F1 20221  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

04.12.2022

Patrick Tambay zmarł w wieku 73 lat

02.12.2022

Grand Prix Chin 2023 zostało oficjalnie odwołane

Portugalia zastąpi w przyszłorocznym kalendarzu Grand Prix Chin?

Calvin Lo zainteresowany utworzeniem jedenastego zespołu F1

Benedetto Vigna zostanie tymczasowym szefem Ferrari?

Latifi: Brakowało mi pewności za kierownicą bolidów Williamsa

01.12.2022

Alex Palou będzie trzecim kierowcą McLarena w sezonie 2023

Turrini: Binotto dysponuje ofertą dołączenia do Audi

30.11.2022

Marko: Następca Binotto może zostać wybrany wewnątrz Ferrari

Sargeant będzie rywalizował w F1 z numerem startowym #2

29.11.2022

Mattia Binotto ustąpi ze stanowiska szefa Scuderii Ferrari

28.11.2022

Tor w Dżuddzie zmodyfikowany przed wyścigiem w sezonie 2023

Verstappen: Ricciardo nie powinien był odchodzić z Red Bulla

Włoska prasa pewna ustąpienia Binotto ze stanowiska szefa Ferrari

Ocon: Alonso wykonał tylko dwa procent swojej pracy w Alpine

De Vries: Praktycznie poddałem się w walce o miejsce w F1

25.11.2022

Verstappen zaprzecza plotkom o lobbowaniu za zwolnieniem Pereza

Mazepin: Moim celem pozostaje powrót do Formuły 1

24.11.2022

Horner: Sukcesy Red Bulla z sezonu 2022 bolą naszych rywali

Hulkenberg: Odczułem "ludzką degradację" pod koniec testów

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2022  |  2021  |  2020  |  2019
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Hulkenberg: Odczułem "ludzką degradację" pod koniec testów

Nowy kierowca Haasa jest jednak zadowolony z przebiegu testów w Abu Zabi.
Maciej Wróbel, 24 listopada 2022, wyświetlenia: 1196<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Świeżo upieczony kierowca Haasa, Nico Hulkenberg, zażartował, iż pod koniec testów w Abu Zabi odczuł na sobie „ludzką degradację”.

Dokładnie przed tygodniem Nico Hulkenberg został potwierdzony jako kierowca Haasa w sezonie 2023. Doświadczony Niemiec zastąpi swojego młodszego rodaka, Micka Schumachera, a jego zespołowym partnerem będzie Kevin Magnussen. Dla Hulkenberga będzie to pierwszy pełny sezon startów w F1 od roku 2019, kiedy to reprezentował on barwy Renault.

Od tamtej pory Niemiec jedynie pięciokrotnie przystępował do wyścigów Grand Prix jako zmiennik. Po raz ostatni uczynił to w tym roku w Arabii Saudyjskiej, gdzie zastępował zakażonego koronawirusem Sebastiana Vettela.

We wtorek Hulkenberg otrzymał możliwość zaliczenia pełnego dnia testów za kierownicą bolidu VF-22, pokonując 110 okrążeń, podczas których uzyskał dziewiętnasty czas. Zawodnik z Emmerich miał również okazję ponownie dostosować się do wymagań, jakie obecna generacja bolidów stawia przed kierowcami pod kątem fizycznym.

Hulkenberg nie ukrywa, że właśnie to ostatnie było dla niego szczególnym wyzwaniem. „To było trudne, naprawdę było ciężko” – powiedział kierowca Haasa. „Poczułem trochę «ludzkiej degradacji» pod koniec dnia, ale spodziewałem się tego. Szczerze mówiąc, to właściwie zniosłem to lepiej, niż się spodziewałem. To dobrze, ale ciągle przede mną trzy miesiące ciężkich przygotowań”.

„Ten test był dobry, ponieważ przypomniał mi, jaka intensywność towarzyszy tym bolidom. Potem dodamy do tego ściganie i rywalizację, a to już zupełnie inna historia. Mam jednak plan i wiem, co robić”.

Za Haasem udany sezon, w którym amerykańska stajnia zdołała się podnieść po kompletnie nieudanym roku 2021, kiedy to nie zdobyła ona żadnych punktów. 37 wywalczonych w tym sezonie punktów wystarczyło ekipie Haasa na ósme miejsce w klasyfikacji konstruktorów, przed AlphaTauri i Williamsem.

Stajnia z Kannapolis zaczęła sezon od świetnego piątego miejsca Kevina Magnussena w Bahrajnie. Nie licząc sensacyjnego pole position Duńczyka zdobytego na Interlagos, niemal tradycyjnie Haasa dopadły problemy z utrzymaniem równej dyspozycji i – przede wszystkim – nawiązaniem do tempa z początku sezonu. W ostatnich jedenastu Grand Prix na konto Haasa wpadły jedynie trzy punkty.

Hulkenberg podkreśla też, że test w Abu Zabi był użyteczny pod kątem zapoznania się ze sposobem funkcjonowania amerykańskiej ekipy. Zespół mógł z kolei zapoznać się z opinią osoby z zewnątrz na temat VF-22.

„Zespół pracował z tym samochodem przez cały rok, więc znają go bardzo dobrze” – kontynuuje Niemiec. „Czasem dobrze jest jednak usłyszeć co nieco od kogoś, kto dopiero w to wchodzi, ponieważ kierowcy łatwo przyzwyczajają się do samochodu, czasem nawet w ciągu jednego dnia”.

„Dobrze jest więc mieć kogoś nowego i poznać inną opinię i perspektywę. Mnie jednak chodziło przede wszystkim o posmakowanie i doświadczenie samochodu, zaliczenie przebiegu, a także zapoznanie się z podstawowymi procedurami, co jest ważne, bo – jak wiemy – przedsezonowych testów jest obecnie bardzo mało” – zakończył Hulkenberg.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.11.2022  Hulkenberg pewny dobrych relacji z Magnussenem
22.11.2022  Hulkenberg: Chęć powrotu do F1 odżyła we mnie latem
19.11.2022  Steiner dziękuje AMR za wczesne rozwiązanie umowy z Hulkenbergiem
17.11.2022  Magnussen: Będzie zabawnie z Hulkenbergiem w jednym zespole
17.11.2022  Steiner: Doświadczenie Hulkenberga jest kluczowe dla Haasa
Tagi:
Hulkenberg N.
Haas

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca