F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Lawson: Red Bull chce mnie mieć pod ręką w sezonie 2024

21-latek podkreśla też znaczenie Super Formuły w kontekście jego przygotowań do startów w F1.
Maciej Wróbel, 1 listopada 2023, wyświetlenia: 783<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Liam Lawson przyznaje, że – pomimo niepewnej przyszłości w F1 – czuje się spokojny, jako że Red Bull „chce, aby był gotowy w każdym momencie”.

21-letni Nowozelandczyk, który ma za sobą udany okres startów jako zastępca Daniela Ricciardo w AlphaTauri, w miniony weekend został tegorocznym wicemistrzem japońskiej Super Formuły. Po zaciętej walce Lawson ostatecznie przegrał o osiem punktów walkę o tytuł z bardziej doświadczonym Ritomo Miyatą.

Podczas swoich pięciu tegorocznych występów w F1 Lawson pozostawił natomiast dobre wrażenie, prezentując mocne osiągi na tle Yukiego Tsunody, zaliczając solidny debiut w chaotycznym Grand Prix Holandii, czy też zdobywając pierwsze punkty w Singapurze. Ostatecznie AlphaTauri nie zdecydowało się powierzyć Nowozelandczykowi fotela kierowcy wyścigowego na rok 2024, decydując się na zatrzymanie Tsunody i Ricciardo.

Lawson pozostanie blisko F1, jako że będzie pełnoetatowym kierowcą rezerwowym obu ekip austriackiego koncernu – uniemożliwi mu to jednak dalsze starty w Super Formule. Pomimo tego, że nie wie on, kiedy stanie na starcie kolejnego wyścigu, Nowozelandczyk dostrzega pozytywy w takiej formie współpracy z Red Bullem.

„Oczywiście chciałbym się ścigać, ale głównym celem są starty w F1” – powiedział Lawson w rozmowie z Motorsport.com. „Nigdy nie jest miło, gdy można tylko stać i się przyglądać, ale, aby być jak najlepiej przygotowanym, będę starał się wyciągnąć jak najwięcej z tej szansy, tak jak to zresztą robiłem do tej pory”.

„Pomimo tego, że bardzo chciałbym być kierowcą wyścigowym, to to, co Red Bull dla mnie postanowił, jest teraz dla mnie najlepszą rzeczą. Chcą, abym był w stu procentach skupiony na byciu gotowym, w każdym momencie”.

W Super Formule Lawson, wraz z dwukrotnym mistrzem serii, Tomokim Nojirim, reprezentował w tym roku barwy Team Mugen, które zdecydowanie zwyciężyło w klasyfikacji zespołowej. W sezonie 2024 miejsce 21-latka zajmie najprawdopodobniej inny junior Red Bulla – Ayumu Iwasa.

„Zdecydowanie będę tęsknił za ściganiem w Super Formule” – kontynuuje Lawson. „Szczególnie, że nie udało mi się tam zdobyć tytułu. Jest to coś, czego chciałem dokonać, ale tak już musi być”.

Rezerwowy kierowca Red Bulla podkreśla, że jego doświadczenie z japońskich wyścigów szczególnie zaprocentowało podczas jego okresu startów w AlphaTauri. Jego zdaniem nie byłby on w stanie zaprezentować się tak dobrze, gdyby spędził poprzednie miesiące bez regularnych startów.

„Było dokładnie tak, jak powiedział Red Bull. Wiedziałem, że samochód jest szybszy i krok bliższy Formule 1, ale chodzi tu też o rzeczy takie jak wielkość zespołu, pracę z producentem takim jak Honda, a także konkurencyjność ścigania”.

„Jest wiele podobieństw pomiędzy tym, nad czym pracujemy w symulatorze F1, a tym, co robiliśmy w Super Formule. To stanowiło naprawdę dużą część moich przygotowań do startów w Formule 1. Na pewno nie byłbym tak gotowy na F1, gdybym nie przejechał pierwszej części sezonu w Super Formule i przeszedł bezpośrednio z F2”.

„Jeśli spojrzysz na chłopaków, którzy właśnie tak zrobili, to widzisz, jak duże jest to wyzwanie, nawet pomimo całego sezonu startów. Te mistrzostwa wypełniły tę lukę” – dodał Lawson.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.04.2024  Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę
26.03.2024  New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin
20.03.2024  Lawson: Zastąpienie kogoś w połowie sezonu nie byłoby idealne
27.02.2024  Marko: Perez pozostaje w walce o kontrakt na sezon 2025
23.01.2024  Albers: Lawson może w tym roku powrócić do startów w F1
Tagi:
Lawson L.
Red Bull
AlphaTauri

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca