F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Allison: Potencjał aerodynamiczny wraca do poziomu z sezonu 2019

Mercedes pracował zimą nad odrobieniem strat związanych ze zmianami przepisów.
Nataniel Piórkowski, 28 stycznia 2021, wyświetlenia: 989<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Dyrektor techniczny Mercedesa – James Allison przyznaje, że celem jego ekipy przed sezonem 2021 było odrobienie strat w potencjale aerodynamicznym bolidu, spowodowanych zmianami w przepisach.

W ubiegłym roku Mercedes odniósł 13 zwycięstw w 17 rozegranych wyścigach, przypieczętowując zdobycie siódmego podwójnego tytułu mistrzowskiego z rzędu.

Ze względu na pandemię koronawirusa zespoły będą korzystać w tym sezonie z bolidów opartych na konstrukcjach z ubiegłej kampanii. Do regulaminu technicznego wprowadzone zostały jednak zapisy mające na celu redukcję poziomu docisku.

Allison podkreśla, że władze sportu nie mogły podjąć innej decyzji: „Były obawy, że jeśli utrzymamy rozwój bolidów na niezmiennym poziomie, to osiągi będą ciągle wzrastać – dokładnie tak, jak miało to miejsce w poprzednich sezonach. To doprowadziłoby do sytuacji, w której bolidy po prostu przerosłyby opony a nawet pod pewnymi względami także tory wyścigowe”.

„W podłodze, tuż przed tylnymi kołami, znajdowało się trójkątne wycięcie. Kiedy się mu przyjrzysz, możesz pomyśleć, że nie wygląda na zbyt znaczące. Gdyby jednak odciąć tylko ten obszar z bolidu, to jego tempo od razu spadnie o około jedną sekundę”.

Przed sezonem 2021 wprowadzono także zmiany w zakresie wlotów chłodzenia tylnych hamulców, dyfuzora praz przednich partii podłogi w obszarze deflektorów.

„Połączenie wszystkich czterech czynników, a w zasadzie strat z nich wynikających, zaowocuje spadkiem osiągów bolidów do zakresu z sezonu 2019. Przez ostatnie tygodnie i miesiące pracowaliśmy na tym, aby odrobić jak najwięcej z tego straconego potencjału. Wiele działo się w tunelu aerodynamicznym i na stanowiskach CFD. Robiliśmy wszystko co w naszej mocy, aby poprawić tempo”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.05.2024  Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa
05.05.2024  Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem
04.05.2024  Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024
03.05.2024  Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem
01.05.2024  Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami
Tagi:
Mercedes
Allison J.
Przepisy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca