F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ricciardo: Zmiany na torze w Melbourne zapewnią inne ściganie

Kierowca McLarena celuje w zdobycie w Australii swoich pierwszych punktów w tym sezonie.
Maciej Wróbel, 6 kwietnia 2022, wyświetlenia: 875<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Zdaniem Daniela Ricciardo zmiany poczynione w układzie toru Albert Park w Melbourne zapewnią „zupełnie inne ściganie” w nadchodzący weekend.

Formuła 1 powraca do Australii po dwuletniej przerwie spowodowanej surowymi restrykcjami wprowadzonymi przez lokalny rząd na czas pandemii. Kierowcom przyjdzie w ten weekend rywalizować na odmienionym obiekcie w Melbourne, na którym kilka zakrętów zostało przeprofilowanych i poszerzonych.

Najpoważniejszą zmianą jest oczywiście usunięcie szykany w zakrętach 9. i 10. co umożliwiło utworzenie sekcji złożonej z szybkich, długich łuków, które mają dać kierowcom więcej okazji do przeprowadzania manewrów wyprzedzania.

Podczas środowej prezentacji okolicznościowego kasku, zaprojektowanego przez lokalnego artystę, Reko Renniego, Daniel Ricciardo przyznał otwarcie, że spodziewa się większej ilości akcji na torze. „Wygląda to naprawdę dobrze” – powiedział kierowca McLarena. „Byłem nieco zaangażowany w rozmowy na temat modernizacji toru parę lat temu, kiedy po raz pierwszy wpadli na pomysł, by nieco poprawić jakość ścigania”.

„To zawsze był fajny tor, ale w niedziele wyprzedzanie było trochę zbyt kłopotliwe, głównie ze względu na układ i naturę toru. Pomysł polegał głównie na jego otwarciu i sprawieniu, by niedziela była nieco bardziej ekscytująca i żeby było więcej wyprzedzania. Jazda będzie więc teraz bardziej płynna”.

32-latek liczy również na to, że zmiany w nitce toru przysłużą się McLarenowi, który zmaga się z bolidem szczególnie w wolnych zakrętach. „W Bahrajnie strasznie się męczyliśmy” – stwierdził Ricciardo. „To całkiem kręty, techniczny tor, po czym pojechaliśmy do Arabii Saudyjskiej, gdzie jazda była bardziej płynna”.

„Myślę, że właśnie takie będzie Melbourne w ten weekend, a my byliśmy tam [w Dżuddzie] trochę bardziej konkurencyjni. Oby był to więc dobry znak. Ogólnie jednak uważam, że jeśli chodzi o wyścig, zobaczymy w Australii zupełnie inną niedzielę”.

Ricciardo nie ukrywa też, że chciałby na domowym obiekcie zakończyć złą passę i otworzyć swój dorobek punktowy w sezonie 2022. „Ciągle nie mam żadnych punktów – tak po prostu” – kontynuuje Australijczyk. „Za nami tylko dwa wyścigi, ale zdobycie punktów tutaj będzie – powiedzmy – dobrym startem. To absolutne minimum”.

„Realistycznie patrząc, jedyne, co wszystkich uszczęśliwi to podium. Bardzo bym tego chciał, ale prawdę mówiąc, ciągle jesteśmy daleko od tego miejsca”.

Choć zawodnik z Perth nie dysponuje na tę chwilę zbyt konkurencyjną maszyną, to przyznaje, iż jest uradowany samym powrotem do ścigania w ojczyźnie. „Dopóki czegoś nie stracisz, to nie dowiesz się, jak bardzo ci tego będzie brakować. Takie to uczucie”.

„Te parę lat temu wszyscy byliśmy gotowi do startu. Położyłem się do łóżka będąc gotowym do tego, by następnego dnia wyruszyć na tor, po czym w połowie nocy usłyszałem, że najprawdopodobniej wyścig będzie odwołany. To było naprawdę bolesne”.

„Tak to wyglądało z egoistycznego punktu widzenia kierowcy, ale każdy, kto tu przyjechał, chciał obejrzeć wyścig. Australia jest dosyć odległa, więc podróżowanie do różnych miejsc na świecie dla Australijczyków nie jest takie łatwe. Było nam wszystkim ciężko, więc bardzo się cieszę, że znów tu jestem” – zakończył Ricciardo.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.04.2024  Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
21.04.2024  Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń
21.04.2024  Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin
19.04.2024  Ricciardo: Czternaste pole nie jest złe
Tagi:
Ricciardo D.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca