F1 20231  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

30.09.2023

Alonso: Obecny format kwalifikacji jest przestarzały

Ricciardo odbędzie w przyszłym tygodniu test w symulatorze

Albon: Obecna forma AlphaTauri jest dla Williamsa niepokojąca

Aston Martin rozpoczął przygotowania do partnerstwa z Hondą

29.09.2023

Norris wierzy w pokonanie Astona Martina

Nyck de Vries powraca do startów w Formule E

Vowles: Chcemy, aby Logan ścigał się dla nas w przyszłym roku

Horner: Brak pewności w szybkich zakrętach szkodzi Perezowi

28.09.2023

Vasseur: Ferrari nie może odłożyć walki z Mercedesem na rok 2024

Newey żałuje, że nie współpracował z Ferrari, Alonso i Hamiltonem

Lawson: Brak posady na przyszły sezon mnie nie rozprasza

Magnussen: Do Austin działamy w trybie surwiwalowym

27.09.2023

Adidas nie zaprzecza doniesieniom łączącym go z AlphaTauri

Robson: Kosztowne kraksy Sargeanta przyćmiewają jego rozwój

Hamilton: Potrzebujemy pół roku rozwoju, by dogonić Red Bulla

Albon: Pięciosekundowe kary niczego nie uczą kierowców

Jota Porsche potwierdza rozmowy z Vettelem ws. startu w Le Mans

Sainz: Jazda za Mercedesami na Suzuce była zabawna

25.09.2023

Lawson: Nie czuję satysfakcji z pokonania Tsunody

Brown: Celujemy w czwarte miejsce w mistrzostwach

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2023  |  2022  |  2021  |  2020
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Seidl: Nasz bolid na 2023 musi być dużym krokiem naprzód

McLaren chce uniknąć w 2023 roku scenariusza, w którym konieczne będzie odrabianie strat.
Maciej Wróbel, 26 wrze?nia 2022, wyświetlenia: 852<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Andreas Seidl przyznał, że McLaren potrzebuje „dużego kroku naprzód” przy nowym samochodzie, aby uniknąć odrabiania strat w późniejszej części sezonu 2023.

Stajnia z Woking miała utrudniony początek sezonu 2022 po tym jak problemy z hamulcami storpedowały część przedsezonowych testów, a w otwierającym kampanię Grand Prix Bahrajnu Norris i Ricciardo zupełnie nie liczyli się w walce o punktowane pozycje.

W kolejnych Grand Prix McLaren zdołał ostatecznie ustabilizować formę i cały czas toczy wyrównaną walkę z Alpine o czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej. Najlepszym wynikiem brytyjskiej ekipy w tym sezonie jest trzecie miejsce Norrisa na Imoli – jest to jak do tej pory jedyne podium wywalczone w sezonie 2022 przez zespół spoza czołowej trójki.

Niektóre zespoły już przekierowały część lub całość wysiłków na rzecz rozwoju przyszłorocznych konstrukcji. Zespół McLarena jest świadomy wyzwania i liczy na rozpoczęcie roku 2023 ze zdecydowanie lepszą platformą i tym samym uniknięcie powtórki scenariusza z tego sezonu, w którym to konieczne było odrabianie strat poniesionych na początku kampanii.

Regulacje techniczne na rok 2023 – nie licząc zmian w podłogach – pozostaną w dużej mierze niezmienione, jednak McLaren szykuje się na wprowadzenie szerzej zakrojonych zmian przy swojej kolejnej konstrukcji. „Myślę, że będzie to pewnego rodzaju mieszanka” – powiedział Andreas Seidl zapytany przez Motorsport.com o to, czy zespół będzie dalej rozwijał koncept MCL36 czy też pójdzie w innym kierunku.

„Regulacje techniczne na przyszły rok pozostają w gruncie rzeczy takie same, więc to oczywiste, że nie dojdzie do totalnej rewolucji. Jednocześnie biorąc pod uwagę, że zespoły z przodu są szybsze od reszty o ponad sekundę na okrążeniu, to jasne, że celujemy w poczynienie dużych kroków naprzód w kwestii rozwoju”.

Dyrektor techniczny McLarena, James Key dodaje, że kluczem do udanego sezonu F1 jest rozpoczęcie go z dobrym samochodem, ponieważ próby ataku czołówki z dalszej pozycji pochłania zbyt wiele zasobów. „Standardy, jakie oglądamy w czołowych trzech zespołach pokazują, co musisz być w stanie osiągnąć” – powiedział Key w rozmowie z oficjalną stroną McLarena.

„Jeśli rozpoczniesz sezon z konkurencyjnym samochodem, możesz dostosowywać do niego swoje plany na rozwój i robić mniej niż my robiliśmy w tym roku, będąc bardziej skoncentrowanym na obszarach, które – jak sądzisz – mogą przynieść najwięcej korzyści”.

„Właśnie w takim położeniu chcemy się znaleźć w przyszłym roku, jako że nie będziemy w stanie utrzymywać tempa rozwoju w tak agresywnym stopniu. Możemy wiele się nauczyć z tego roku, a zespół wykonał wspaniałą pracę by osiągnąć to, co mamy obecnie”.

Key zapowiedział też, że przed końcem tego roku McLaren wprowadzi jeszcze kilka ulepszeń do MCL36. „W porównaniu do pakietów poprawek które już wprowadziliśmy, tym razem obraliśmy dość agresywne podejście” – stwierdził Brytyjczyk.

„Przy każdym etapie rozwoju wykonywaliśmy mnóstwo pracy przy poprawkach, które służą nam przez pięć czy sześć wyścigów. Każdy z pakietów działał tak, jak zakładaliśmy – zyskiwaliśmy po kilka dziesiątych sekundy, więc jesteśmy z tego zadowoleni”.

„W zanadrzu mamy jeszcze jeden pakiet, nad którym obecnie pracujemy. Będzie też po nim kilka mniejszych w pozostałych wyścigach. Ująłbym to w ten sposób, że wprowadziliśmy na tor bardzo dużo i udało nam się z tego wyciągnąć dokładnie to, czego oczekiwaliśmy” – zakończył Key.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
29.09.2023  Norris wierzy w pokonanie Astona Martina
25.09.2023  Brown: Celujemy w czwarte miejsce w mistrzostwach
25.09.2023  Toyota dementuje plotki o powrocie do Formuły 1 z McLarenem
24.09.2023  Norris: Nie jesteśmy bardzo daleko od Red Bulla
23.09.2023  Perez żałuje taktycznego błędu z kwalifikacji
Tagi:
McLaren
Key J.
Seidl A.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca