F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.04.2024

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC

Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

15.04.2024

Gunther Steiner łączony z przejęciem zespołu RB

Sainz podpisał kontrakt na starty w Mercedesie?

12.04.2024

Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu

Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025

Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso

Sainz: Nadal nie wiem dla kogo będę startował w sezonie 2025

Sanchez zostanie dyrektorem technicznym Alpine?

11.04.2024

Alonso: Perspektywa współpracy z Hondą działa na mnie motywująco

Lista startowa na sezon 2025

Alonso: Starty dla Astona są moim życiowym projektem

Fernando Alonso pozostanie kierowcą Astona do 2026 roku

10.04.2024

Andretti dokonał oficjalnego otwarcia europejskiej siedziby

Bayer: Tsunoda mentalnie jest w tym roku na innym poziomie

Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian

Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine

Więcej wiadomości

  Archiwum 2024
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
26272829
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Horner: Nie powinno się krytykować Red Bulla za posiadanie dwóch ekip

Szef RBR uważa, że koncernowi należą się słowa uznania za zaangażowanie w serię.
Maciej Wróbel, 22 lutego 2024, wyświetlenia: 606<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szef Red Bull Racing, Christian Horner, uważa, że koncern Red Bulla powinien być chwalony, aniżeli krytykowany za posiadanie dwóch zespołów w Formule 1.

Powiązania Red Bulla z siostrzaną ekipą RB znalazły się w centrum uwagi ze względu na niedawną wypowiedź szefa McLarena, Zaka Browna, który wezwał władze serii do ponownej oceny regulacji dotyczących współpracy pomiędzy uczestnikami mistrzostw.

Zdaniem Amerykanina, w erze limitów budżetowych konieczne jest, aby F1 upewniła się, że wszystkie zespoły są niezależne, co może potencjalnie pomóc w uniknięciu uzyskania przez jednego z uczestników niesprawiedliwej przewagi – sportowej lub politycznej.

Choć Brown podkreślił, że miał na myśli przede wszystkim obecnie obowiązujące przepisy, a nie to, co robią zespoły Red Bull Racing i RB, to słowa te nie zostały dobrze przyjęte przez szefa tej pierwszej ekipy, Christiana Hornera. „Nie rozumiem, po co całe to zamieszanie” – powiedział Brytyjczyk.

„Uważam wręcz, że Red Bull zasługuje na uznanie za wsparcie i zaangażowanie, a także za zapewnienie miejsc pracy zarówno w lepszych czasach, jak i – zwłaszcza – w tych gorszych. Dla mnie naprawdę nie stanowi to problemu”.

Horner podkreśla również to, że wysiłki i zaangażowanie Red Bulla w Formułę 1 także w czasach m. in. kryzysu finansowego w 2008 roku są czymś, co nie powinno umykać uwadze. Odnosząc się do wsparcia i inwestycji Red Bulla w dawny zespół Minardi, 50-latek dodał: „Red Bull pozostał nieugięty i wspierał oba zespoły w tym trudnym okresie”.

„Oczywiście przepisy ewoluowały, a zespół z Faenzy musiał stać się samodzielnym producentem. Wymagane były więc kolejne inwestycje w infrastrukturę w Faenzy”.

„Potem mieliśmy COVID, kiedy Red Bull ponownie stanął na wysokości zadania i wspomógł całkowicie oba zespoły. Tak naprawdę to Red Bull jest odpowiedzialny za powrót F1 po COVIDzie za sprawą dwóch wyścigów w Austrii, które odbyły się po to, aby ten sport mógł na nowo ruszyć po pandemii”.

„Tak więc zaangażowanie Red Bulla w F1, zaangażowanie Red Bulla w oba te zespoły jest wyjątkowe i powinno cieszyć się uznaniem. Powinniśmy być za to wdzięczni, zamiast z tego drwić czy próbować kompromitować”.

„Te dwa zespoły są całkowicie od siebie niezależne. Jeden ma bazę we Włoszech, a drugi w Wielkiej Brytanii. Ten włoski charakteryzuje się znacznie większą rotacją personelu niż w Maranello czy Milton Keynes. Te zespoły mają różne osobowości, charaktery i stale przestrzegają przepisów”.

„Tak naprawdę ta relacja nie jest tak bliska, jak w przypadku niektórych zespołów, które cieszą się naprawdę bliskimi relacjami z ich dostawcami jednostek napędowych”.

Szef RBR uważa też, że przypatrywanie się awansowi AlphaTauri (obecnie RB) w górę stawki było sygnałem tego, że zespół po prostu robił to, co należy. „Na miejscu Laurenta [Mekiesa] uznałbym za komplement to, że kwestia ta została poruszona właśnie teraz, ponieważ zespół ma okazję na to, by zebrać się w sobie”.

„Mają dwóch dobrych kierowców, wprowadzają świetnych ludzi i spodziewamy się, że będą rywalem nie tylko dla innych zespołów, ale też dla Red Bull Racing. Ścigamy się. Nie ma tu z góry ustalonych zasad i żadnych porozumień pomiędzy zespołami” – zapewnia Horner.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.04.2024  Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu
26.03.2024  F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso
26.03.2024  New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin
18.03.2024  Sprawa Hornera wraca na czołówki
07.03.2024  Horner pewny pozostania Verstappena w Red Bullu
Tagi:
Horner C.
Red Bull
RB

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca