F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Binotto: Tracimy 0,7 sekundy na prostych

Szef Ferrari twierdzi, że silnik nie jest jedynym zmartwieniem zespołu.
Maciej Wróbel, 9 lipca 2020, wyświetlenia: 1509<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szef Ferrari – Mattia Binotto, uważa, że jego zespołowi będzie „bardzo trudno” odrobić dystans do Mercedesa w sytuacji, gdy na prostych traci do niego 0,7 sekundy na okrążeniu.

Stajnia z Maranello spisała się w sobotnich kwalifikacjach do Grand Prix Austrii zdecydowanie poniżej oczekiwań. Najlepszym reprezentantem Scuderii był Charles Leclerc, który wywalczył siódme pole, tracąc jednak niemal sekundę do Valtteriego Bottasa na torze, na którym sam przed rokiem sięgnął po pole position.

Leclerc w niedzielę zdołał jednak niespodziewanie finiszować na drugim miejscu dzięki rozsądnej jeździe i licznym awariom innych zawodników. Sebastian Vettel, który w sobotę nie zdołał w czasówce awansować do Q3, wyścig ukończył dopiero na dziesiątym miejscu, zaliczając po drodze kolizję z Carlosem Sainzem.

Po udanym sezonie 2019, w którym jednostka napędowa Ferrari była uznawana za najlepszą w Formule 1, włoski producent zaliczył w tym roku spory spadek formy. Odbiło się to także na klientach Ferrari – Haasie i Alfie Romeo, którzy także postawili krok do tyłu względem ubiegłorocznej edycji Grand Prix Austrii. Gorsza dyspozycja Scuderii nastąpiła również po osiągnięciu prywatnego porozumienia z FIA w sprawie jednostki z 2019 roku, która do tej pory budzi kontrowersje wśród konkurencji.

Mattia Binotto po wyścigu w Austrii przyznał, że znaczący pakiet poprawek dla SF1000 jest przewidziany już na Grand Prix Węgier, jednak dodaje przy tym, że nie oznacza to, iż poprawki te rozwiążą wszystkie problemy zespołu. „Musimy poprawić nasz samochód. Zauważyliśmy pewne błędne korelacje w projekcie, ale także i w zachowaniu bolidu oraz – w szczególności – w aerodynamice” – powiedział Binotto.

„Jest to program rozwojowy, do którego powróciliśmy po tym, jak skończył się lockdown. Mamy nadzieję już wkrótce mieć go na torze. Nie będzie to jednak dla nas żadne panaceum, ani ostateczne rozwiązanie wszystkich naszych problemów. Ważne dla nas jest, aby poprawić tego typu zachowania”.

Binotto odniósł się także do niemal sekundowej straty Leclerca do Valtteriego Bottasa w kwalifikacjach do GP Austrii. Szef stajni z Maranello jest zdania, że winę za stratę siedmiu dziesiątych z tej sekundy ponosi jednostka napędowa. „Jeśli przyjrzymy się rezultatowi kwalifikacji, to wynika z niego, że tracimy sekundę do pole position. W tej sekundzie dwie-trzy dziesiąte wynikają z zakrętów, co jest spowodowane tym, o czym mówiłem wcześniej. Jest jeszcze siedem dziesiątych, które tracimy na prostych przez silnik”.

„Myślę, że zaradzenie temu będzie bardzo trudne, ponieważ rozwój silnika został w tym sezonie zamrożony. Prędkość na prostych to także kwestia oporu aerodynamicznego. A nie jest to coś, czym zajmiemy się w najbliższym czasie. Tak więc po sobocie czujemy rozczarowanie, także ze względu na nasze prędkości na prostych. Będziemy musieli przeanalizować wszystkie dostępne dane i ocenić, co możemy poprawić w przyszłości”.

Czas Charlesa Leclerca w sobotnich kwalifikacjach był także o 0,9 sekundy gorszy od rezultatu Monakijczyka z ubiegłego roku, kiedy to zwyciężył w kwalifikacjach na Red Bull Ringu. Binotto zapytany o to, jak w ciągu roku można ponieść tak duże straty, odparł, że lepszym wyznacznikiem aktualnej formy zespołu jest to, jak wypada obecnie na tle rywali i ich aktualnej dyspozycji.

„Mówiąc szczerze, nie przejmuję się zbytnio zeszłym sezonem. Uważam, że nasza uwaga powinna skupiać się nie na tym, jak wypadliśmy w zeszłym roku, a tym, jak wyglądamy teraz na tle konkurencji. Teraz koncentrujemy się na naszej względnej konkurencyjności w stosunku do naszych rywali. Patrzymy na wynik z kwalifikacji i z wyścigu i staramy się zaradzić problemom z samochodem” – zakończył 50-latek.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.01.2024  R. Schumacher: Szafnauer mógłby zostać szefem Haasa
09.08.2023  Turrini: Mattia Binotto porozumiał się z Alpine
13.06.2023  Corriere dello Sport: Binotto odrzucił ofertę dołączenia do Audi
15.03.2023  Vasseur: Ludzie lojalni Binotto postanowili odejść z Ferrari
01.03.2023  Steiner: Spodziewam się, że Binotto jeszcze wróci do F1
Tagi:
Binotto M.
Ferrari

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca