|
|
|
|
|
|
Ricciardo: Nie jesteśmy dobrze przygotowani do tego weekendu |
Australijczyk żałuje awarii z FP2 i przyznaje, że McLaren poszukuje ogólnej przyczepności. |
|
•Nataniel Piórkowski, 18 marca 2022, wyświetlenia: 1265 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Daniel Ricciardo otwarcie przyznaje, że nie jest optymalnie przygotowany do występu w Grand Prix Bahrajnu, po tym jak stracił znaczną część wieczornych jazd z powodu wycieku wody.
Australijczyk powrócił do kokpitu bolidu MCL36 po opuszczeniu drugiej tury zimowych testów ze względu na infekcję Covid-19. Kierowca z Perth miał nadzieję na częściowe odrobienie strat podczas piątkowych treningów, ale po południu pokonał tylko dwanaście okrążeń i zajął osiemnaste miejsce w tabeli.
„Zespół dostrzegł spadek ciśnienia wody. Generalnie oznacza to koniec jazdy i oczywiście nie mieliśmy już czasu, aby rozwiązać problem przed końcem sesji. To z całą pewnością nie są poprawki, które można byłoby wprowadzić w ciągu kilku minut”.
„W ubiegłym tygodniu straciłem szansę na pokonanie wielu kilometrów i bardzo zależało mi na dzisiejszych treningach. Cóż, trzeba się z tym jakoś pogodzić. Oczywiście jesteśmy trochę z tyłu, ale w porządku. Mamy się czemu przyjrzeć”.
Po udanych testach w Barcelonie, w Bahrajnie McLaren zaczął zmagać się z przegrzewaniem przednich hamulców. Zespół korzysta obecnie z przejściowej konfiguracji w tym obszarze, pracując nad wyeliminowaniem źródła problemów.
Po tym jak Lando Norris zajął w drugim treningu odległe, jedenaste miejsce, nie jest zbyt prawdopodobne, aby w Bahrajnie McLaren mógł włączyć się do walki o najwyższe pozycje z Red Bullem i Ferrari.
„Oczywiście brakuje nam tempa i musimy ustalić z czego to wynika. To jednak sam początek sezonu” – tłumaczył Ricciardo. „Chciałbym wierzyć, że stać nas na nieco lepszą formę. Na pewno nie ukrywamy naszego potencjału. Musimy znaleźć tempo”.
Pytany o obszary, w których McLaren ma problemy w porównaniu do rywali, Ricciardo powiedział: „Szczerze mówiąc wydaje mi się, że brakuje nam ogólnej przyczepności. Bolid jest w porządku, ale gdy zaczynasz tracić przyczepność, pojawiają się trudności – tu i tam blokujesz koła, popełniasz trochę błędów”.
„Patrząc na inne bolidy myślę, że w tej chwili poszukujemy po prostu ogólnej przyczepności. W sumie nigdy nie ma jej wystarczająco dużo” – podsumował.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|