F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Verstappen: F1 musi omówić przyszłość wyścigu w Dżuddzie

Holender zwrócił też uwagę na niebezpieczeństwa wynikające z samej konfiguracji toru.
Maciej Wróbel, 27 marca 2022, wyświetlenia: 1259<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Zdaniem aktualnego mistrza świata, Maxa Verstappena, przyszłość Grand Prix Arabii Saudyjskiej powinna być poważnie przedyskutowana w najbliższej przyszłości.

Organizacja wyścigu w Dżuddzie stała się przedmiotem wielu dyskusji, co ma związek z piątkowymi atakami rakietowymi na położone nieopodal toru placówki Aramco. Po długich rozmowach w piątkowy wieczór ostatecznie podjęto decyzję o kontynuowaniu zmagań na ulicznym torze w Arabii Saudyjskiej. Swoje zaniepokojenie zaistniałą sytuacją otwarcie wyrażali między innymi Lewis Hamilton czy Valtteri Bottas.

Spotkanie z kierowcami, które trwało do późnych godzin nocnych, wpłynęło także na przygotowania zawodników do weekendu, co podkreślił George Russell z Mercedesa. „Położyłem się do łóżka o czwartej nad ranem, nie mogłem nawet przygotować się z inżynierami na sobotę” – powiedział Brytyjczyk w rozmowie z RTBF.

Charles Leclerc dodał: „Potrzebuję jedenastu godzin snu przed kwalifikacjami, a tymczasem nawet się do tego nie zbliżyłem”.

Zdaniem Maxa Verstappena, po opuszczeniu Bliskiego Wschodu konieczne będą kolejne spotkania, na których przedyskutowana będzie przyszłość Formuły 1 w tym regionie. „Zwykle nie chodzę na zbyt wiele takich spotkań” – powiedział kierowca Red Bulla w wywiadzie dla Algemeen Dagblad. „Rozmawialiśmy bardzo długo i ostatecznie zdecydowaliśmy się ścigać”.

„Uważam jednak, że wszyscy będziemy rozmawiać o tym później, po weekendzie. Nie jest rozsądne, abym mówił to, co myślę teraz, ale myślę, że każdy ma pewną opinię na ten temat. Prędzej czy później to wyjdzie”.

Holender po raz kolejny wskazał na inny problem, jakim jest niebezpieczny układ toru w Dżuddzie. „Widzieliście, jak wyglądał wypadek Micka i jak szybko tu jeździmy. Jeśli stracisz kontrolę przy gazie w podłodze, jest to niesamowicie bolesne i niebezpieczne. Te proste to nie do końca proste. Wszędzie jedzie się trochę na ślepo. Naprawdę nie rozumiem, dlaczego nie można po prostu umieścić tu prostej”.

Zdanie swojego partnera zespołowego w kwestii konfiguracji obiektu podziela Sergio Perez. „To zdecydowanie najbardziej niebezpieczne miejsce w kalendarzu. Nie ma co do tego wątpliwości” – powiedział Meksykanin.

Carlos Sainz dodaje z kolei, że należy po wyścigu omówić kwestie zarówno bezpieczeństwa na torze, jak i poza torem w Dżuddzie. Szef Haasa, Gunther Steiner przyznał natomiast: „Teraz nie ma czasu, by dyskutować o tym, czy to właściwe, aby tutaj być. Myślę, że to, czy tu wrócimy w przyszłości zostanie jeszcze omówione, ale na tę chwilę musimy skoncentrować się na wyścigu, a później zobaczymy”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.04.2024  Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena
21.04.2024  Verstappen: Bolid jechał jak po szynach
20.04.2024  Verstappen zwycięzcą pierwszego sprintu sezonu
19.04.2024  Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
Tagi:
Verstappen M.
Dżudda
Perez S.
Steiner G.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca