F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Alpine pokłada duże nadzieje w nowej jednostce napędowej

Silnik RE22 został w pełni zoptymalizowany pod kątem zmian w przepisach technicznych.
Nataniel Piórkowski, 22 lutego 2022, wyświetlenia: 893<< | lista | T- | T+ | >>

Alpine pokłada duże nadzieje w jednostce napędowej, opracowanej przez Renault specjalnie z myślą o nowej generacji bolidów Formuły 1.

Dyrektor techniczny teamu z Enstone – Matt Harman, potwierdza, że tegoroczny bolid A522 został zaprojektowany wokół jednostki napędowej, w której po wielu analizach doszło do zauważalnych zmian konstrukcyjnych.

„Rozpoczynając prace wokół nowych przepisów, faktycznie skupiliśmy się na jednostce napędowej. Głównie dlatego, że definiuje ona niektóre z kluczowych obszarów konstrukcji pod względem aerodynamiki”.

„Dokonaliśmy pełnego przeglądu tego obszaru bolidu i postanowiliśmy zmienić architekturę zespołu napędowego w zakresie silnika spalinowego, układu magazynowania energii, turbosprężarki i jej umiejscowienia. To dało nam realne korzyści pod względem możliwości aerodynamicznych a co za tym idzie ostatecznych osiągów bolidu”.

„Przyjrzeliśmy się ERS, przyjrzeliśmy się silnikowi spalinowemu i strukturom, które go otaczają. Przyjrzeliśmy się także MGU-K oraz turbosprężarce, wprowadzając w tym obszarze dość duże zmiany, wpływające na architekturę A522 i umożliwiające wydobycie maksymalnych osiągów tak z jednostki napędowej jak i nadwozia”.

Jednostki napędowe w bieżącej specyfikacji zostaną zamrożone na obecnym etapie rozwoju. Nowa generacja silników wejdzie do użytku dopiero w 2026 roku. Harman wyjaśnia, że zespoły musiały określić kierunki prawdopodobnego rozwoju bolidów wokół zespołu napędowego, który w najbliższych latach nie będzie mógł zostać poddany żadnym modyfikacjom.

„To był bardzo interesujący program, ponieważ w zasadzie w przypadku tego silnika a także całego zintegrowanego zespołu napędowego, musieliśmy się skupić na jego obecnych osiągach ale także temu, jak będą one pracować w bolidzie przez kolejnych X lat. Nie ukrywam, że wiązały się z tym pewne wyzwania inżynieryjne, gdyż generalnie nie wiemy wszystkiego o tym, jak będzie kształtować się przyszłość”.

„Musieliśmy więc skorzystać z narzędzi symulacyjnych, dzięki którym wyciągnęliśmy pewne wnioski, umożlwiające nie tylko zaprojektowanie jednostki napędowej ale także przekładni, która jest z nią związana, a która będzie musiała ulegać zmianom w zależności od rozwoju aerodynamicznego. Nawet jeśli sama jednostka napędowa zostanie homologowana i zamrożona na etapie 2022 roku”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
20.04.2024  Gasly: Idziemy we właściwym kierunku
12.04.2024  Sanchez zostanie dyrektorem technicznym Alpine?
10.04.2024  Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine
08.04.2024  Alpine liczy się z utratą Ocona i Gasly'ego po sezonie 2024
Tagi:
Alpine
Renault

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca