F1 20221  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.10.2022

Russell: F1 powinna przemyśleć projekty niektórych torów

Aston Martin zdziwiony podejrzeniami o złamanie limitu budżetowego

Zhou: Latifi musi częściej patrzeć w lusterka

Leclerc zaskoczony tempem Pereza z końcówki wyścigu

02.10.2022

Perez ukarany, ale zachowuje zwycięstwo w GP Singapuru

Hamilton rozczarowany błędem z siódmego zakrętu

Verstappen tłumaczy słaby start do wyścigu o GP Singapuru

Horner broni Pereza prze oskarżeniami o naruszenie zasad SC

Binotto: Perez zasługuje na dwie kary czasowe

Perez zdezorientowany dochodzeniem sędziów

Latifi z karą przesunięcia na starcie do Grand Prix Japonii

GP Singapuru: wyniki wyścigu

GP Singapuru: najszybsze okrążenia w wyścigu

Sergio Perez zwycięzcą deszczowego thrillera w Singapurze

RN365: De Vries podpisał kontrakt z AlphaTauri

Start wyścigu o GP Singapuru zostanie opóźniony (akt.)

Alonso: Deszczowy wyścig może dać nam szansę na podium

Verstappen radzi rywalom, by trzymali język za zębami

Russell rozpocznie wyścig z Singapurze z alei serwisowej

Seidl: Dwa teamy prowadziły agresywną politykę rekrutacyjną

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2022  |  2021  |  2020  |  2019
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Allison: Potencjał aerodynamiczny wraca do poziomu z sezonu 2019

Mercedes pracował zimą nad odrobieniem strat związanych ze zmianami przepisów.
Nataniel Piórkowski, 28 stycznia 2021, wyświetlenia: 973<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Dyrektor techniczny Mercedesa – James Allison przyznaje, że celem jego ekipy przed sezonem 2021 było odrobienie strat w potencjale aerodynamicznym bolidu, spowodowanych zmianami w przepisach.

W ubiegłym roku Mercedes odniósł 13 zwycięstw w 17 rozegranych wyścigach, przypieczętowując zdobycie siódmego podwójnego tytułu mistrzowskiego z rzędu.

Ze względu na pandemię koronawirusa zespoły będą korzystać w tym sezonie z bolidów opartych na konstrukcjach z ubiegłej kampanii. Do regulaminu technicznego wprowadzone zostały jednak zapisy mające na celu redukcję poziomu docisku.

Allison podkreśla, że władze sportu nie mogły podjąć innej decyzji: „Były obawy, że jeśli utrzymamy rozwój bolidów na niezmiennym poziomie, to osiągi będą ciągle wzrastać – dokładnie tak, jak miało to miejsce w poprzednich sezonach. To doprowadziłoby do sytuacji, w której bolidy po prostu przerosłyby opony a nawet pod pewnymi względami także tory wyścigowe”.

„W podłodze, tuż przed tylnymi kołami, znajdowało się trójkątne wycięcie. Kiedy się mu przyjrzysz, możesz pomyśleć, że nie wygląda na zbyt znaczące. Gdyby jednak odciąć tylko ten obszar z bolidu, to jego tempo od razu spadnie o około jedną sekundę”.

Przed sezonem 2021 wprowadzono także zmiany w zakresie wlotów chłodzenia tylnych hamulców, dyfuzora praz przednich partii podłogi w obszarze deflektorów.

„Połączenie wszystkich czterech czynników, a w zasadzie strat z nich wynikających, zaowocuje spadkiem osiągów bolidów do zakresu z sezonu 2019. Przez ostatnie tygodnie i miesiące pracowaliśmy na tym, aby odrobić jak najwięcej z tego straconego potencjału. Wiele działo się w tunelu aerodynamicznym i na stanowiskach CFD. Robiliśmy wszystko co w naszej mocy, aby poprawić tempo”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.10.2022  Hamilton rozczarowany błędem z siódmego zakrętu
02.10.2022  Russell rozpocznie wyścig z Singapurze z alei serwisowej
02.10.2022  Wolff: Widzimy, że jeden zespół wydał dużo więcej od pozostałych
01.10.2022  Russell tłumaczy brak awansu do Q3 problemami z bolidem
01.10.2022  Hamilton uniknął kary za jazdę z kolczykiem
Tagi:
Mercedes
Allison J.
Przepisy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca