F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ferrari oprotestowało wyniki Grand Prix Monako [Akt.]

Włosi domagają się analizy incydentu z udziałem Verstappena z 22. okrążenia.
Maciej Wróbel, 29 maja 2022, wyświetlenia: 4248<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szef Red Bull Racing, Christian Horner, potwierdził, że Ferrari zdecydowało się oprotestować wyniki Grand Prix Monako ze względu na przekroczenie przez Maxa Verstappena przepisów dotyczących wyjazdu z pit lane.

Powtórki wykazały, że aktualny mistrz świata podczas powrotu na tor na 22. okrążeniu zaliczył lekki uślizg i przekroczył żółtą linię oddzielającą wyjazd z alei serwisowej od linii wyścigowej. Sędziowie FIA nie przyjrzeli się temu incydentowi podczas wyścigu, jednak Christian Horner ujawnił, że Ferrari złożyło już protest w tej sprawie.

Na tym samym okrążeniu miał miejsce postój Sergio Pereza, który – podobnie jak Verstappen – w wyniku uślizgu najechał na linię przy wyjeździe z pit lane. Incydent z udziałem Meksykanina został odnotowany przez stewardów, jednak nie wyświetlano już więcej komunikatów w kwestii zarówno tego incydentu, jak i tego z udziałem Verstappena.

FIA ogłosiła, że obaj kierowcy Red Bulla zostali wezwani przez sędziów w tej sprawie. Podczas rozmowy z mediami Christian Horner otrzymał natomiast telefon od dyrektora sportowego RBR, Jonathana Wheatleya, który poinformował go o proteście złożonym przez Ferrari.

Szef Scuderii, Mattia Binotto, w rozmowie ze Sky stwierdził, że w przypadku kierowców Red Bulla doszło do złamania przepisów. „Jako Ferrari jesteśmy rozczarowani, ponieważ uważamy, że doszło do ewidentnego przekroczenia przepisów przez dwa Red Bulle poprzez najechanie na żółtą linię podczas opuszczania pit lane. Nie było blisko linii, tylko na niej. Regulamin w takiej sytuacji mówi o przekroczeniu linii”.

„W Turcji w 2020 roku sprawa została wyjaśniona, by uniknąć ewentualnych dyskusji w przyszłości, a jeśli spojrzysz w notatki, to jest opisane to jasno – trzymać się z prawej strony. Najeżdżanie na linię nie jest więc w zgodzie z notatkami, jakie kierowcy otrzymali na odprawie od dyrektora wyścigu. Uważam, że każdy zespół ma za zadanie stosować się do notatek od dyrekcji wyścigu. To jest jasne i wciąż oczekujemy wyjaśnień od FIA”.

Christian Horner uważa natomiast, że jego kierowcy działali w zgodzie z regulaminem. „Jestem usatysfakcjonowany po obejrzeniu nagrań” – powiedział. Zapytany o to, czy podczas wyścigu doszło do wymiany zdań z FIA, odparł: „Absolutnie nie”.

Verstappen uzasadnia sposób wyjazdu z alei serwisowej agresywnym dodaniem gazu, co jego zdaniem było niezbędne, aby utrzymać się przed Charlesem Leclerkiem. „Potrzebowałem tego” – przyznał Holender. „Inaczej on by mnie wyprzedził, ponieważ nie miałem trakcji. Taki wyjazd z pit lane w celu utrzymania się z przodu prawdopodobnie był najlepszą zabawą, jaką miałem w wyścigu”
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.04.2024  Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari
24.04.2024  Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami
23.04.2024  Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP
21.04.2024  Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach
20.04.2024  Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji
Tagi:
Ferrari
Verstappen M.
FIA
Red Bull

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca