F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2024
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
26272829
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Leclerc: Ferrari nie ma zmartwień podobnych do tych z 2023 roku

Zdaniem 26-latka, SF-24 jest znacznie bardziej przewidywalnym bolidem od poprzednika.
Maciej Wróbel, 22 lutego 2024, wyświetlenia: 749<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Charles Leclerc przyznał, że Ferrari udało się rozwiązać problemy z nieprzewidywalnością samochodu, które towarzyszyły zespołowi już od początku testów w 2023 roku.

Ferrari ma za sobą dość udany pierwszy dzień testów w Bahrajnie. Carlos Sainz ukończył środowe zajęcia z trzecim czasem, podczas gdy Charles Leclerc był siódmy. Monakijczyk jest przy tym przekonany, że Scuderia znajduje się w znacznie lepszym położeniu, niż przed rokiem.

„Dokonujemy znacznych postępów” – stwierdził Leclerc. „Samochód znowu robi to, co do niego należy, co nie było takie oczywiste na początku zeszłego roku. Pamiętam, że wtedy po pierwszych kilku dniach byłem o wiele bardziej zaniepokojony, ponieważ był to naprawdę, ale to naprawdę skomplikowany samochód do prowadzenia”.

„W tym roku jest łatwiej, więc startujemy z lepszej pozycji. Wciąż jednak przed nami mnóstwo pracy do wykonania. Jak na razie, wszystko idzie zgodnie z planem. Mam na myśli to, że nie mieliśmy jak dotąd żadnych nieprzyjemnych niespodzianek związanych z zachowaniem samochodu”.

Monakijczyk podkreśla, że fakt, iż samochód reaguje tak, jak przewidywał symulator, zdecydowanie pomoże w uzyskaniu odpowiedniego tempa rozwoju. „Samochód zachowuje się tak, jak w symulatorze, co jest dobrym znakiem. Jeśli jednak chodzi o konkurencyjność, to wciąż jest za wcześnie, aby cokolwiek powiedzieć”.

„Samo jednak to, że bolid zachowuje się dokładnie tak samo, jak w symulatorze, to dobra wiadomość. Pozwala nam to rozwijać samochód w wirtualnym świecie w Maranello, a to jest coś dobrego”.

„Pod kątem samych wrażeń z jazdy samochód jest znacznie lepszy w porównaniu z zeszłym rokiem. Wówczas, po testach, było nam bardzo, bardzo trudno obrać konkretny kierunek, ponieważ po prostu nie wiedzieliśmy, co ten samochód robi”.

„Dojeżdżaliśmy do zakrętu i nie wiedzieliśmy, czy spodziewać się ekstremalnej nadsterowności, czy też ekstremalnej podsterowności. To był olbrzymi problem. W tym roku to już tak nie wygląda, więc startujemy ze znacznie lepszej pozycji”.

Kierowca Ferrari podkreśla jednocześnie, że wciąż jest zbyt wcześnie na to, by jasno ocenić, jak wygląda tegoroczny układ sił w F1. „Czuję się jak po każdym zimowym teście, co oznacza, że niczego jeszcze nie wiemy. Jak na razie jest zbyt wcześnie, nie mamy pojęcia, z jakim zapasem paliwa jeździli pozostali”.

„Pierwsze moje wrażenie jest takie, że Red Bull niestety niezmiennie pozostaje nieco przed nami. Wykręcili naprawdę imponujące czasy okrążeń. To jednak tylko moje odczucia, bez wglądu do danych, które jak na razie nie znaczą zbyt wiele” – zakończył Leclerc.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach
20.04.2024  Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji
06.04.2024  Leclerc: Nie umiem wytłumaczyć słabego występu w kwalifikacjach
05.04.2024  Kierowcy podzieleni w sprawie kary dla Alonso z Melbourne
04.04.2024  Leclerc wystartuje w Japonii z malowaniem upamiętniającym Bianchiego
Tagi:
Leclerc C.
Ferrari

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca