F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA zdradza szczegóły nowej generacji bolidów Formuły 1

Konstrukcje mają być lżejsze, zwinniejsze i wyposażone w ruchome elementy aero.
Nataniel Piórkowski, 14 grudnia 2023, wyświetlenia: 2668<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

FIA ma nadzieję, że nowa generacja bolidów Formuły 1 będzie dużo lżejsza od obecnych konstrukcji.

W 2026 roku w życie wejdą nowe regulacje techniczne oraz silnikowe. Organ zarządzający zamierza wykorzystać tę okoliczność, aby odpowiedzieć na zastrzeżenia ze strony kierowców, którzy domagają się zwinniejszych maszyn.

Dyrektor FIA do spraw bolidów jednomiejscowych – Nikolas Tombazis, zdradził, że nowe bolidy będą o 40 centymetrów krótsze i o 10 centymetrów węższe. W optymistycznym scenariuszu redukcja masy konstrukcji osiągnie poziom 50 kilogramów.

„Celujemy w znacznie niższy limit masy. Chcielibyśmy, aby w 2026 roku bolidy były lżejsze od 40 do 50 kilogramów. Sposób, w jaki chcemy to osiągnąć, jest bezpośrednio powiązany z tym, co określiliśmy mianem koncepcji zwinnego bolidu. Jesteśmy bowiem świadomi tego, że w ostatnich latach konstrukcje F1 stały się nieco zbyt zwaliste i zbyt ciężkie”.

„Zmniejszenie docisku oznacza, że duża część obciążeń podzespołów, jakich jak zawieszenie, ulegnie redukcji, co w konsekwencji umożliwi zespołom zejście z masy. Wstępnie dążymy do 16-calowych felg. Zmniejszymy więc średnicę obręczy [o 2 cale] i szerokość, zarówno z przodu jak i z tyłu. Naszym zdaniem wszystkie te działania zmierzają w kierunku znacznie niższej masy”.

Ograniczenie docisku oznacza spadek czasów okrążeń, jednak w opinii Tombazisa nie powinien on być większy niż kilka sekund. Grek dodaje, że nawet wtedy, gdy byłby on większy, nie powinno budzić to szczególnych obaw wśród fanów sportu.

„To naprawdę nie jest istotny czynnik. Osiągi powinny być bardzo zbliżone do obecnych. Myślę, że zmieścimy się w pięciu sekundach. Coś w tym stylu. Nawet, gdyby bolidy były o 5 sekund wolniejsze, nie powinniśmy się tym szczególnie zamartwiać”.

Embed from Getty Images

FIA w największym stopniu zależy na poprawie ścigania. Cel postawiony w przepisach na sezon 2022 szybko został zneutralizowany dynamicznym rozwojem bolidów a kierowcy narzekają, że jazda za rywalem zaczyna przysparzać podobnych problemów, jak miało to miejsce w przeszłości.

Jednym z rozwiązań, które może znaleźć zastosowanie od sezonu 2026, jest wprowadzenie ruchomych części aerodynamicznych, które pozwalałyby redukować opory na prostych.

Istnieje jednak niepewność co do pracy tego typu rozwiązania oraz jego wpływu na potencjał DRS. Sugerowano nawet prowadzenie odwrotnej formy DRS, w której bolidy jadące z przodu musiałyby stosować bardziej agresywne kąty nachylenia skrzydeł.

„Z pewnością nastąpi zmiana położenia skrzydła na prostej w celu uzyskania niższego oporu powietrza. Na pewno jednak w żaden sposób nie dojdzie do spowolnienia bolidu z przodu. To po prostu nie zadziała” – wyjaśnia Tombazis.

W przypadku DRS FIA dopuszcza opracowanie rozwiązania, które da możliwość późniejszego dostosowania skali efektu występującego po otwarciu tylnego skrzydła.

„Nigdy nie będziemy chcieli zbytnio tego ułatwiać, ale nie czujemy też, abyśmy boli powiedzieć, że DRS nie jest już potrzebny. Nie możemy ryzykować sytuacji, w której wyprzedzenie znowu stanie się niemożliwe lub skrajnie trudne. Chcemy mieć w kieszeni DRS i używać go w umiarkowany sposób. Wyprzedzania musi być walką. Nie chcemy, aby samochody po prostu się mijały”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Przepisy
Tombazis N.
FIA
F1 ogólnie

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca