F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Elkann: Nie spodziewam się zwycięstw Ferrari przed sezonem 2022

Prezes włoskiego producenta prosi kibiców o zachowanie cierpliwości.
Mateusz Szymkiewicz, 28 lipca 2020, wyświetlenia: 1850<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Prezes Ferrari – John Elkann, przyznał, że nie spodziewa się zwycięstw włoskiego zespołu w Formule 1 przed sezonem 2022.

Stajnia z Maranello znalazła się w głębokim kryzysie sportowym z modelem SF1000, który umożliwia walkę jedynie w środku stawki. Przy zamrożonym rozwoju oraz utrzymaniu obecnych bolidów w 2021 roku, wiele wskazuje na to, że Ferrari będzie miało duże problemy z rozwiązaniem swoich problemów.

Zdaniem Johna Elkanna, który stoi na czele całego Ferrari, idealną okazją dla zespołu na powrót do czołówki będzie dopiero sezon 2022. „Przechodzimy przez trudny okres, który rozpoczął się już dawno temu. Nie wygraliśmy mistrzostwa świata wśród konstruktorów od 2008 roku, natomiast wśród kierowców od sezonu 2007. Później przez lata wygrywał Red Bull dzięki przewadze aerodynamicznej, natomiast Mercedes wykorzystał możliwości technologii hybrydowej”.

„W tym roku nie jesteśmy konkurencyjni przez błędy popełnione na etapie projektowania. Mieliśmy wiele strukturalnych słabości, zarówno w aerodynamice jak i dynamice pojazdu. Poza tym straciliśmy moc naszego silnika. Rzeczywistość jest taka, że nasz bolid jest niekonkurencyjny. Wiedzieliście to na torze i zobaczycie to ponownie. Dzisiaj stawiamy fundamenty pod konkurencyjny poziom oraz powrót do wygrywania od sezonu 2022, kiedy dojdzie do zmiany przepisów. Mam do tego pełne przekonanie”.

Elkann zapytany przez La Gazzetta dello Sport jak mocno uderzyło w Ferrari zamrożenie rozwoju, odpowiedział: „Bardzo, biorąc pod uwagę jak słabo wystartowaliśmy. Musimy być realistami i mieć świadomość naszych strukturalnych słabości, z którymi mierzymy się od dekady. Przejście na hybrydowe silniki tylko to uwypukliło. Zaakceptowaliśmy nowe zasady, które wejdą w 2022 roku. Wierzymy, że będzie to właściwe dla poziomu konkurencyjności w F1”.

„Nie traktujemy limitów budżetowych jako ograniczenia naszych szans na zwycięstwo. Traktujemy to jako wyzwanie. Nasi inżynierowie, mechanicy i kierowcy znajdą siły oraz kreatywność, by w tych okolicznościach przywrócić Ferrari na miejsce, w którym powinno się znajdować. Osobiście przez ostatnie dziesięć lat nie widziałem tutaj tak silnego oraz spójnego ducha”.

Prezes Ferrari dodał, że istotne jest dla niego utrzymywanie transparentności w relacjach z kibicami, wyrażając przy tym poparcie dla Matti Binotto. „Kibice cierpią tak samo jak my, ale mamy świadomość tego, że są blisko nas. To dlatego ważne jest utrzymanie przejrzystości oraz uczciwości. Czeka nas długa droga. Kiedy Jean Todt w 2000 roku rozpoczął dla nas cykl historycznych zwycięstw, musieliśmy przejść przez post, który trwał od sezonu 1979. Dołączył on do nas w 1993 roku i potrzebował czasu, by Ferrari mogło znów odnosić sukcesy”.

„Istotna jest praca na torze oraz poza nim. Należy ją wykonywać w spójny sposób, budując nasze Ferrari krok po kroku. Mamy pełne zaufanie [wobec Binotto]. Został szefem Scuderii przed rokiem i ma wszystkie umiejętności oraz charakter, by rozpocząć nowy cykl zwycięstw. Był w Ferrari za czasów Todta oraz Schumachera. Wie jak wygrywać i od przyszłego roku będzie dysponował młodymi kierowcami, którzy są ambitni tak jak my”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.04.2024  Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari
24.04.2024  Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami
23.04.2024  Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP
21.04.2024  Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach
20.04.2024  Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji
Tagi:
Ferrari
Elkann J.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca