|
|
|
|
|
|
Alonso poszedł na całego na ostatnim okrążeniu |
Hiszpan nie wiedział w jaki czas celować, ze względu na zmienne warunki. |
|
•Łukasz Godula, 19 czerwca 2022, wyświetlenia: 1661 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Fernando Alonso przyznał, że poszedł na całość w swoim ostatnim przejeździe kwalifikacyjnym przed Grand Prix Kanady, co dało mu start z pierwszego rzędu po raz pierwszy od 10 lat.
Dwukrotny mistrz świata jawił się jako największe zagrożenie Maxa Verstappena w czasówce, kończąc trzeci trening na czele tabeli. Ostatecznie w Q3 zaprezentował mocną formę i w wyścigu ruszy u boku kierowcy Red Bulla. Dla Alonso to pierwszy start z pierwszego rzędu od czasu gdy w 2012 roku zdobył pole position w Grand Prix Niemiec. Hiszpan pokazał niesamowite osiągi w maszynie Alpine w trudnych warunkach na torze.
Biorąc pod uwagę przesychający asfalt, który jednak nie pozwolił na założenie gładkich opon, Alonso wyjaśnił, że nie wiedział w jaki czas celować, gdyż wszyscy kierowcy poprawiali się z każdym kółkiem. Skłoniło to zawodnika Alpine do podjęcia ryzyka na śliskiej nawierzchni i pojechania jak szybko się dało, bez patrzenia na to co robią rywale.
„To były dość trudne kwalifikacje, ponieważ byliśmy nieco ślepi w kontekście czasów i pozycji, w której się znajdujemy” – powiedział Alonso. „Nie byliśmy informowani, ponieważ z każdym okrążeniem poprawialiśmy się o jedną czy dwie sekundy. Zbyt mocno zmieniały się czasy, więc po prostu pojechałem na całego na ostatnim okrążeniu”.
„Na każdym okrążeniu poprawialiśmy się o sekundę, więc było to niespodziewane. Nie wiedzieliśmy jaka będzie przyczepność w danym zakręcie, trzeba było zgadywać i zaufać. Chciałem przejechać dobre okrążenie i wszystko się udało”.
Alonso przyznał również, że znalezienie dobrych ustawień z Alpine dopasowanych do zmiennych warunków było kluczowe w osiągnięciu dobrego wyniku. Jednak wyścig zapowiada się suchy, a za Hiszpanem startują szybsze samochody, więc spodziewa się innego wyzwania.
„Myślę, że wpłynęło na to kilka rzeczy, ponieważ nie były to normalne kwalifikacje” – wyjaśnił. „W pierwszym treningu tor był bardzo brudny i musieliśmy go wyczyścić. W drugiej sesji było coraz lepiej, ale w trzecim treningu przyszedł deszcz, a w kwalifikacjach tor zaczął przesychać. Nie mieliśmy tu dwóch sesji z takimi samymi warunkami”.
„Trzeba było się szybko dostosować do nowych warunków. Mieliśmy spore zaufanie do samochodu, dobrych ustawień, więc myślę, że sukces w połowie leży po stronie zespołu i w połowie po stronie kierowcy. Dziś wszystko było dobrze, jednak to nic nie znaczy, bo wyścig jest w niedzielę i jeśli się popełni błąd to będziemy mieli zero punktów”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|