F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Albon: Zarządzanie oponami kluczem do awansu do Q3

Kierowca Williamsa podkreśla, że w jego zespole panuje znakomita atmosfera.
Maciej Wróbel, 1 kwietnia 2023, wyświetlenia: 334<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Alexander Albon za czynnik decydujący o jego niespodziewanym awansie do Q3 w dzisiejszych kwalifikacjach w Melbourne uważa odpowiednie zarządzanie oponami, co on sam okreslił mianem „opanowaniem tajemnej sztuki”.

Postawa kierowcy Williamsa okazała się największą rewelacją dzisiejszych kwalifikacji na torze Albert Park. 27-letni Taj zdołał awansować do finałowej części czasówki, w której uzyskał ósmy rezultat, tracąc jedynie 0,24 sekundy do siódmego Charlesa Leclerca.

Sam kierowca przyznaje, że jego samochód zdecydowanie nie należy do najszybszych w F1 i podkreślił, że dzisiejsze osiągi zawdzięcza głównie pracy, jaką on i jego inżynierowie wykonali przy oponach, a konkretnie ich temperaturze.

„Przez cały weekend pierwsze pomiarowe kółko było prawdziwym koszmarem. Trzeba było wyjść ze swojej strefy komfortu, by móc wyciągnąć jak najlepszy czas okrążenia” – powiedział Albon. „Gdy jednak przeszliśmy do kwalifikacji, czułem się świetnie. Gdy odnajdujesz tę pewnośc siebie i poczucie przyczepności, możesz swobodnie naciskać i jechać na limicie”.

„To była bardzo płynna sesja kwalifikacyjna. Jeśli przyjrzysz się każdemu z okrążeń, to widzisz, że za każdym razem byliśmy coraz szybsi, by w końcu uzyskać taki wynik”.

„Podchodziliśmy do kwalifikacji z myślą, że jesteśmy może dziewiątą lub dziesiątą siłą na tym torze. Kiedy jednak warunki na torze stają się nietypowe, to dzieje się tak jak w ten weekend – wszyscy zmagają się z nieodpowiednią pracą opon. To wszystko jest dość niecodzienne, a wtedy możemy zaskoczyć i wykonać dobrą robotę”.

„Gdy weekendy są bardziej rutynowe i przewidywalne to trochę się wystawiamy. Po to tu jednak jesteśmy i widzieliśmy to też tutaj w zeszłym roku. Korzystamy z nietypowych wyścigów i wykorzystujemy sytuacje, na których inni tracą. Tak jest właśnie tutaj”.

Albon uważa również, że osiągi zespołów w tegorocznym GP Australii są dowodem na to, jak ciężko zrozumieć jest charakterystykę opon Pirelli. „To naprawdę dziwne. Od początku opony Pirelli są czarną magią. Czasem, by pojechać szybciej, trzeba pojechać wolniej. A jeśli zaczynasz zbyt wcześnie naciskać na okrążeniu, to płacisz za to wysoką cenę na końcu. Nic nie jest więc oczywiste”.

„Moje okrążenie w Q3 było jednym z takich kółek, gdzie czułem, że jadę na limicie, ale nigdy poza nim. Miałem niezłą przyczepność w trzecim sektorze i to po prostu zagrało. Często gdy jedziesz na limicie w pierwszych sektorach tracisz, ponieważ naciskasz zbyt mocno. Dziś nam się udało tego uniknąć”.

Były kierowca Red Bulla dodaje, że obecne osiągi FW45 są solidnym zastrzykiem motywacji dla zespołu na kolejne rundy. „Ta motywacja, kiedy wiesz, że co weekend jest szansa na punkty, to coś ekscytującego. Po to żyję i po to żyje zespół. Mamy w zespole świetną energię. Mam nadzieję, że uda się nam to utrzymać i wywrzeć presję z ulepszeniami, które pojawią się wkrótce”.

„Tymczasem cieszymy się tym małym zwycięstwem, bo to dla nas jest zwycięstwo” – zakończył Albon.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.04.2024  Albon: Już przed uderzeniem bałem się o części zamienne
25.03.2024  Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie
22.03.2024  Logan Sargeant nie pojedzie w pozostałych sesjach w Australii
22.02.2024  Albon: Williams rozwiązał stare problemy, ale pojawiły się nowe
09.02.2024  Autosport: Red Bull oferuje Albonowi powrót od sezonu 2026
Tagi:
Albon A.
Williams

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca