F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Horner: Prace nad nowym silnikiem powinny ruszyć od zera

Szef RBR nie chce, aby obecna jednostka była bazą dla kolejnej generacji napędu.
Nataniel Piórkowski, 13 lipca 2021, wyświetlenia: 1132<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szef Red Bull Racing – Christian Horner, sprzeciwia się wykorzystywaniu obecnych jednostek napędowych jako bazy dla projektu nowego silnika Formuły 1.

Obecna generacja zespołów napędowych została wprowadzona do użytku w 2014 roku. Turbodoładowane jednostki V6 nie zyskały jednak popularności wśród fanów a zespoły i producenci regularnie zwracają uwagę na kolosalne koszty ich rozwoju, produkcji i eksploatacji.

Formuła 1 planuje, aby nowy rodzaj silnika mógł pojawić się w bolidach już w 2025 roku. Horner sugeruje jednak, aby sport dał sobie nieco więcej czasu, przygotowując całkowicie nowy projekt.

„Wolałbym raczej poświęcić więcej czasu, na wyjście z projektem, który jest ekscytujący, wyróżnia się ale jednocześnie spełnia wszelkie kryteria w zakresie kosztów, osiągów oraz sprzyjania wyrównanemu ściganiu. Nie powinniśmy także marginalizować znaczenia dźwięku i emocji” – powiedział Brytyjczyk w trakcie GP Austrii.

„Jak dla mnie są to kryteria, na których należy się skoncentrować. Wielka szkoda, gdyby skończyło się na tym, że pozostaniemy przy obecnym, bardzo drogim silniku, kombinując wspólnie w jaki sposób można byłoby obniżyć jego koszty. Nie możesz latać pierwszą klasą w cenie biletu klasy ekonomicznej”.

„Mam nadzieję, że istnieje szansa, szczególnie w kontekście 2026 roku, aby stworzyć silnik, który będzie zrównoważony, przyjazdy dla środowiska, który będzie mógł wykorzystywać biopaliwa”.

Embed from Getty Images

„Potrzebujemy czystej kartki papieru, być może z pewnymi elementami standaryzacji, dzięki którym byłaby możliwość wyraźnej kontroli kosztów. Najgorszym scenariuszem byłoby trzymanie się modelu jednostki napędowej, który mamy obecnie”.

„Można zrozumieć, że obecni producenci zainwestowali w te silniki i chcą wykorzystać bazę własności intelektualnej w przygotowaniu nowej jednostki. Należy jednak jasno powiedzieć, że obecne silniki są koszmarnie drogie. Wszyscy mówimy o potrzebie cięcia kosztów, ale wnioski ze wszystkich dyskusji na ten temat, w których osobiście brałem udział, nie zostały wprowadzone w życie”.

„Tutaj nie da się tak po prostu narzucić limitu kosztów. Obszar silnika jest znacznie trudniejszy do kontrolowania, szczególnie gdy jesteś zespołem posiadanym przez producenta oryginalnego wyposażenia lub producentem jednostek napędowych na potrzeby Formuły 1”.

„Zaczynając od czystej kartki papieru, moglibyśmy wprowadzić mechanizmy kontrolne, regulując na przykład dozwolony czas na hamowni, co zachęcałoby do kreatywności. Potrzebny jest także bezpiecznik, dzięki któremu w sytuacji, gdyby dany producent popełnił jakiś błąd, miałby szansę skutecznie nadrobić zaległości”.

„Te silniki będą z nami przez kolejnych dziesięć lat. Dojedziemy z nimi do 2036 roku. Musimy więc wymyślić coś, co trzyma kontakt ze zmieniającym się światem i jest odpowiednie dla naszego sportu. I oczywiście nie chodzi tu wyłącznie o silnik. Jednostka będzie musiała zostać zintegrowana z bolidem o niskich oporach, aby osiągnąć odpowiednią wydajność. Zmiana silnika będzie mieć również olbrzymi wpływ na obszar podwozia. Dlatego dobrą drogą byłaby czysta karta na 2026 rok”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.04.2024  Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena
20.04.2024  Horner: Perez jest zrelaksowany i nie skupia się już na Maksie
12.04.2024  Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu
26.03.2024  F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso
26.03.2024  New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin
Tagi:
Horner C.
Przepisy
F1 ogólnie

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca