F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Leclerc zwycięzcą kwalifikacji do Grand Prix Azerbejdżanu

Duety Ferrari i Red Bulla toczyły wyrównaną walkę o pole position przez cały czas trwania sesji.
Maciej Wróbel, 11 czerwca 2022, wyświetlenia: 941<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Charles Leclerc wywalczył pierwsze pole startowe do niedzielnego wyścigu o Grand Prix Azerbejdżanu. Monakijczyk w ostatnim przejeździe zdeklasował rywali i zdobył tym sposobem już czwarte pole position z rzędu. Wraz z kierowcą Ferrari w pierwszej linii ustawi się Sergio Perez, za którym znaleźli się Verstappen i Sainz.

Q1
Ze względu na późniejsze zakończenie treningu sesja rozpoczęła się z piętnastominutowym opóźnieniem. Od razu do pracy zabrała się zdecydowana większość stawki, a jako pierwszy pomiarowe kółko ukończył Lando Norris, którego rezultat szybko przebili Fernando Alonso i Esteban Ocon. Po niespełna minucie do głosu doszli kierowcy Red Bulla i Ferrari. Na początku górą byli zawodnicy austriackiej ekipy, a kolejność w czołówce wyglądała następująco: Verstappen, Perez, Leclerc, Sainz. Wkrótce w tę walkę wmieszał się George Russell, który wyprzedził Sainza i był czwarty. Lewis Hamilton był natomiast dopiero dziewiąty – przegrywał jeszcze z Oconem, Vettelem i Tsunodą.

Na osiem minut przed końcem Q1 na czoło stawki wysunął się Charles Leclerc, jednak jego czas szybko poprawił duet Red Bulla i tym sposobem na prowadzeniu znów znalazł się Verstappen przed Perezem. Różnica między nimi wynosiła zaledwie 0,01 sekundy. Na sensacyjnym piątym miejscu znalazł się z kolei Guanyu Zhou. Wynik Chińczyka był o tyle zaskakujący, że jego zespołowy kolega, Valtteri Bottas, miał duży problem z wyjściem z zagrożonej strefy. Czołowe uderzenie w barierę tecpro zanotował w międzyczasie Lance Stroll, jednak Kanadyjczyk szybko był w stanie powrócić do rywalizacji.

Jak się okazało – nie na długo. Kierowca Astona kolejne kółko zakończył już na drugim zakręcie, gdzie uderzył prawym przednim kołem w bandę po zewnętrznej. Stroll zatrzymał swój samochód kilkadziesiąt metrów dalej i konieczne było wywieszenie czerwonej flagi. Po kilku minutach oczekiwania sznur kierowców wyruszył na tor na ostatnie dwie minuty, a niektórzy wręcz toczyli ze sobą walkę o jak najlepszą pozycję. Spod topora zdołali wyrwać się Tsunoda, Gasly czy Bottas, który zepchnął do najgorszej piątki Kevina Magnussena. Błąd w piętnastym zakręcie popełnił natomiast Alonso, którego w ostrych słowach skrytykował Albon. Kierowca Williamsa zarzucał Hiszpanowi zbyt wolną jazdę na dystansie całego okrążenia.

Na etapie Q1 zmagania w czasówce zakończyli zatem Magnussen, Albon, Latifi, Stroll i Schumacher.

Q2
Do drugiej części czasówki od razu przystąpiła cała pozostała grupa z wyjątkiem duetu Alfy Romeo. Po pierwszej rundzie przejazdów na prowadzeniu znalazł się Sainz, który miał niespełna jedną dziesiątą sekundy przewagi nad Leclerkiem. Monakijczyk zaliczył jednak uślizg na wyjściu z zakrętu numer 16. Kolejne kilka setnych sekundy za kierowcami Scuderii znajdowali się Verstappen i Perez. Tę czwórkę od reszty stawki dzieliła przepaść – piąty Pierre Gasly tracił do Pereza niemal sekundę. Dohamowanie do piętnastego zakrętu przestrzelił natomiast Vettel, który przy niewielkiej prędkości wpadł czołowo na barierę. Po chwili Niemiec kontynuował jazdę.

W drugim podejściu Perez zdołał wykręcić najlepszy rezultat weekendu, zostając pierwszym kierowcą, który zszedł poniżej minuty i 42 sekund (1:41,955). Wyniku kierowcy Red Bulla nikt nie poprawił, bowiem najlepsza czwórka już nie wyjeżdżała na tor na ostatnie minuty Q2. Na szóstą pozycję dzięki holowaniu przez Russella awansował Hamilton, wydostając się w ten sposób z zagrożonej strefy. Brytyjczyk znalazł się jednak pod lupą sędziów za zbyt wolną jazdę na okrążeniu wyjazdowym. Wywieszenie żółtych flag na chwilę wywoływali z kolei Tsunoda i Norris, którzy przestrzelili odpowiednio zakręty 2. i 15.

Do finałowej części czasówki nie zakwalifikowali się Norris, Ricciardo, Ocon, Zhou i Bottas. Ten ostatni po raz pierwszy w tym sezonie przegrał wewnętrzny pojedynek z partnerem w kwalifikacjach.

Q3
Zmagania w Q3 otworzył Fernando Alonso z czasem 1:43,676. Szybko do pracy zabrała się jednak ścisła czołówka – najpierw na metę wpadli kierowcy Ferrari, a najszybszy okazał się Sainz (1:41,814), który nad Leclerkiem miał przewagę 0,047 sekundy. Duet Red Bulla tym razem okazał się nieco wolniejszy. Sergio Perez do Sainza stracił 0,126 sekundy i był trzeci, a Max Verstappen uzyskał czwarty czas i przegrywał z zespołowym partnerem o 0,049 sekundy. Wszystko miało wyjaśnić się podczas drugiej – i ostatniej – serii przejazdów.

Swoje finałowe kółko szybko porzucił prowadzący Sainz, który popełnił błąd w drugim zakręcie i stracił niemal pół sekundy. Rekordy w kolejnych sektorach bił natomiast Leclerc i to on objął prowadzenie nokautując konkurencję i bijąc czas Sainza aż o 0,455 sekundy. Hiszpana zdołał wyprzedzić także Verstappen, ale do Leclerca Holendrowi zabrakło 0,35 sekundy. Ostatnim, który mógł pokonać kierowcę Ferrari był Perez, lecz i on musiał uznać wyższość Monakijczyka. Meksykanin wywalczył jednak drugie pole startowe, wyprzedzając Maxa Verstappena o nieco ponad pięć setnych sekundy.

Na czwartym miejscu sesję zakończył niepocieszony Sainz, a czołową dziesiątkę uzupełnili kolejno Russell, Gasly, Hamilton, Tsunoda, Vettel i Alonso.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 32,2°C
Temperatura powietrza: 24,1°C
Prędkość wiatru: 0,6 m/s
Wilgotność powietrza: 70%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu
21.04.2024  GP Chin: wyniki wyścigu
21.04.2024  Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin
20.04.2024  Gasly: Idziemy we właściwym kierunku
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
Tagi:
Grand Prix F1
Baku

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca