F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

Więcej wiadomości

  Archiwum 2006
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Zespoły omówią kwestię nowych bolidów STR i SAF1

Kilka zespołów ma wątpliwości, czy bolidy te będą zgodne z regulaminem sportowym na sezon 2007.
Marek Roczniak, 6 grudnia 2006, wyświetlenia: 1034<< | lista | T- | T+ | >>
W najbliższy piątek mają spotkać się szefowie zespołów Formuły Jeden w celu przedyskutowania kwestii przyszłorocznych bolidów Toro Rosso i Super Aguri, a konkretnie tego czy będą one zgodne z regulaminem sportowym na sezon 2007.

Szefowie wielu zespołów są niezadowoleni z faktu, że obydwa zespoły planują skorzystać ze zmodyfikowanych bolidów innych stajni, co jest niezgodne z postanowieniami zawartymi w obecnym porozumieniu Concorde Agreement. Nie przekonują ich zapewnienia ekip Toro Rosso i Super Aguri, że samochody te będą zgodne z przepisami.

Zespół Super Aguri przywiózł na pierwsze zimowe testy w Barcelonie bolid do złudzenia przypominający tegoroczną Hondę RA106 i zamierza w przyszłym sezonie korzystać ze zmodyfikowanej wersji tego auta, opracowanej we współpracy z centrum badawczo-rozwojowym Hondy w Tochigi. W tym celu prawa własności do projektu RA106 musiały zostać przekazane z ekipy wyścigowej Hondy na koncern Honda Motor Company, gdyż inaczej Super Aguri nie mogłoby z nich skorzystać.

Tymczasem jeśli chodzi o bolid Toro Rosso STR2, to według osób dobrze poinformowanych ma to być po prostu nowy Red Bull RB3 z tyłem dostosowanym do silnika Ferrari, a więc budzi to jeszcze większe wątpliwości, jako że będzie to zmodyfikowana wersja samochodu z 2007 roku. Największe zastrzeżenia co do tego ma – jak łatwo można się domyślić – szef zespołu Spyker F1 Colin Kolles i jak sugeruje autosport.com, to właśnie on jest głównym inicjatorem piątkowego spotkania.

Jego obawy podziela również Patrick Head z Williamsa, który podkreśla, że podczas sierpniowego spotkania z zespołami prezydent FIA Max Mosley wyraźnie powiedział, iż w 2007 roku korzystanie z bolidów innych zespołów nie będzie dozwolone. „Myślę, że jesteśmy bardziej zaniepokojeni perspektywą użycia przez Toro Rosso samochodu Red Bull na sezon 2007, niż samochodem Aguri.” – powiedział Head.

„Jednakże do tej pory nie było publicznej deklaracji dokładnych zamiarów obydwu zespołów. Aguri mają prawo korzystać z bolidu innego zespołu podczas testów, ale liczy się to z jakiego samochodu będą korzystali w Melbourne na początku sezonu. Zobaczymy co zostanie powiedziane na ten temat w piątek.” – dodał szef działu inżynierii w zespole Williams.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Przepisy
Super Aguri
Toro Rosso
Honda
Red Bull
Head P.
Kolles C.
Mosley M.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kuba_new, 06.12.2006 17:25[!]
no bo sie okaze ze chlopaki z redbulopodobnego teamu nagle zatatakuja pierwsze miejsce :)
TobaccoBoy, 06.12.2006 17:39[!]
Ech ... Ile juz razy mieliśmy do czynienia z "przytłaczającym podobieństwem" blisko związanych ze sobą teamów . Hmmm... Ligier , Sauber , STR1 . Jesli zwiększy to widowisko na torze to jestem absolutnie za.
ICEman, 06.12.2006 19:02[!]
No tak słabsze zespoły ze środka stawki trzęsą portkami, bo maruderzy już nie będą gorsi od innych siły się wyrównają i mocniejsze zespoły mają obawy to naturalna obawa.
GroM, 06.12.2006 19:45[!]
To jest bezsensu jezeli ktos zaklada wlasny zespol powinien sam wlaczyc, a nie podkupuje bolid i nagle jezdzi super. Przykladowo jezeli Super Aguri bedzie mialo tegoroczna Honde to na pewno beda jezdzic okolo 10 miejsca, co dla wielu zespolow jest bardzo grozne ! Dlatego mam nadzieje ze cos z tym zrobia i na sezon 2008 zmienia regulamin, bo nie chce Prodriver podobnego do tegorocznego McLarena czy innego zespolu. Minardii, Jordan, Williams to sa ekipy walcza o swoje, a inni kabinuja. Jezeli Super Aguri i Red Bull bedzie kabinowac, to dla mnie straca u mnie wieleee.
Adriannn, 06.12.2006 20:33[!]
Ciekawe co by było jakby zabronili im kożystania z RA106. A nie auta zaprojektowanego ani nic.
jacek2601, 06.12.2006 20:35[!]
No tak. Prodrive to będzie McLaren. Super Aguri to Będzie Honda. Toro Rosso - Ferrari, a Red Bull to Renault. Ciekawe czy będzie to zaostrzenie się prawdziwej rywalizacjj...
rafaello85, 06.12.2006 21:19[!]
Bardzo dobrze, ze szefowie innych stajni się buntują! Co to jest za polityka, że zespół sobie kupi gotowe nadwozie od kogoś innego??!!! Każdy team powinien sam konstruować swoje bolidy, jeśli nie potrafią tego zrobić, to oznacza, że F1 nie jest dla nich... Jeśli Torro Roso nie
Adriannn, 06.12.2006 21:23[!]
Zgadza się. NP. Bolid Renault,silnik Ferrari,opony te najlepsze, wydech też Renault sobie kupie i jestem mistrzem świata.Tak z tego wychodzi!!!
marrcus, 06.12.2006 22:43[!]
Adriannn - myślisz że ci sprzedaszą LOL
sadektom, 07.12.2006 08:40[!]
marrcus , Adriannn pisal jako głos teamow, ktore sprzeciwiaja sie takim praktykom :)
To tak jakby glowne zespoly mialy swoj drugi zespol , "B". Wypacza to idei walki fair play.
melex, 07.12.2006 09:51[!]
widzę, że większość ma podobne zdanie w tej sprawie...
dlatego ja uważam, że w F1 powinni się bawić ci, których na to stać, czyli właściwie zespoły fabryczne... za to bez ograniczeń finansowych (i z dużą liczbą testów...)
OldHorse, 07.12.2006 17:06[!]
Chciałbym przypomnieć szanownym przedmówcom,
że Prodrive czeka na debiut do 2008 po to, żeby LEGALNIE móc korzystać z nadwozia McLarena.
Od 2008 taka kombinacja, jaką chcą wykonać SA i STR będzie całkowicie legalna. Problem w tym,
że nie jest dozwolona w 2007.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca