F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Steiner: Idziemy w dobrym kierunku

Haas nie uważa ostatniego pakietu poprawek za porażkę, pomimo nieudanego GP w Austin.
Maciej Wróbel, 26 pa?dziernika 2023, wyświetlenia: 449<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Zespół Haasa nie zamierza spisywać na straty "wersji B" swojego samochodu pomimo rozczarowującego debiutu nowego pakietu w Grand Prix Stanów Zjednoczonych.

Stajnia z Kannapolis do domowego Grand Prix w Austin przystąpiła z mocno zmodyfikowanym VF-23, który od tego weekendu korzysta z koncepcji aerodynamicznej zaczerpniętej z mistrzowskiego zespołu Red Bulla. Sam Gunther Steiner określał nowy pakiet jako „największą poprawkę w historii” Haasa.

Amerykańska ekipa ostatecznie zakończyła weekend bez zdobyczy punktowej, co przy pięciu zdobytych przez AlphaTauri punktach komplikuje sytuację Haasa. Nico Hulkenberg i Kevin Magnussen zupełnie nie liczyli się w walce w sobotnim sprincie, natomiast w głównym wyścigu po wykluczeniu Hamiltona i Leclerca sklasyfikowani zostali odpowiednio na 11. i 14. pozycji.

Gunther Steiner przekonuje jednak, że dostrzega potencjał we wprowadzonych poprawkach. „Niektóre wypowiedzi Kevina i Nico były zachęcające” – stwierdził Włoch tuż po zakończeniu weekendu.

Kevin Magnussen podkreślił natomiast w rozmowie z Auto Motor und Sport, iż Haas nie miał wyjścia i musiał opracować wersję B swojej konstrukcji, aby spróbować rozwiązać problemy z nadmiernym zużywaniem opon. „Musieliśmy dokonać resetu” – stwierdził Duńczyk.

„Nie zajechalibyśmy dalej ze starym samochodem. Zdaliśmy sobie sprawę z tego, że samo zwiększenie docisku nie załatwi sprawy. Potrzebowaliśmy bardziej stabilnego docisku i mniejszych wahań balansu”.

Zwrócono także uwagę na to, że ze względu na format sprinterski zespół miał tylko jeden godzinny trening na zapoznanie się z pakietem na torze.

Później obaj kierowcy Haasa do głównego wyścigu wyruszyli z pit lane, ponieważ inżynierowie ekipy przyznali, że początkowo zastosowane ustawienia z piątku były całkowicie nietrafione. „Przynajmniej dowiedzieliśmy się, jak tego nie robić” – powiedział główny inżynier Haasa, Ayao Komatsu.

Zdaniem Nico Hulkenberga w wyścigu postępy były zauważalne oraz że „warto było” poświęcić ten weekend na naukę. „Pomimo startu z alei serwisowej znaleźliśmy się blisko Williamsa” – stwierdził Niemiec. „Pierwszy raz od bardzo dawna byłem w stanie wyprzedzać, a nie byłem jedynie wyprzedzany przez innych”.

36-latek zastrzega jednak, że w pewnych obszarach wciąż jest pole do poprawy. „Samochód poprawił się w niektórych obszarach, ale także przejął niektóre słabości swojego poprzednika”.

Jednym z problemów ma być wciąż nie do końca rozwiązana kwestia zbyt dużego zużywania ogumienia. „By całkowicie rozwiązać ten problem, potrzebujemy zupełnie nowego tylnego zawieszenia” – powiedział Gunther Steiner. „To nie będzie możliwe aż do przyszłego roku. W tej kwestii pozostajemy zależni od Ferrari”.

Steiner mimo wszystko nie uważa nowego pakietu ulepszeń Haasa za fiasko. „To nie jest tak, że wykonaliśmy złą robotę, po prostu było dość ciasno na wprowadzenie tak dużego pakietu poprawek. Wiedzieliśmy, jakie będzie ryzyko, ale je podjęliśmy i uważam, że wiemy dużo więcej, niż przedtem”.

„Ciągle jeszcze nie wiemy, jak dobry jest ten pakiet, ale przynajmniej idziemy w dobrym kierunku” – dodał szef Haasa.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.04.2024  Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie
28.03.2024  Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024
19.03.2024  Steiner nie wyklucza powrotu do pracy w F1
14.03.2024  Hulkenberg: Odwdzięczę się Magnussenowi przy następnej okazji
11.03.2024  Haas: Bearman zasługuje na fotel w F1
Tagi:
Haas
Steiner G.
Magnussen K.
Hulkenberg N.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca