F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Alonso: Nowe przepisy mogą przynieść wiele niespodzianek

Hiszpan spodziewa się ciekawych rozwiązań w projektach i zmian w układzie sił.
Maciej Wróbel, 24 sierpnia 2021, wyświetlenia: 979<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Zdaniem Fernando Alonso nie ma gwarancji, iż topowe zespoły Formuły 1 rzeczywiście najlepiej dostosują się do nadchodzącej rewolucji technicznej w sezonie 2022.

Po rocznym opóźnieniu, w 2022 wprowadzony zostanie nowy zestaw przepisów, który przyniesie prawdziwą rewolucję zwłaszcza w kontekście aerodynamiki bolidów F1. Podłogi samochodów będą generować znacznie więcej docisku, co ma sprawić, iż bolidy będą mniej zależne od czystego powietrza.

Wraz z rewolucją techniczną, w życie wejdzie także limit budżetowy wynoszący 140 milionów dolarów. To wszystko, w połączeniu z bardzo wczesnym przerzuceniem zasobów na rozwój konstrukcji na rok 2022 przez część zespołów powoduje, że niewykluczone są duże zmiany w układzie sił w F1.

Takiego zdania przynajmniej jest kierowca Alpine, Fernando Alonso. Hiszpan co prawda przyznaje, iż nie ma żadnych informacji na temat tego, jak wypadnie jego przyszłoroczny samochód, lecz spodziewa się, że na prezentacjach nowych bolidów dojdzie do pewnych niespodzianek.

„Pracujemy nad naszym przyszłorocznym projektem, ale ciągle jest bardzo wcześnie i nikt nie wie, jakie są konkretne liczby, ponieważ nie możemy jeszcze się z nikim porównać” – powiedział 40-latek. „Wszyscy jesteśmy więc w pewnym stopniu realistami i czekamy na luty, ponieważ zobaczymy wiele niespodzianek, gdy tylko samochody zostaną nam wszystkim zaprezentowane”.

„Zobaczymy różne filozofie, różne pomysły i wtedy będzie czas na bystrą reakcję i spróbowanie czegoś interesującego”.

Wielu spodziewa się, że zespoły takie jak Mercedes i Red Bull są wciąż w najkorzystniejszym położeniu ku temu, by najlepiej przygotować się do nowego sezonu. Alonso uważa jednak, iż nie ma żadnych gwarancji na to, że jakikolwiek zespół idealnie dostosuje się do nowych przepisów.

„Zasadniczo uważam, że nie ma żadnych gwarancji, ani żadnego poczucia, że można postawić na przyszłość w jakimkolwiek zespole” – kontynuuje Hiszpan. „Być może nawet najlepsze zespoły, które obecnie dominują w tym sporcie, są nieco zaniepokojone nowymi przepisami i tym, jak je zinterpretują, projektując swoje samochody”.

„To, co zobaczymy w pierwszych wyścigach nowego sezonu, to pierwszy rok z tymi przepisami. Koniec końców, być może przez cztery czy pięć lat będziemy obserwować te same wyniki, tak jak poprzednio. Zespół, który dominuje tuż po wprowadzeniu nowych regulacji, wydaje się utrzymywać przewagę przez cały rok. Potem wszyscy się do siebie zbliżają, ale wygrywa ciągle ten sam”.

„Przyszły rok będzie więc interesujący, szczególnie dla młodszych kierowców i to, w jaki sposób zadecydują o przyszłości. Nikt bowiem, ani żaden zespół, nie może zagwarantować, że dobrze wypadnie” – zakończył dwukrotny mistrz świata.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
30.04.2024  Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso
21.04.2024  Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu
20.04.2024  Alonso: Myślałem już o porzuceniu ostatniego kółka
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
18.04.2024  AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją
Tagi:
Alonso F.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca