|
|
|
|
|
|
Binotto: Do tej pory uszkodzenia kosztowały nas 2,5 miliona euro |
Szef Ferrari będzie domagał się wypracowania zmian w przepisach budżetowych. |
|
•Nataniel Piórkowski, 10 sierpnia 2021, wyświetlenia: 972 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Ferrari ujawniło, że w pierwszej połowie sezonu wydało na naprawy spowodowane uszkodzeniami swych bolidów 2,5 miliona euro.
Ze względu na limity budżetowe temat zniszczeń spowodowanych incydentami stał się jednym z najważniejszych punktów debaty, jaka toczy się w F1 po incydentach z Silverstone i Hungaroringu.
W tym roku limit podstawowych wydatków każdego z zespołów musi zamknąć się w 145 milionach dolarów. W przyszłym sezonie zostanie on zredukowany do 140 milionów a w 2023 do 135 milionów dolarów.
Binotto przyznał: „Jeśli spojrzę na szkody, które ponieśliśmy od pierwszego wyścigu w Bahrajnie do ostatniego wyścigu na Węgrzech, to gdy wezmę pod uwagę wszystkie uszkodzenia do których doszło na torze, to straty z tego tytułu sięgają 2,5 miliona euro. To pokazuje, o jak znaczących kwotach mówimy a to dopiero połowa sezonu”.
Kwota obejmuje wszystkie uszkodzenia – zarówno te wynikające z błędów kierowców Scuderii jak również szkody poniesione w wyniku incydentów z innymi kierowcami. „To ogólne szkody. Czasem sami możemy doprowadzić do zniszczeń”.
Suma podana przez Binotto nieznacznie przekracza 2 procent całkowitego limitu wydatków w sezonie 2021. „Mamy pewien bufor na nieprzewidziane wypadki. Myślę, że jest on konieczny, bo nigdy nie wiadomo, jakie niespodzianki mogą czekać nas do końca roku – awarie i uszkodzenia”.
Christian Horner z Red Bulla wzywa do tego, aby koszty napraw wynikających z incydentów ponosiły zespoły, których kierowcy zostali uznani winnymi doprowadzenia do kolizji.
Binotto proponuje alternatywną koncepcję, według której koszty napraw w tego typu przypadkach były wyłączane z ogólnej kwoty limitu budżetowego.
„To istotny punkt. Wspomniałem o tych 2,5 miliona euro, aby pokazać, że jest to bardzo znacząca kwota. Czy powinniśmy rozważyć wdrożenie innego typu regulacji w takich przypadkach?”.
„To zasadna idea, ale obawiam się, że nie ma oczywistego rozwiązania. Na pewno jednak w kolejnych tygodniach podejmiemy w tej sprawie dyskusję z FIA, Formułą 1 oraz wszystkimi zespołami. Być może uda nam się wypracować jakiś plan na przyszłość”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|