F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Seidl: Nasz bolid na 2023 musi być dużym krokiem naprzód

McLaren chce uniknąć w 2023 roku scenariusza, w którym konieczne będzie odrabianie strat.
Maciej Wróbel, 26 wrze?nia 2022, wyświetlenia: 869<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Andreas Seidl przyznał, że McLaren potrzebuje „dużego kroku naprzód” przy nowym samochodzie, aby uniknąć odrabiania strat w późniejszej części sezonu 2023.

Stajnia z Woking miała utrudniony początek sezonu 2022 po tym jak problemy z hamulcami storpedowały część przedsezonowych testów, a w otwierającym kampanię Grand Prix Bahrajnu Norris i Ricciardo zupełnie nie liczyli się w walce o punktowane pozycje.

W kolejnych Grand Prix McLaren zdołał ostatecznie ustabilizować formę i cały czas toczy wyrównaną walkę z Alpine o czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej. Najlepszym wynikiem brytyjskiej ekipy w tym sezonie jest trzecie miejsce Norrisa na Imoli – jest to jak do tej pory jedyne podium wywalczone w sezonie 2022 przez zespół spoza czołowej trójki.

Niektóre zespoły już przekierowały część lub całość wysiłków na rzecz rozwoju przyszłorocznych konstrukcji. Zespół McLarena jest świadomy wyzwania i liczy na rozpoczęcie roku 2023 ze zdecydowanie lepszą platformą i tym samym uniknięcie powtórki scenariusza z tego sezonu, w którym to konieczne było odrabianie strat poniesionych na początku kampanii.

Regulacje techniczne na rok 2023 – nie licząc zmian w podłogach – pozostaną w dużej mierze niezmienione, jednak McLaren szykuje się na wprowadzenie szerzej zakrojonych zmian przy swojej kolejnej konstrukcji. „Myślę, że będzie to pewnego rodzaju mieszanka” – powiedział Andreas Seidl zapytany przez Motorsport.com o to, czy zespół będzie dalej rozwijał koncept MCL36 czy też pójdzie w innym kierunku.

„Regulacje techniczne na przyszły rok pozostają w gruncie rzeczy takie same, więc to oczywiste, że nie dojdzie do totalnej rewolucji. Jednocześnie biorąc pod uwagę, że zespoły z przodu są szybsze od reszty o ponad sekundę na okrążeniu, to jasne, że celujemy w poczynienie dużych kroków naprzód w kwestii rozwoju”.

Dyrektor techniczny McLarena, James Key dodaje, że kluczem do udanego sezonu F1 jest rozpoczęcie go z dobrym samochodem, ponieważ próby ataku czołówki z dalszej pozycji pochłania zbyt wiele zasobów. „Standardy, jakie oglądamy w czołowych trzech zespołach pokazują, co musisz być w stanie osiągnąć” – powiedział Key w rozmowie z oficjalną stroną McLarena.

„Jeśli rozpoczniesz sezon z konkurencyjnym samochodem, możesz dostosowywać do niego swoje plany na rozwój i robić mniej niż my robiliśmy w tym roku, będąc bardziej skoncentrowanym na obszarach, które – jak sądzisz – mogą przynieść najwięcej korzyści”.

„Właśnie w takim położeniu chcemy się znaleźć w przyszłym roku, jako że nie będziemy w stanie utrzymywać tempa rozwoju w tak agresywnym stopniu. Możemy wiele się nauczyć z tego roku, a zespół wykonał wspaniałą pracę by osiągnąć to, co mamy obecnie”.

Key zapowiedział też, że przed końcem tego roku McLaren wprowadzi jeszcze kilka ulepszeń do MCL36. „W porównaniu do pakietów poprawek które już wprowadziliśmy, tym razem obraliśmy dość agresywne podejście” – stwierdził Brytyjczyk.

„Przy każdym etapie rozwoju wykonywaliśmy mnóstwo pracy przy poprawkach, które służą nam przez pięć czy sześć wyścigów. Każdy z pakietów działał tak, jak zakładaliśmy – zyskiwaliśmy po kilka dziesiątych sekundy, więc jesteśmy z tego zadowoleni”.

„W zanadrzu mamy jeszcze jeden pakiet, nad którym obecnie pracujemy. Będzie też po nim kilka mniejszych w pozostałych wyścigach. Ująłbym to w ten sposób, że wprowadziliśmy na tor bardzo dużo i udało nam się z tego wyciągnąć dokładnie to, czego oczekiwaliśmy” – zakończył Key.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.04.2024  Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku
22.04.2024  Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach
21.04.2024  Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari
19.04.2024  Norris: Dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu
19.04.2024  Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa
Tagi:
McLaren
Key J.
Seidl A.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca