|
|
|
|
|
|
Bottas: Gdybym naciskał mocniej, wylądowałbym na ścianie |
Wolff nie sądzi, że duża różnica między jego kierowcami wynika z różnej specyfikacji skrzydeł. |
|
•Nataniel Piórkowski, 6 czerwca 2021, wyświetlenia: 548 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Valtteri Bottas nie potrafi wytłumaczyć braku tempa w kwalifikacjach do GP Azerbejdżanu, które zakończył na odległym, dziesiątym miejscu.
Na pierwszym przejeździe z Q3 Bottas zapewnił zespołowemu koledze – Lewisowi Hamiltonowi, możliwość jazdy w cieniu aerodynamicznym na długiej prostej. Kiedy później Fin próbował podążać w bliskiej odległości za znajdującym się na czele tabeli Charlesem Leclerkiem, sesja została przerwana po incydencie z udziałem Yukiego Tsunody i Carlosa Sainza.
„Od początku weekendu moje tempo jest bardzo słabe. Czuję, że coś musi być nie tak, bo jadę na limicie a pomimo tego notuję bardzo duże straty. Gdybym naciskał mocniej, to wylądowałbym na ścianie”.
„Niedziela będzie wyzwaniem, ale wiem, że w tym wyścigu może zdarzyć się wszystko. Jechałem już tutaj z okrążeniem straty a mimo tego udało mi się finiszować w czołówce”.
„Nigdy nie można być niczego pewnym. Będziemy próbować wszystkiego, co się da. Przed startem chcę tylko zrozumieć całą sytuację. Jutro będę walczył o awans”.
Dopytywany o pomoc okazaną Hamiltonowi, Fin stwierdził: „Mamy system rotacyjny i w ten weekend to Lewis mógł wybrać, kto jedzie z przodu. Dlatego na pierwszym przejeździe w Q3 mógł się pode mnie podpiąć. Na drugim próbowałem znaleźć się w cieniu za Charlesem, ale pojawiła się czerwona flaga i musiałem przerwać próbę”.
Wiadomo, że przed kwalifikacjami Hamilton zdecydował się na skorzystanie z tylnego skrzydła zapewniającego niższy docisk a Bottas – z nieco większego.
„Nie uważam, aby doprowadziło to do znaczącej dysproporcji osiągów” – podkreśla szef działu sportów motorowych Mercedesa – Toto Wolff. „Może w niedzielę będzie to miało pewien niewielki wpływ, ale problem polega na tym, że bolid od początku weekendu jest bardzo trudny w prowadzeniu. Tylne skrzydło nie tłumaczy żadnej różnicy”.
„W jakiś sposób Lewis zbudował pewność siebie w kwalifikacjach a Valtteri miał problemy. Na takim torze jak ten komfort jest bardzo ważny. Widać to było w Monako, gdzie Valtteri czuł się bardzo dobrze”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|