale uważam, że koszty zostały znacznie zredukowane i są pod kontrolą. Plany na następne pięć lat sprawią, że Formuła 1 będzie bardziej atrakcyjna dla ludzi z zewnątrz – inwestorów i sponsorów”.
„Mam nadzieję, że te regulacje finansowe przyczynią się do zabezpieczenia przyszłości mniejszych zespołów, a nowe przepisy techniczne rzeczywiście zapewnią nam bardziej wyrównane ściganie. Jest to z pewnością naszym celem i intencją” – zakończył 46-latek.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|