F1 20221  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.02.2023

Albon: Bogate doświadczenie Vowlesa pomoże Williamsowi

Zhou: Tym razem presja jest znacznie mniejsza

Gulf zainteresowany stworzeniem malowania Williamsa na jeden wyścig

Alfa Romeo liczy na poprawę osiągów z bolidem C43

Ferrari potwierdziło nazwę tegorocznego bolidu

Alfa Romeo zaprezentowała nowe barwy na 2023 rok

Kalendarz prezentacji bolidów F1 na sezon 2023

06.02.2023

Williams ujawnił malowanie tegorocznego bolidu Formuły 1

04.02.2023

Najważniejsze wyścigi Roberta Kubicy w Formule 1 (Część 1)

03.02.2023

FIA opublikowała listę dostawców silników dla F1 od 2026 roku

Red Bull przedstawił malowanie bolidu RB19

Red Bull oficjalnie potwierdza partnerstwo z Fordem

Ford ogłosił powrót do F1 od 2026 roku

Vigna: Przed Vasseurem jasny cel

BBC: Szefowie zespołów F1 zniesmaczeni działaniami bin Sulayema

Kubica dołącza do ekipy LMP2 WRT w WEC

Jean-Pierre Jabouille nie żyje

02.02.2023

FIA otworzyła nabór na wolne miejsca w stawce Formuły 1

De Vries: Już prawie porzuciłem marzenie o występach w Formule 1

Grosjean nie wyklucza powrotu do F1 z zespołem Andrettiego

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2023  |  2022  |  2021  |  2020
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Michael Andretti: Chciwość przyczyną niechęci do naszego projektu

Amerykanin przekonuje też, że Cadillac odegra istotną rolę w budowie samochodu.
Maciej Wróbel, 11 stycznia 2023, wyświetlenia: 1301<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Michael Andretti uważa, że opór zespołów F1 wobec jego zgłoszenia wynika głównie z „chciwości”.

W ubiegłym tygodniu Amerykanin, przy wsparciu Cadillaca, oficjalnie ogłosił swój plan wejścia do Formuły 1 z jedenastym zespołem. Choć prezydent FIA, Mohammed Bin Sulayem nie ma problemu z powiększeniem stawki, to plany te od miesięcy spotykają się z oporem większości obecnych zespołów oraz FOM. Obawy dotyczą przede wszystkim "rozwodnienia" wpływów z nagród finansowych.

W wywiadzie dla Forbesa Michael Andretti wyraził swoje rozczarowanie postawą zespołów F1. „Chodzi tu wyłącznie o pieniądze” – powiedział Amerykanin. „Po pierwsze, wydaje im się, że stracą jedną dziesiątą dochodów z nagród, ale też wykazują się dużą chciwością, ponieważ myślą, że my zabierzemy im wszystkich amerykańskich sponsorów”.

„To po prostu chciwość, oni myślą tylko o sobie, a nie o tym, co jest najlepsze dla szeroko pojętego rozwoju serii”.

Szef Andretti Autosport napotkał trudności już w lutym ubiegłego roku, gdy po raz pierwszy publicznie ogłosił chęć wejścia do F1 z nowym zespołem. Wówczas Amerykanin nie dysponował jeszcze wsparciem żadnego dużego koncernu, przez co jego zgłoszenie nie zyskało uznania w oczach m. in. Toto Wolffa, którego zdaniem cenniejszym nabytkiem dla F1 byłoby Audi.

Andretti, łącząc siły z General Motors, liczył między innymi na to, że w ten sposób uda się zmienić nastawienie innych ekip, lecz bezskutecznie. 60-latek przyznaje jednak, że nie jest tym zaskoczony. „Nie jestem zaskoczony. W Formule 1 właściciele martwią się głównie o siebie, a nie o to, co jest najlepsze dla serii. To właśnie różni ich podejście od tego prezentowanego przez prezydenta Mohammeda, któremu zależy na przyszłości tego sportu. Mohammed to rozumie. Jest kierowcą i rozumie, że seria musi mieć jeden lub dwa zespoły więcej”.

Amerykanin przekonuje też, że nie zamierza się poddawać w swoich dążeniach. „Musisz skupiać się na swojej pracy i nie słuchać malkontentów. Właściwie to są oni dla mnie motywacją. Zawsze miło jest im zamknąć usta”.

Ani Andretti, ani Cadillac, nie ujawnili natomiast jak dotąd szczegółów dotyczących ich jednostek napędowych – wiadomo jedynie, iż osiągnięte zostało wstępne porozumienie z jednym z obecnych producentów. Pojawiły się jednocześnie sugestie mówiące o tym, że Cadillac planuje wspomóc projekt swoją technologią, by przyspieszyć rozwój jednostki napędowej.

Zespoły F1 nie są jednak przekonane do takiego scenariusza ze względu na zamrożenie silników do 2025 roku oraz rygorystyczne przepisy dotyczące zaangażowania producentów od roku 2026. Rywale sądzą, że jednostki używane przez Andrettiego będą po prostu silnikami Renault ze zmienioną identyfikacją.

Andretti utrzymuje jednak, że umowa z Cadillakiem to coś więcej niż tylko korzystanie z loga i przekonuje, że należąca do GM marka otrzyma techniczną rolę oraz że sytuacja może się zmienić, gdy w 2026 wejdą w życie nowe przepisy. 60-latek zapytany o kwestię silników Renault z innym logiem odpowiada stanowczo: „To plotka i nieprawda. Cadillac będzie z całą pewnością zaangażowany w proces produkcji samochodu”.

„Jeśli dostaniemy się w 2025 roku, to wówczas nie będzie nowego silnika, więc będziemy musieli korzystać z formuły, jaka jest w użyciu obecnie. Jednakże w 2026 roku pojawi się wiele rzeczy, które możemy zrobić z innym producentem. To nie będzie silnik z zamienionym znaczkiem, ponieważ będzie miał w sobie własność intelektualną Cadillaca” – dodał Andretti.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.02.2023  Kalendarz prezentacji bolidów F1 na sezon 2023
03.02.2023  FIA opublikowała listę dostawców silników dla F1 od 2026 roku
03.02.2023  BBC: Szefowie zespołów F1 zniesmaczeni działaniami bin Sulayema
03.02.2023  Jean-Pierre Jabouille nie żyje
02.02.2023  FIA otworzyła nabór na wolne miejsca w stawce Formuły 1
Tagi:
Andretti Michael
Andretti
F1 ogólnie

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca