F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Michael Andretti: Chciwość przyczyną niechęci do naszego projektu

Amerykanin przekonuje też, że Cadillac odegra istotną rolę w budowie samochodu.
Maciej Wróbel, 11 stycznia 2023, wyświetlenia: 1381<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Michael Andretti uważa, że opór zespołów F1 wobec jego zgłoszenia wynika głównie z „chciwości”.

W ubiegłym tygodniu Amerykanin, przy wsparciu Cadillaca, oficjalnie ogłosił swój plan wejścia do Formuły 1 z jedenastym zespołem. Choć prezydent FIA, Mohammed Bin Sulayem nie ma problemu z powiększeniem stawki, to plany te od miesięcy spotykają się z oporem większości obecnych zespołów oraz FOM. Obawy dotyczą przede wszystkim "rozwodnienia" wpływów z nagród finansowych.

W wywiadzie dla Forbesa Michael Andretti wyraził swoje rozczarowanie postawą zespołów F1. „Chodzi tu wyłącznie o pieniądze” – powiedział Amerykanin. „Po pierwsze, wydaje im się, że stracą jedną dziesiątą dochodów z nagród, ale też wykazują się dużą chciwością, ponieważ myślą, że my zabierzemy im wszystkich amerykańskich sponsorów”.

„To po prostu chciwość, oni myślą tylko o sobie, a nie o tym, co jest najlepsze dla szeroko pojętego rozwoju serii”.

Szef Andretti Autosport napotkał trudności już w lutym ubiegłego roku, gdy po raz pierwszy publicznie ogłosił chęć wejścia do F1 z nowym zespołem. Wówczas Amerykanin nie dysponował jeszcze wsparciem żadnego dużego koncernu, przez co jego zgłoszenie nie zyskało uznania w oczach m. in. Toto Wolffa, którego zdaniem cenniejszym nabytkiem dla F1 byłoby Audi.

Andretti, łącząc siły z General Motors, liczył między innymi na to, że w ten sposób uda się zmienić nastawienie innych ekip, lecz bezskutecznie. 60-latek przyznaje jednak, że nie jest tym zaskoczony. „Nie jestem zaskoczony. W Formule 1 właściciele martwią się głównie o siebie, a nie o to, co jest najlepsze dla serii. To właśnie różni ich podejście od tego prezentowanego przez prezydenta Mohammeda, któremu zależy na przyszłości tego sportu. Mohammed to rozumie. Jest kierowcą i rozumie, że seria musi mieć jeden lub dwa zespoły więcej”.

Amerykanin przekonuje też, że nie zamierza się poddawać w swoich dążeniach. „Musisz skupiać się na swojej pracy i nie słuchać malkontentów. Właściwie to są oni dla mnie motywacją. Zawsze miło jest im zamknąć usta”.

Ani Andretti, ani Cadillac, nie ujawnili natomiast jak dotąd szczegółów dotyczących ich jednostek napędowych – wiadomo jedynie, iż osiągnięte zostało wstępne porozumienie z jednym z obecnych producentów. Pojawiły się jednocześnie sugestie mówiące o tym, że Cadillac planuje wspomóc projekt swoją technologią, by przyspieszyć rozwój jednostki napędowej.

Zespoły F1 nie są jednak przekonane do takiego scenariusza ze względu na zamrożenie silników do 2025 roku oraz rygorystyczne przepisy dotyczące zaangażowania producentów od roku 2026. Rywale sądzą, że jednostki używane przez Andrettiego będą po prostu silnikami Renault ze zmienioną identyfikacją.

Andretti utrzymuje jednak, że umowa z Cadillakiem to coś więcej niż tylko korzystanie z loga i przekonuje, że należąca do GM marka otrzyma techniczną rolę oraz że sytuacja może się zmienić, gdy w 2026 wejdą w życie nowe przepisy. 60-latek zapytany o kwestię silników Renault z innym logiem odpowiada stanowczo: „To plotka i nieprawda. Cadillac będzie z całą pewnością zaangażowany w proces produkcji samochodu”.

„Jeśli dostaniemy się w 2025 roku, to wówczas nie będzie nowego silnika, więc będziemy musieli korzystać z formuły, jaka jest w użyciu obecnie. Jednakże w 2026 roku pojawi się wiele rzeczy, które możemy zrobić z innym producentem. To nie będzie silnik z zamienionym znaczkiem, ponieważ będzie miał w sobie własność intelektualną Cadillaca” – dodał Andretti.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Andretti dokonał oficjalnego otwarcia europejskiej siedziby
31.01.2024  Andretti nie zgadza się ze stanowiskiem F1
31.01.2024  Mario Andretti: Jestem zdruzgotany
31.01.2024  F1 odrzuciła zgłoszenie Andrettiego
30.01.2024  Chester: Andretti skutecznie kusi pracowników czołowych teamów F1
Tagi:
Andretti Michael
Andretti
F1 ogólnie

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca