F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2024
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Famin: GP Bahrajnu było dla nas szokiem

Szef Alpine podkreśla, że zmiana organizacji działu technicznego była w pełni uzasadniona.
Nataniel Piórkowski, 19 marca 2024, wyświetlenia: 675<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szef teamu Alpine – Bruno Famin, potwierdził, że szok związany z fatalnymi osiągami bolidu A524, utwierdził go w przekonaniu o słuszności decyzji o reorganizacji pionu technicznego.

Alpine zdecydowało się na ryzykowne posunięcie i przed sezonem 2024 wprowadziło zupełnie nową koncepcję projektową. Pomimo dużych nadziei, tegoroczna konstrukcja okazała się być wielkim rozczarowaniem.

Pierwszym trudnym zderzeniem z rzeczywistością były kwalifikacje do GP Bahrajnu, które Esteban Ocon i Pierre Gasly zakończyli na dwóch ostatnich pozycjach. Po dwóch wyścigach Alpine nie ma na koncie ani jednego punktu w klasyfikacji generalnej, podobnie jak Williams, Sauber oraz RB.

Jeszcze w lutym wypowiedzenia złożyli dyrektor techniczny zespołu – Matt Harman oraz szef działu do spraw aerodynamiki – Dirk de Beer. Wprowadzając zmiany kadrowe, Alpine postanowiło zastosować nową, trójfilarową strukturę organizacyjną departamentu technicznego, wzorowaną na McLarenie.

„To był szok. Spodziewaliśmy się trudnego startu sezonu, wiedzieliśmy o tym i sugerowaliśmy taki scenariusz już podczas prezentacji naszego bolidu. Ale znalezienie się w ostatnim rzędzie w Bahrajnie było prawdziwym szokiem. To tylko potwierdziło potrzebę wprowadzenia zmian w naszym teamie” – powiedział Famin.

„Naprawdę zależy nam na tym, aby fabryki [w Enstone i Viry] przeszły doświadczyły podobnych zmian, jakie pod koniec ubiegłego roku przeszła nasza ekipa wyścigowa”.

„Mam na myśli zmianę sposobu myślenia, uwolnienie kreatywności i wprowadzenie organizacji z trzema dyrektorami technicznymi. Dzięki temu struktura stała się znacznie bardziej pozioma, znacznie mniej wertykalna. Zależy nam na zwiększeniu aktywności, zwiększeniu sprawności i rozwoju naszych pracowników”.

Embed from Getty Images

Famin wierzy, że nowa struktura przyniesie pierwsze korzyści już w tym sezonie, gdy team będzie próbował poprawić osiągi konstrukcji A524.

„Mamy zupełnie nowy bolid. Przed nami kolejne wyścigi. Wiadomo, że zrozumienie problemów jest kluczem do ich rozwiązania. Mamy wiedzę o problemach i naprawdę ciężko pracujemy nad ich wyeliminowaniem”.

„W tej konstrukcji drzemie potencjał. Mamy pewien plan, ale musimy zmienić sposób rozwijania bolidu a być może także wykorzystywania jego potencjału w wyścigach. Musimy zupełnie zmienić nasze podejście. Nie w jednym czy dwóch obszarach, ale całościowo”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
20.04.2024  Gasly: Idziemy we właściwym kierunku
12.04.2024  Sanchez zostanie dyrektorem technicznym Alpine?
10.04.2024  Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine
08.04.2024  Alpine liczy się z utratą Ocona i Gasly'ego po sezonie 2024
Tagi:
Alpine
Famin B.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca