F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Binotto: Mercedes może być rozproszony brakiem stabilności zespołu

Włoch twierdzi również, że Honda mogła ograniczyć osiągi silnika na początku sezonu.
Maciej Wróbel, 29 czerwca 2021, wyświetlenia: 1367<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szef Ferrari, Mattia Binotto, uważa, że problemy Mercedesa z osiągnięciem optymalnej formy mogą być spowodowane brakiem stabilności wewnątrz organizacji w ostatnich miesiącach.

W ostatnim Grand Prix Styrii Red Bull odniósł już czwarte zwycięstwo z rzędu i powiększył swoją przewagę nad Mercedesem w mistrzostwach konstruktorów do 40 punktów. Podczas gdy Lewis Hamilton nawoływał swój zespół po wyścigu do wprowadzenia ulepszeń, by móc przedłużyć swoje szanse w walce o tytuły, Toto Wolff ogłosił, że Mercedes zakończył już rozwój tegorocznej konstrukcji.

Mattia Binotto zwraca jednak uwagę na stabilność w zespole Red Bulla, w którym najważniejsze osoby w zespole – w tym Christian Horner i Helmut Marko – są obecne w ekipie z Milton Keynes niemalże od samego początku. Zdaniem Włocha może to być jeden z kluczowych czynników, które wpłynęły na osiągnięcie przez Red Bulla mistrzowskiej formy.

Binotto podkreślił także, iż z Mercedesa w ciągu ostatniego roku odszedł dyrektor działu silnikowego, Andy Cowell, natomiast ze stanowiska dyrektora technicznego ustąpił James Allison. Szerokim echem odbiło się również oczywiście wielomiesięczne oczekiwanie na podpisanie nowej umowy przez Lewisa Hamiltona.

„Zanim przyjrzymy się aspektom technicznym, trzeba przyznać, że Red Bull wykonał świetną robotę” – powiedział Binotto po Grand Prix Styrii. „Myślę, że warto zwrócić uwagę na fakt, iż osiągają fantastyczne rezultaty, ponieważ mogą liczyć na zespół, który jest stabilny od wielu lat”.

„Pomimo wielu przeciwności, pomimo braku zwycięstw, nadal stanowili jedną grupę i próbowali ulepszać swój samochód. To, co teraz widzimy, jest wynikiem tej pracy. Z drugiej strony patrzymy na Mercedesa, w którym już w zeszłym roku doszło do kilku znaczących zmian. Do tego dochodzi kierowca z kontraktem, który został podpisany dopiero w lutym. Uważam, że to oznaki rozproszenia, które doprowadziło ich do obecnej sytuacji”.

Choć szef Scuderii nie dokonał żadnego bezpośredniego porównania do sytuacji Ferrari, to wielokrotnie on podkreślał, że najlepszym sposobem jego zespołu na osiągnięcie postępów, jest danie obecnej strukturze czasu na to, by mogła pokazać, co potrafi.

Binotto nie podziela również opinii Mercedesa mówiącej o tym, że wzrost prędkości na prostych Red Bulla został wywołany dzięki postępowi w zakresie osiągów silnika. Zdaniem 51-latka Honda mogła zostać zmuszona do przykręcenia silnika w pierwszych rundach z obawy o jego niezawodność, a dopiero potem podjęto decyzję o uwolnieniu pełnego potencjału jednostki.

„Nie podzielam tych poglądów, które słyszę i o których czytam, ponieważ patrząc na dane z GPS, osiągi silnika Hondy odpowiadają osiągom z początku sezonu w Bahrajnie” – stwierdził Włoch. „Wówczas musieli ograniczyć osiągi ze względu na problemy z niezawodnością. Myślę, że po ich rozwiązaniu, wrócili do standardów, które mieli na początku sezonu”.

„Nie było żadnego kroku naprzód. My, począwszy od Bahrajnu, zawsze prezentowaliśmy ten sam poziom osiągów, ponieważ silnik nam na to pozwala. Jeśli więc chodzi o Red Bulla, to nie jest kwestia kroku naprzód, ponieważ przepisy na to nie zezwalają” – zakończył Binotto.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.01.2024  R. Schumacher: Szafnauer mógłby zostać szefem Haasa
09.08.2023  Turrini: Mattia Binotto porozumiał się z Alpine
13.06.2023  Corriere dello Sport: Binotto odrzucił ofertę dołączenia do Audi
15.03.2023  Vasseur: Ludzie lojalni Binotto postanowili odejść z Ferrari
01.03.2023  Steiner: Spodziewam się, że Binotto jeszcze wróci do F1
Tagi:
Binotto M.
Red Bull
Honda
Ferrari

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca