F1 2021Austria Styria Węgry Wielka Brytania 70 Hiszpania Belgia Włochy Toskania Rosja Eifel Portugalia Hiszpania
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

08.03.2021

Wolff: Nie mamy problemów z niezawodnością silnika

Wyścigi kwalifikacyjne bez ceremonii na podium

Haas i Williams potwierdzają harmonogram na przedsezonowe testy

Mazepin: Wątpię, bym w Formule 1 często gościł u sędziów

Albon: Pozostanę w gotowości w trakcie sezonu 2021

Hulkenberg nie zaprzecza plotkom łączącym go z Mercedesem

Russell: Mercedes niczego mi nie zagwarantował na sezon 2022

07.03.2021

WADA potwierdza dochodzenie w sprawie malowania Haasa

Rossi: Alonso oraz Ocon będą mieli równy status w Alpine

Bottas: Czeka mnie sezon pełen pracy i skupienia

Vettel: Nie rozmyślam nad poprzednim sezonem

05.03.2021

Pirelli pozostanie dostawcą ogumienia dla F1 do 2024 roku

Aston Martin zaprezentował samochód bezpieczeństwa

Williams oficjalnie przedstawił tegoroczny samochód

F1 potwierdziła organizację GP Portugalii w sezonie 2021

Brown oraz Ricciardo założyli się przed sezonem 2021

Todt: Przy kolejnym wybryku czekają Mazepina surowe konsekwencje

Steiner: Przeprojektowaliśmy samochód po wypadku Grosjeana

Alpine nie działa aktywnie na rzecz pozyskania klienta w F1

Organizator GP Bahrajnu zdradził zasady przyjmowania kibiców

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2021  |  2020  |  2019  |  2018
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Roberts: Zamrożenie rozwoju bolidów to szansa dla Williamsa

Brytyjczyk chce, aby w tym czasie w zespole doszło do różnych zmian organizacyjnych.
Nataniel Piórkowski, 27 stycznia 2021, wyświetlenia: 413<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Simon Roberts, uważa, że zamrożenie rozwoju bolidów przed sezonem 2021 jest wielką szansą dla Williamsa na przeprowadzenie głębokiej restrukturyzacji.

W celu osiągnięcia oszczędności budżetowych w związku z kryzysem wywołanym pandemią koronawirusa, zespoły zbudują tegoroczne bolidy w oparciu o konstrukcje z sezonu 2020. Przepisy dopuszczają wprowadzenie jedynie ograniczonych modyfikacji, wprowadzając system tokenów.

Zdaniem Robertsa stwarza to dobrą szansę na uregulowanie wewnętrznych kwestii organizacyjnych teamu z Grove, który przed kilkoma miesiącami został przejęty przez Dorilton Capital.

„Z jednej strony znaleźliśmy się w kropce. Są bowiem rzeczy, które chcielibyśmy zmienić, ale nie możemy tego robić. To trochę nas ogranicza. Z drugiej strony ułatwia jednak nieco życie, ponieważ nie musimy przygotowywać zupełnie nowego bolidu. Traktujemy to jako szansę do zresetowania pewnych procesów wewnątrz zespołu, co w normalnych warunkach wiązałoby się z olbrzymim ryzykiem”.

Szef Williamsa przyznaje, że ze względu na nietypowe okoliczności, w których przejął odpowiedzialność za kierowanie stajnią z Grove, wciąż wiele się o niej uczy.

„Nigdy nie ma się pełnej wiedzy i pełnego zrozumienia. Przez 16 lat pracowałem dla McLarena, ale nawet po tak długim czasie były rzeczy, które w pewnych momentach mnie zaskakiwały”.

„Wiedziałem, że co najmniej trzy miesiące zajmie mi ustalenie, co tak właściwie dzieje się w Williamsie, jak wszystko dotąd działało, jakie były mocne i słabe strony tej ekipy. Ten czas już minął, ale nie siedzę tutaj mówiąc, że wiem już wszystko. Na pewno tak nie jest”.

„Ze względu na restrykcje związane z pandemią na miejscu w biurach pracowało około 20% inżynierów. Kilku dodatkowych mogło poruszać się w części warsztatowej, ale odbywali zmiany w systemie rotacyjnym”.

„W takich okolicznościach poznanie wszystkich ludzi trwa dłużej niż zazwyczaj. Oni także nie mieli zbyt wielu okazji, aby się ze mną spotkać. Jeśli jednak chodzi o codzienne funkcjonowanie zespołu i całego biznesu, to czuję się zupełnie komfortowo i zorientowałem się już, jak działa cały Williams”.

„Nie ma tu żadnych poważnych wad, nie ma ani jednego wyraźnego problemu. Jest jednak wiele rzeczy, które można poprawić. Już teraz zajęliśmy się niektórymi z nich. Chcemy wzmocnić pewne procesy oraz ułatwić naszym ludziom wykorzystywanie pełnego potencjału przy pracy. Takie właśnie przyświecają mi cele”.

Zapytany o wskazanie konkretnych ram czasowych całego procesu, Roberts powiedział: „Na płaszczyźnie osobistej nie wyznaczyłem żadnego harmonogramu. Mam listę priorytetów, ale ma ona bardziej za zadanie uporządkować różne cele w sensownym układzie chronologicznym. Nie ma bowiem większego sensu, by naprawiać niektóre rzeczy, zanim pewne kwestie z nimi związane wciąż nie są uporządkowane. Proces zmian ruszył. Niektóre kwestie są już poprawione i możemy myśleć o kolejnym kroku”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
08.03.2021  Haas i Williams potwierdzają harmonogram na przedsezonowe testy
08.03.2021  Russell: Mercedes niczego mi nie zagwarantował na sezon 2022
05.03.2021  Williams oficjalnie przedstawił tegoroczny samochód
04.03.2021  Aitken pozostanie trzecim kierowcą Williamsa w sezonie 2021
02.03.2021  Capito: Williams może stracić Russella po sezonie 2021
Tagi:
Roberts S.
Williams

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca