F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2024
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
26272829
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Doohan: Wierzę, że mogę być atrakcyjną opcją na rok 2025

Australijczyk liczy na przekonanie do siebie Alpine w razie odejścia Ocona lub Gasly'ego.
Maciej Wróbel, 13 lutego 2024, wyświetlenia: 482<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Jack Doohan wierzy, że zaplanowany dla niego program testowy na rok 2024 uczyni go atrakcyjną opcją dla zespołów F1 na rok 2025.

21-letni Australijczyk, który już trzeci rok będzie pełnił funkcję rezerwowego kierowcy Alpine, ma na przestrzeni zbliżającego się sezonu odbyć dziesięć dni prywatnych testów za kierownicą starszych bolidów F1. Doohan ma również zaliczyć kilka występów w piątkowych treningach oraz wykonywać pracę w symulatorze w stale rozwijanej fabryce zespołu w Enstone.

Trzeci kierowca ostatniego sezonu w Formule 2 nie ukrywa, iż jego priorytetem jest przekonanie do siebie szefostwa Alpine, że to właśnie on będzie najlepszym kierowcą do zastąpienia Estebana Ocona lub Pierre'a Gasly'ego, w razie, gdyby doszło do odejścia któregoś z nich.

„Jeśli przyjrzymy się kierowcom spoza obecnej stawki, którzy nigdy nie ścigali się w F1, to ja jestem kierowcą ze zdecydowanie największą liczbą kilometrów pokonanych za kierownicą bolidu” – powiedział Doohan w rozmowie z Autosportem.

„To nie tylko pojedyncze kółka. To dystanse wyścigowe, na torze suchym, mokrym, w niskich i wysokich temperaturach. Zaczynam dostrzegać wszystkie aspekty, co jest naprawdę dobre i z pewnością może przykuć uwagę zespołów F1”.

„W tej chwili koncentruję się wyłącznie na zabezpieczeniu posady na przyszły rok, jednocześnie mając zamiar upewnienia się, że wykonuję jak najlepszą pracę na tych testach, ponieważ one również są bardzo ważne”.

„Jestem absolutnie zdeterminowany [aby znaleźć się w przyszłorocznej stawce kierowców F1]. Taki jest plan nie tylko mój, ale i Bruno [Famina] i całego zespołu. W tej chwili dysponuję długoterminowym kontraktem z Alpine. Chcę więc tutaj być. Pracuję z tym zespołem już od trzech lat”.

„Każda twarz jest dla mnie znajoma, mamy świetną relację i dobrą atmosferę. Mamy wysokie morale, więc gdybym miał nagle wskoczyć do samochodu, to czułbym się jak w domu. Nie mogę się doczekać, aby kiedyś to zrobić”.

Program zaplanowany dla Doohana jest podobny do tego, jaki przed swoim niespodziewanym transferem do McLarena miał odbyć jego rodak, Oscar Piastri. „Zaliczę jeden dzień w bolidzie z 2021 roku i kolejnych dziewięć w bolidzie z roku 2022” – powiedział 21-latek.

„Już teraz mam za sobą sporo czasu spędzonego w samochodzie. Czuję się gotów do jazdy tak samo, jak przed pierwszym treningiem w Abu Zabi. Wskoczyłem do bolidu tuż po F2, a byłem tylko o półtorej dziesiątej wolniejszy od Pierre'a. Te testy mogą mi więc tylko pomóc, a mówimy tu o samochodzie z 2022 roku, który należy już do nowej generacji”.

„Będę obecny w Katarze i Abu Zabi, a także na typowych torach europejskich. Jestem pewien, że zaliczę Monzę, Red Bull Ring, Silverstone i Barcelonę. Będę też na Zandvoort. To nie jest tor, na którym zwykle odbywa się testy za kierownicą bolidu F1. Wiemy, że jest to trudny i techniczny tor, więc gdyby udało się tu przejechać dwa dni, to byłoby naprawdę świetnie”.

„Mamy więc w planach całkiem sporo torów, na których już kiedyś byłem”.

Wiadomo już również, że Doohan w pełni skoncentruje się na pracy w roli kierowcy rezerwowego Alpine i ma być obecny na wszystkich 24 Grand Prix.

21-latek nie będzie również ścigać się w sezonie 2024 w żadnej serii po tym, jak zrezygnował z dalszych startów w Formule 2. Pomimo plotek łączących wcześniej Australijczyka z programem Alpine w WEC, także i tam nie znalazł się on w składzie kierowców francuskiego producenta.

„Oczywiście odbyły się dyskusje na ten temat” – powiedział Doohan, odnosząc się do możliwości startów w WEC. „Nie chodziło w tym o to, że tego jest za dużo, ale raczej nie mógłbym się wówczas skupić wyłącznie na F1. Są pewne rundy, które kolidują z wyścigami F1 i nie mógłbym wtedy zapewnić takiego samego wsparcia”.

„Samo to, że będę obecny będzie korzystne dla zespołu, ponieważ w przyszłości mogę być kierowcą wyścigowym. Utrzymywanie tego połączenia będzie więc bardzo dobre”.

„Będę obecny przez cały weekend na każdym wyścigu, który odbywa się dalej niż trzy godziny lotu od fabryki. W przypadku większości europejskich rund będę pracował w piątki w symulatorze, po czym będę przylatywał na miejsce na kolejne dni”

Odnosząc się do braku ścigania w 2024 roku, Doohan dodaje: „To dziwne. Próbuję się ścigać poza sportami motorowymi, dużo ćwiczę, biegam. Uczestniczę w triathlonach. Naprawdę mi się to podoba i jest to dobry sposób na utrzymanie kondycji poprzez wyruszanie na nieznane terytoria”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
08.05.2024  Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami
02.05.2024  David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
20.04.2024  Gasly: Idziemy we właściwym kierunku
12.04.2024  Sanchez zostanie dyrektorem technicznym Alpine?
Tagi:
Doohan J.
Alpine

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca