|
|
|
|
|
|
Allison: Potencjał aerodynamiczny wraca do poziomu z sezonu 2019 |
Mercedes pracował zimą nad odrobieniem strat związanych ze zmianami przepisów. |
|
•Nataniel Piórkowski, 28 stycznia 2021, wyświetlenia: 989 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Dyrektor techniczny Mercedesa – James Allison przyznaje, że celem jego ekipy przed sezonem 2021 było odrobienie strat w potencjale aerodynamicznym bolidu, spowodowanych zmianami w przepisach.
W ubiegłym roku Mercedes odniósł 13 zwycięstw w 17 rozegranych wyścigach, przypieczętowując zdobycie siódmego podwójnego tytułu mistrzowskiego z rzędu.
Ze względu na pandemię koronawirusa zespoły będą korzystać w tym sezonie z bolidów opartych na konstrukcjach z ubiegłej kampanii. Do regulaminu technicznego wprowadzone zostały jednak zapisy mające na celu redukcję poziomu docisku.
Allison podkreśla, że władze sportu nie mogły podjąć innej decyzji: „Były obawy, że jeśli utrzymamy rozwój bolidów na niezmiennym poziomie, to osiągi będą ciągle wzrastać – dokładnie tak, jak miało to miejsce w poprzednich sezonach. To doprowadziłoby do sytuacji, w której bolidy po prostu przerosłyby opony a nawet pod pewnymi względami także tory wyścigowe”.
„W podłodze, tuż przed tylnymi kołami, znajdowało się trójkątne wycięcie. Kiedy się mu przyjrzysz, możesz pomyśleć, że nie wygląda na zbyt znaczące. Gdyby jednak odciąć tylko ten obszar z bolidu, to jego tempo od razu spadnie o około jedną sekundę”.
Przed sezonem 2021 wprowadzono także zmiany w zakresie wlotów chłodzenia tylnych hamulców, dyfuzora praz przednich partii podłogi w obszarze deflektorów.
„Połączenie wszystkich czterech czynników, a w zasadzie strat z nich wynikających, zaowocuje spadkiem osiągów bolidów do zakresu z sezonu 2019. Przez ostatnie tygodnie i miesiące pracowaliśmy na tym, aby odrobić jak najwięcej z tego straconego potencjału. Wiele działo się w tunelu aerodynamicznym i na stanowiskach CFD. Robiliśmy wszystko co w naszej mocy, aby poprawić tempo”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|