|
|
|
|
|
|
Famin: GP Bahrajnu było dla nas szokiem |
Szef Alpine podkreśla, że zmiana organizacji działu technicznego była w pełni uzasadniona. |
|
•Nataniel Piórkowski, 19 marca 2024, wyświetlenia: 675 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Szef teamu Alpine – Bruno Famin, potwierdził, że szok związany z fatalnymi osiągami bolidu A524, utwierdził go w przekonaniu o słuszności decyzji o reorganizacji pionu technicznego.
Alpine zdecydowało się na ryzykowne posunięcie i przed sezonem 2024 wprowadziło zupełnie nową koncepcję projektową. Pomimo dużych nadziei, tegoroczna konstrukcja okazała się być wielkim rozczarowaniem.
Pierwszym trudnym zderzeniem z rzeczywistością były kwalifikacje do GP Bahrajnu, które Esteban Ocon i Pierre Gasly zakończyli na dwóch ostatnich pozycjach. Po dwóch wyścigach Alpine nie ma na koncie ani jednego punktu w klasyfikacji generalnej, podobnie jak Williams, Sauber oraz RB.
Jeszcze w lutym wypowiedzenia złożyli dyrektor techniczny zespołu – Matt Harman oraz szef działu do spraw aerodynamiki – Dirk de Beer. Wprowadzając zmiany kadrowe, Alpine postanowiło zastosować nową, trójfilarową strukturę organizacyjną departamentu technicznego, wzorowaną na McLarenie.
„To był szok. Spodziewaliśmy się trudnego startu sezonu, wiedzieliśmy o tym i sugerowaliśmy taki scenariusz już podczas prezentacji naszego bolidu. Ale znalezienie się w ostatnim rzędzie w Bahrajnie było prawdziwym szokiem. To tylko potwierdziło potrzebę wprowadzenia zmian w naszym teamie” – powiedział Famin.
„Naprawdę zależy nam na tym, aby fabryki [w Enstone i Viry] przeszły doświadczyły podobnych zmian, jakie pod koniec ubiegłego roku przeszła nasza ekipa wyścigowa”.
„Mam na myśli zmianę sposobu myślenia, uwolnienie kreatywności i wprowadzenie organizacji z trzema dyrektorami technicznymi. Dzięki temu struktura stała się znacznie bardziej pozioma, znacznie mniej wertykalna. Zależy nam na zwiększeniu aktywności, zwiększeniu sprawności i rozwoju naszych pracowników”.
Embed from Getty Images
Famin wierzy, że nowa struktura przyniesie pierwsze korzyści już w tym sezonie, gdy team będzie próbował poprawić osiągi konstrukcji A524.
„Mamy zupełnie nowy bolid. Przed nami kolejne wyścigi. Wiadomo, że zrozumienie problemów jest kluczem do ich rozwiązania. Mamy wiedzę o problemach i naprawdę ciężko pracujemy nad ich wyeliminowaniem”.
„W tej konstrukcji drzemie potencjał. Mamy pewien plan, ale musimy zmienić sposób rozwijania bolidu a być może także wykorzystywania jego potencjału w wyścigach. Musimy zupełnie zmienić nasze podejście. Nie w jednym czy dwóch obszarach, ale całościowo”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|