F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Krack: Aston rozważy produkcję własnych jednostek od 2026

Luksemburczyk uważa, że jego zespół ma wszystko co potrzeba, aby odnieść sukces w F1.
Maciej Wróbel, 8 marca 2022, wyświetlenia: 540<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szef zespołu Aston Martin, Mike Krack, zdradził, iż jego ekipa rozważa budowę własnej jednostki napędowej na sezon 2026, dodając przy tym, że jest to „normalne” w wypadku każdego producenta.

Stajnia z Silverstone korzysta z jednostek napędowych Mercedesa już od 2009 roku, nawiązując współpracę z niemiecką marką jeszcze pod nazwą Force India. Na rok 2026 planowana jest z kolei rewolucja silnikowa, w obliczu której zespół Red Bulla już powołał dywizję Powertrains, której zadaniem będzie przygotowanie się do zmian w przepisach.

Świeżo upieczony szef Astona, Mike Krack, nie wyklucza, iż jego zespół może podążyć podobną ścieżką, co rywal z Milton Keynes. „Po piewsze, muszę powiedzieć, że jesteśmy zadowoleni z naszego obecnego dostawcy silników” – powiedział Luksemburczyk. „W 2026 będziemy mieli jednak zupełnie nowy zestaw regulacji. Oczywiście z większym naciskiem na energię elektryczną niż dzisiaj”.

„Uważam, że to normalne dla marek takich jak Aston Martin, że jeśli pojawią się nowe przepisy dotyczące jednostek napędowych, to należy się im przyjrzeć i zbadać, czy są one właściwe pod względem strategicznym. Myślę, że F1 podejmuje właściwy krok, by bardziej nastawić się na energię hybrydową czy też elektryczną. W BMW byłem zaangażowany w jedno i drugie. Formuła E jest w pełni elektryczna, podczas gdy hipersamochody są hybrydowe, podobnie jak F1, choć to nie to samo”.

Zdaniem Kracka, ewentualna decyzja odnośnie tego, czy Aston Martin będzie korzystał z jednostek własnej produkcji od 2026 roku musi zostać podjęta już wkrótce.„Mamy rok 2022, a termin wprowadzenia nowych regulacji, czyli 2026, jest rozsądny. Wiemy też, że inni również rozważają wejście” – kontynuuje Krack. „Myślę, że teraz jest właściwy moment na to, by przyjrzeć się możliwości pojawienia się w stawce na rok 2026 z własną jednostką napędową”.

49-latek uważa również, że jego ekipa ma wszystko co potrzeba, aby zostać pretendentem do tytułów w przyszłości. „Zmiany w infrastrukturze, jakie się tutaj dokonują, są olbrzymie. Budowana jest pierwsza nowa baza zespołu Formuły 1 od jakichś dziewiętnastu lat. Wejdziemy na najwyższy poziom, co jasno pokazuje ambicje, jakie ma Lawrence Stroll oraz cały zespół”.

„Jest to więc plan pięcioletni, mamy zaplecze i wszelkie udogodnienia potrzebne do tego, by odnieść tutaj sukces. Robimy więc kolejne postępy w naszej podróży”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
30.04.2024  Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso
20.04.2024  Alonso: Myślałem już o porzuceniu ostatniego kółka
18.04.2024  AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją
18.04.2024  Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24
16.04.2024  Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026
Tagi:
Aston Martin
Krack M.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca