F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA zakazała kierowcom jazdy koło w koło tuż przed restartem

Podstawą dla działań federacji były manewry Maxa Verstappena z pierwszych dwóch GP.
Maciej Wróbel, 9 kwietnia 2022, wyświetlenia: 1944<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

FIA doprecyzowała przepisy związane z jazdą za samochodem bezpieczeństwa, zabraniając jednocześnie kierowcom jazdy koło w koło z rywalem tuż przed wznowieniem rywalizacji.

Decyzja ciała zarządzającego ma związek z manewrami, jakie podczas obu dotychczas rozegranych eliminacji wykonywał Max Verstappen. Zarówno w Bahrajnie, jak i w Arabii Saudyjskiej Holender ustawiał się tuż obok liderującego Charlesa Leclerca w momencie, gdy samochód bezpieczeństwa opuszczał tor. Podobną taktykę kierowca Red Bulla zastosował także na finiszu ubiegłorocznego Grand Prix Abu Zabi, gdy walczył z Lewisem Hamiltonem.

Przed kwalifikacjami do tegorocznego Grand Prix Australii, dyrektor wyścigowy, Niels Wittich wydał zaktualizowany dokument, w którym podkreślono znaczenie artykułu 55.14 regulaminu sportowego. Ma to zapobiec wykonywaniu manewrów w stylu Verstappena w przyszłości.

Oświadczenie opublikowane przez FIA brzmi następująco: „Aby uniknąć prawdopodobieństwa wypadków zanim samochód bezpieczeństwa powróci do pit lane od momentu wyłączenia świateł, kierowcy muszą kontynuować jazdę z tempem które nie wiąże się z regularnym przyspieszaniem, hamowaniem bądź wykonywaniem jakichkolwiek manewrów mogących stanowić zagrożenie dla innych kierowców lub utrudnić restart wyścigu”.

Źródła Motorsport.com sugerują, że w ten sposób FIA nie tylko chce ograniczyć manewry podobne do tych wykonywanych przez Verstappena, ale i optuje za tym, aby kierowcy zachowali stałą prędkość podczas wznawiania wyścigu. Federacja chce bowiem uniknąć powtórki z Grand Prix Toskanii z 2020 roku, kiedy to podczas restartu doszło do karambolu, w wyniku którego czterech kierowców doszczętnie rozbiło swoje samochody.

Nowe wytyczne mówią o tym, że kierowcy przez wznowieniem wyścigu będą teraz musieli ustawiać się w jednym szeregu, jednakże dozwolone mają być ruchy na boki, wykonywane w celu dogrzania ogumienia. Kierowcy nie będą jednak zmuszeni do jazdy bezpośrednio za rywalem – będą mogli obierać inną linię niż rywal znajdujący się z przodu, lecz cały samochód będzie musiał znajdować się z tyłu do czasu restartu.

Taktyka Verstappena nie pozostała niezauważona w Ferrari – Carlos Sainz ujawnił w Melbourne, iż jego zespół przyglądał się jeździe Holendra i innych kierowców podczas neutralizacji. Hiszpan zapytany przez Motorsport.com o tego typu manewry przyznał, że są one „czymś innym”, choć podkreślił, że osobiście „nie widzi w nich problemu”.

„Z pewnością te przygotowania są specyficzne dla każdego kierowcy” – powiedział Sainz. „Przechodzimy przez to w każdym wyścigu i zaczynamy rozumieć, co inni robią podczas restartów. Dostrzegamy w tym swoje szanse. Patrzymy na wszystkich – nie tylko na Maxa. Oczywiście Maksowi i Checo przyglądamy się mocniej, ponieważ częściej toczymy ze sobą pojedynki”.

„Mamy wszelkiego rodzaju statystyki i inne rzeczy, aby być jak najlepiej przygotowanym” – dodał kierowca Ferrari.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
FIA
Przepisy
Verstappen M.
Sainz C.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca