F1 20221  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

29.11.2022

Mattia Binotto ustąpi ze stanowiska szefa Scuderii Ferrari

28.11.2022

Tor w Dżuddzie zmodyfikowany przed wyścigiem w sezonie 2023

Verstappen: Ricciardo nie powinien był odchodzić z Red Bulla

Włoska prasa pewna ustąpienia Binotto ze stanowiska szefa Ferrari

Ocon: Alonso wykonał tylko dwa procent swojej pracy w Alpine

De Vries: Praktycznie poddałem się w walce o miejsce w F1

25.11.2022

Verstappen zaprzecza plotkom o lobbowaniu za zwolnieniem Pereza

Mazepin: Moim celem pozostaje powrót do Formuły 1

24.11.2022

Horner: Sukcesy Red Bulla z sezonu 2022 bolą naszych rywali

Hulkenberg: Odczułem "ludzką degradację" pod koniec testów

Seidl: Daleko mi do obwiniania Ricciardo za przegraną z Alpine

Szafnauer: Alpine skończyło z lepszym kierowcą od Piastriego

Steiner: Nie odkładaliśmy decyzji w sprawie Micka

Alonso zachwycony po pierwszych testach z Astonem Martinem

Marko: Red Bull nie wznowi rozmów z Porsche

23.11.2022

Punkty karne: stan po sezonie 2022

Hulkenberg pewny dobrych relacji z Magnussenem

Ricciardo powrócił do Red Bulla w roli trzeciego kierowcy

22.11.2022

Ferrari najszybsze w testach posezonowych w Abu Zabi

Ricciardo bliski porozumienia z Red Bullem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2022  |  2021  |  2020  |  2019
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Seidl: Nasz bolid na 2023 musi być dużym krokiem naprzód

McLaren chce uniknąć w 2023 roku scenariusza, w którym konieczne będzie odrabianie strat.
Maciej Wróbel, 26 wrze?nia 2022, wyświetlenia: 821<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Andreas Seidl przyznał, że McLaren potrzebuje „dużego kroku naprzód” przy nowym samochodzie, aby uniknąć odrabiania strat w późniejszej części sezonu 2023.

Stajnia z Woking miała utrudniony początek sezonu 2022 po tym jak problemy z hamulcami storpedowały część przedsezonowych testów, a w otwierającym kampanię Grand Prix Bahrajnu Norris i Ricciardo zupełnie nie liczyli się w walce o punktowane pozycje.

W kolejnych Grand Prix McLaren zdołał ostatecznie ustabilizować formę i cały czas toczy wyrównaną walkę z Alpine o czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej. Najlepszym wynikiem brytyjskiej ekipy w tym sezonie jest trzecie miejsce Norrisa na Imoli – jest to jak do tej pory jedyne podium wywalczone w sezonie 2022 przez zespół spoza czołowej trójki.

Niektóre zespoły już przekierowały część lub całość wysiłków na rzecz rozwoju przyszłorocznych konstrukcji. Zespół McLarena jest świadomy wyzwania i liczy na rozpoczęcie roku 2023 ze zdecydowanie lepszą platformą i tym samym uniknięcie powtórki scenariusza z tego sezonu, w którym to konieczne było odrabianie strat poniesionych na początku kampanii.

Regulacje techniczne na rok 2023 – nie licząc zmian w podłogach – pozostaną w dużej mierze niezmienione, jednak McLaren szykuje się na wprowadzenie szerzej zakrojonych zmian przy swojej kolejnej konstrukcji. „Myślę, że będzie to pewnego rodzaju mieszanka” – powiedział Andreas Seidl zapytany przez Motorsport.com o to, czy zespół będzie dalej rozwijał koncept MCL36 czy też pójdzie w innym kierunku.

„Regulacje techniczne na przyszły rok pozostają w gruncie rzeczy takie same, więc to oczywiste, że nie dojdzie do totalnej rewolucji. Jednocześnie biorąc pod uwagę, że zespoły z przodu są szybsze od reszty o ponad sekundę na okrążeniu, to jasne, że celujemy w poczynienie dużych kroków naprzód w kwestii rozwoju”.

Dyrektor techniczny McLarena, James Key dodaje, że kluczem do udanego sezonu F1 jest rozpoczęcie go z dobrym samochodem, ponieważ próby ataku czołówki z dalszej pozycji pochłania zbyt wiele zasobów. „Standardy, jakie oglądamy w czołowych trzech zespołach pokazują, co musisz być w stanie osiągnąć” – powiedział Key w rozmowie z oficjalną stroną McLarena.

„Jeśli rozpoczniesz sezon z konkurencyjnym samochodem, możesz dostosowywać do niego swoje plany na rozwój i robić mniej niż my robiliśmy w tym roku, będąc bardziej skoncentrowanym na obszarach, które – jak sądzisz – mogą przynieść najwięcej korzyści”.

„Właśnie w takim położeniu chcemy się znaleźć w przyszłym roku, jako że nie będziemy w stanie utrzymywać tempa rozwoju w tak agresywnym stopniu. Możemy wiele się nauczyć z tego roku, a zespół wykonał wspaniałą pracę by osiągnąć to, co mamy obecnie”.

Key zapowiedział też, że przed końcem tego roku McLaren wprowadzi jeszcze kilka ulepszeń do MCL36. „W porównaniu do pakietów poprawek które już wprowadziliśmy, tym razem obraliśmy dość agresywne podejście” – stwierdził Brytyjczyk.

„Przy każdym etapie rozwoju wykonywaliśmy mnóstwo pracy przy poprawkach, które służą nam przez pięć czy sześć wyścigów. Każdy z pakietów działał tak, jak zakładaliśmy – zyskiwaliśmy po kilka dziesiątych sekundy, więc jesteśmy z tego zadowoleni”.

„W zanadrzu mamy jeszcze jeden pakiet, nad którym obecnie pracujemy. Będzie też po nim kilka mniejszych w pozostałych wyścigach. Ująłbym to w ten sposób, że wprowadziliśmy na tor bardzo dużo i udało nam się z tego wyciągnąć dokładnie to, czego oczekiwaliśmy” – zakończył Key.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.11.2022  Seidl: Daleko mi do obwiniania Ricciardo za przegraną z Alpine
20.11.2022  Ricciardo: Nawet teraz nie żałuję decyzji o odejściu z Red Bulla
12.11.2022  Alpine uzgodniło odejście Piastriego
12.11.2022  Norris zaskoczony konkurencyjną czasówką
11.11.2022  Nyck de Vries gotowy do zastąpienia Lando Norrisa w GP Sao Paulo
Tagi:
McLaren
Key J.
Seidl A.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca