F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Sainz: Nowe bolidy mogą przysporzyć problemów ze zdrowiem na lata

Kierowca Ferrari zwraca przede wszystkim uwagę na obciążenie szyi i pleców.
Maciej Wróbel, 19 maja 2022, wyświetlenia: 1892<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Zdaniem Carlosa Sainza, nowa generacja bolidów F1 może w dłuższej perspektywie przysporzyć kierowcom problemów z szyją i plecami.

Od początku sezonu 2022 część zespołów Formuły 1 zmaga się z problemem 'kołysania' samochodów nowej generacji. Zjawisko to wywiera też wpływ na zdrowie kierowców, o czym przed GP Hiszpanii ostrzega Carlos Sainz. Kierowca Ferrari twierdzi, że już odczuwa skutki 'kołysania' oraz sztywniejszego zawieszenia.

Hiszpan nie ukrywa, że chciałby rozpoczęcia debaty na ten temat, by sprawdzić, czy jest sposób na poprawę sytuacji. Sainz odniósł się do tej kwestii, gdy został zapytany przez Autosport o to, jak tegoroczne auta będą jego zdaniem spisywały się na ciasnych ulicach księstwa Monako.

„Myślę, że będzie to duże wyzwanie” – powiedział Sainz. „Uważam, że już krawężniki w Miami wydawały się naprawdę agresywne dla tych samochodów. Było też kilka wybojów na Imoli, które naprawdę dało się odczuć na swoim ciele”.

„Bardziej niż na Monako powinniśmy jednak pomyśleć jako kierowcy o tym, jak bardzo musimy ryzykować zdrowiem kontynuując karierę w F1 z samochodem opartym na takiej filozofii? Musimy porozmawiać o tym bardziej niż o czymkolwiek innym”.

„Uważam, że przepisy są świetne. Robią dokładnie to, czego potrzebujemy do ścigania. Czy jednak, zważywszy na nasze plecy i szyje, musimy jechać tak sztywno jak obecnie, z samochodem o takiej masie? Zadałem tu nieco filozoficzne pytanie, może po to, aby wszyscy w F1 przemyśleli, na ile kierowca musi płacić swoim zdrowiem za karierę. Monako będzie trudne i tak dalej, ale myślę bardziej długoterminowo”.

Sainz podkreśla, że bazuje głównie na swoich dotychczasowych doświadczeniach z samochodem oznaczonym symbolem F1-75. „Nie zasięgnąłem opinii eksperta” – kontynuuje Hiszpan. „Tak jak zwykle kontrolowałem swoje plecy, szyję i widzę w tym roku, że jestem we wszystkich miejscach bardziej spięty”.

„Już to czuję. Nie potrzebuję fachowej opinii, by wiedzieć, że dziesięć lat takich, jak ten rok będzie ciężkich. Potrzeba wiele pracy nad ruchliwością i elastycznością. Zamierzam inwestować w swoje zdrowie, ogólny jego stan”.

Madrytczyk nie ukrywa, że nie jest to łatwy temat dla kierowców. „Jest to raczej kwestia, o której nie lubimy zbytnio rozmawiać. Może dlatego, że nie lubimy brzmieć jakbyśmy byli – powiedzmy – słabi. Jestem silny i wysportowany, uważam się za jednego z najbardziej wysportowanych kierowców i nigdy dotąd nie zmagałem się z bólem w wyścigu F1”.

„Myślę jednak bardziej długoterminowo i z korzyścią dla nas wszystkich. Być może powinniśmy o tym porozmawiać i zobaczyć, jakie mamy opcje na stole”.

Zapytany o to, czy FIA powinna interweniować, Sainz odparł: „Dojdzie w pewnym momencie do tego, że jeśli zdecydujemy się podjąć pewne kroki, FIA z pewnością będzie musiała się zaangażować. Zobaczymy w przyszłości”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
20.04.2024  Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji
18.04.2024  Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte
18.04.2024  Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
Tagi:
Sainz C.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca