F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Rywale chcą zbadania roli Mercedesa w sprawie Racing Point

Kwestia ta zostanie najprawdopodobniej poruszona podczas postępowania apelacyjnego.
Nataniel Piórkowski, 9 sierpnia 2020, wyświetlenia: 2267<< | lista | T- | T+ | >>

Zespoły Formuły 1 chcą wyjaśnić rolę, jaką Mercedes odegrał w sprawie kontrowersyjnych wlotów chłodzenia hamulców, zastosowanych przez Racing Point w bolidzie RP20.

Postępowanie Mercedesa z dużym prawdopodobieństwem zostanie poddane analizie w trakcie procesu przed Międzynarodowym Trybunałem Apelacyjnym FIA.

Odwołania w sprawie piątkowego orzeczenia sędziów zapowiedziało już pięć ekip. Racing Point podkreśla, iż nie złamało przepisów. Z kolei Ferrari, McLaren, Renault oraz Williams domagają się surowszej kary dla stajni z Silverstone, która obecnie straciła 15 punktów zaliczanych do mistrzostw konstruktorów i musi zapłacić 400 tysięcy euro grzywny.

Kwestią budzącą wątpliwości jest to, czy Mercedes działał w pełnej zgodzie z przepisami, przekazując Racing Point projekty, dane oraz same wloty chłodzenia hamulców.

Od bieżącego sezonu elementy te znajdują się na liście części, które każda ze stajni musi zaprojektować i wyprodukować samodzielnie lub zlecić to podwykonawcy niezwiązanemu z żadnym innym uczestnikiem mistrzostw. Jeśli zespół zostanie uznany winnym przekazania projektów czy informacji dotyczących części znajdujących się na liście, może być to uznane za naruszenie regulaminu.

Orzeczenie sędziów było korzystne dla Mercedesa. Rywale stajni z Brackley nie są jednak usatysfakcjonowani i zamierzają poruszyć kwestię podczas postępowania przed Trybunałem FIA.

Zdaniem Guenthera Steinera, Mercedes przekroczył granicę. Zapytany o to, czy był zaskoczony tym, jak Toto Wolff wziął w obronę Racing Point, szef Haasa odparł: „Nie jestem tym w ogóle zdziwiony. Podobno przekazali dane Racing Point, co nie jest dozwolone”.

„Ferrari nigdy nie przekazałoby nam w ubiegłym roku danych na temat wlotów chłodzenia z bolidu na sezon 2020, bo nie jest to dozwolone. Toto próbuje tego bronić, broni tej sprawy”.

„Jeśli Mercedes rzeczywiście to zrobił, to może mieć problemy. Najpierw jednak oczywiście sprawą musi zająć się FIA. Mam nadzieję, że Trybunał Apelacyjny będzie wstanie nieco bardziej wgłębić się w szczegóły, niż zrobili to sędziowie” – dodał Steiner.

Wolff podkreśla z kolei, że jego zespół nie złamał przepisów. „Czujemy się w stu procentach komfortowo z naszą sytuacją. Przeczytaliśmy przepisy od deski do deski. Werdykt sędziów jest niesamowicie skomplikowany a zawarta w nim interpretacja jest dla nas wszystkich czymś nowym”.

„Przekazaliśmy pewne dane w 2019 roku, co było całkowicie zgodne z regulaminem. Data 6 stycznia [dostarczenie wlotów] nie ma żadnego materialnego efektu dla tej sprawy, ponieważ sama część została dostarczona dużo wcześniej. Wszystkie rysunki i modele CAD także. Racing Point i my jesteśmy zdania, że mieściło się to w zasadach określonych przepisami”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Mercedes
FIA
Przepisy
Racing Point
Steiner G.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca