F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Hamilton pewnie wygrywa w GP Hiszpanii

Anglik kontrolował cały wyścig.
Łukasz Godula, 16 sierpnia 2020, wyświetlenia: 1756<< | lista | T- | T+ | >>
Pomimo faktu, że tor Catalunya kierowcy znają na wylot ze względu na przedsezonowe testy, ciężko tu o wielkie widowisko. Średnio szybkie zakręty skutecznie utrudniają wyprzedzanie, a czasami je wręcz uniemożliwiają. Nie można jednak powiedzieć, że dziś nic się nie dało. Chociażby różne strategie dały nieco emocji do samego końca.

Słaby start Bottasa
W tym sezonie normą są naprawdę czyste starty całej stawki. Nie inaczej było tym razem i samochód bezpieczeństwa nie miał roboty na pierwszym kółku. Jeśli chodzi o jakość startu to zdecydowanie nie popisał się Bottas, gdyż wyprzedził go zarówno Verstappen, jak i Stroll. Również Perez miał szansę na minięcie Fina, ale zabrakło niewiele.

W drugiej połowie stawki nieźle ruszył Ricciardo, wskakując na dwunastą lokatę, jednak szybko odebrał mu ją Kwiat po bardzo ładnym manewrze po zewnętrznej. Bardzo zachowawczo w pierwszym wirażu pojechał Norris, co kosztowało go dwie lokaty. Bottas tymczasem musiał zabrać się za odrabianie start, ale Strolla wyprzedził dopiero na piątym okrążeniu.

Postoje nie zmieniają czołówki
Do momentu postojów niewiele się działo na torze. Jako pierwszy zjechał Alex Albon, nieco w ramach królika doświadczalnego, gdyż założono mu twarde opony, co nie stało się w żadnym innym samochodzie po pierwszej rundzie postojów. Po dość ostrych słowach w stronę zespołu zjechał również Verstappen, który tracił już wiele czasu na miękkiej mieszance.

Mercedesy zareagowały na postój Red Bulla na 24. okrążeniu. Była to podwójna zmiana, ale poszła gładko. W środku stawki wszyscy założyli pośrednie opony poza McLerenem, który zaplanował sobie dwa postoje, a na pierwszym z nich założył miękkie ogumienie. Ciekawą strategię przybrało Ferrari, czekając ze zjazdem Leclerca tak długo, że wyjechał nawet za Norrisem.

Awaria Leclerca
Nie miało to jednak większego znaczenia, gdyż po wielu zaciekłych atakach, silnik w samochodzie Monakijczyka się wyłączył w szykanie kończącej kółko. Kierowcy udało się ponownie uruchomić silnik, ale tylko po to, by zjechać do garażu. Leclerc chciał się wycofać z wyścigu i tak też się stało. W tym czasie na niebie pojawiły się bardzo ciemne chmury, a inżynier Vettela poinformował o możliwych opadach w końcówce wyścigu.

Alex Albon ostatecznie zjechał po drugi komplet opon na 40. kółku, tym razem po pośrednią mieszankę. Na czele Verstappen tracił dystans do Hamiltona, a Bottas zbliżał się do Holendra. Red Bull szybko zareagował na ten stan rzeczy i ściągnął również Maxa, po kolejny komplet pośredniej mieszanki. W tym samym czasie na drugi postój zjechał Sainz i wyjechał na dziesiątym miejscu. Dość dziwna koncepcja biorąc pod uwagę jak trudno się wyprzedza na torze pod Barceloną. Jednak ciekawe było to, że wyjechał przed Albonem i stoczył z nim pasjonującą walkę.

Kara dla Pereza i jeden postój Vettela
Na drugi postój zdecydowali się również Stroll i Gasly, co pokazywało, że zespoły mają duże wątpliwości co do przejazdu na jednym pit stopie. Kwiat również nie ryzykował ekstremalnego oszczędzania opon i zjechał na 47. kółku. Bottas odpowiedział na postój Verstappena na 49. rundzie, zakładając miękkie opony. To pozostawiło jedynie Pereza i Vettela ze strategią jedno postoju. Inżynier Niemca nawet zapytał go, czy da radę dojechać do mety, ale w odpowiedzi usłyszał głównie ostre przekleństwa skierowane w stronę pit wall. Hamilton również zjechał, po pośrednie opony.

Zaskakująco Perez otrzymał karę doliczenia 5 sekund za ignorowanie niebieskich flag, jechał niemal dokładnie pięć sekund przed Vettelem. Niewiele to jednak dało, gdyż Ferrari zaczęło tracić tempo, czego oznaką było wyprzedzanie Strolla, a następnie naciskanie przez Sainza na czterokrotnego mistrza świata. Hiszpan po kilku kółkach przemknął u boku Niemca.

Vettel ostatecznie finiszował siódmy, a Perez po karze piąty, choć chrapkę na niego miał Sainz, finiszując 1,5s za rywalem po doliczeniu czasu. Na czele spokojnie na metę wjechał Hamilton. Bottas za to zjechał po świeże opony, by wykręcić najszybsze kółko, co udało się na finałowej rundzie. Jak to często bywa, GP Hiszpanii nie przyniosło zbyt emocjonujących zawodów, jednak już za tydzień czeka nas pojedynek na torze Spa, który powinien nam wynagrodzić dzisiejsze zawody.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 47°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 0,9 m/s
Wilgotność powietrza: 56%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu
21.04.2024  GP Chin: wyniki wyścigu
21.04.2024  Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin
20.04.2024  Gasly: Idziemy we właściwym kierunku
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
Tagi:
Catalunya
Grand Prix F1

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca