|
|
|
|
|
|
Domenicali sugeruje rotację niektórych europejskich wyścigów |
Włoch tłumaczy to otwarciem sportu na nowe rynki i kwestiami finansowymi. |
|
•Nataniel Piórkowski, 4 marca 2024, wyświetlenia: 827 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Dyrektor generalny F1 – Stefano Domenicali, zasugerował, że od 2026 roku niektóre z europejskich eliminacji będą musiały wejść w tryb rotacyjny.
W ostatnich latach do kalendarza dołączyły wyścigi w Arabii Saudyjskiej, Katarze, Miami i Las Vegas. W międzyczasie osłabła pozycja tradycyjnych torów, takich jak Monako, Spa i Monza.
Domenicali dał do zrozumienia, że ze względu na rosnącą popularność F1 na nowych rynkach, udział europejskich wyścigów w harmonogramie mistrzostw świata zostanie ograniczony.
„W tym roku rozegramy wiele Grand Prix, głównie w Europie, gdzie mamy różne opcje do wyboru”.
„Myślę, że Madryt pokazał jedną rzecz, która jest dla nas bardzo ważna. A mianowicie to, że uwaga F1 jest skupiona także na Starym Kontynencie. Wszyscy myśleli przecież: «Och wiecie, musimy opuścić Europę, bo nie ma już tam tak wielkiego zainteresowania». Pokazaliśmy, że wprost przeciwnie”.
„Sądzę jednak, że w 2026 roku ujrzycie coś interesującego. Rozmawiamy z innymi europejskimi promotorami, by zrobić coś, co wkrótce zostanie ogłoszone. Madryt będzie dużym wzmocnieniem. Grand Prix odbędzie się na terenie centrum wystawowego, dzięki czemu fani będą mogli doświadczyć F1 w niesamowity sposób”.
„Uwaga w Hiszpanii skupia się na Barcelonie. Dostrzegamy duże zainteresowanie w organizowanie tam świetnego Grand Prix przez kilka kolejnych lat” – dodał Włoch.
Domenicali wyjaśnił także, dlaczego niektóre Grand Prix mogą liczyć na wieloletnie umowy – jak na przykład Silverstone, pewne organizacji wyścigów F1 do 2034 roku – podczas gdy inne otrzymują jednoroczne kontrakty. Sytuacja taka miła miejsce w przypadku GP Belgii.
„Podejmując decyzję o przedłużeniu umowy, musimy brać pod uwagę wiele czynników. Oczywiście bardzo istotne znaczenie odgrywają kwestie finansowe. Dzięki współpracy z niektórymi promotorami, jesteśmy w stanie stabilizować sytuację”.
„Fakt tego, że na przestrzeni ostatnich lat podpisaliśmy wspaniałe umowy z niektórymi promotorami, pozwala nam stworzyć bardzo interesujący pakiet finansowy. Z drugiej strony daje nam to niesamowitą szansę rozwoju naszego biznesu w innych obszarach, niż ten bezpośrednio związany z opłatą licencyjną”.
Embed from Getty Images
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|