|
|
|
|
|
|
Zhou wystartuje do Grand Prix Australii z pit lane |
Zespół Kick Sauber był zmuszony złamać zasady parku zamkniętego. |
|
•Maciej Wróbel, 23 marca 2024, wyświetlenia: 389 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Guanyu Zhou wystartuje do niedzielnego wyścigu o Grand Prix Australii z pit lane po tym, jak w jego bolidzie po kwalifikacjach zamontowano przednie skrzydło w poprzedniej specyfikacji.
Kierowca zespołu Kick Sauber ma za sobą nieudaną sesję kwalifikacyjną, w której zajął ostatnie, 19. miejsce. Na domiar złego, podczas ostatniego przejazdu, gdy Chińczyk zaatakował krawężniki w zakręcie numer 10, to uszkodzeniu uległo nowe przednie skrzydło w jego bolidzie.
Przedstawiciel zespołu z Hinwil potwierdził w rozmowie z Autosportem, iż Zhou zmuszony został do powrotu do skrzydła w starszej specyfikacji, ponieważ nie zabrano więcej egzemplarzy nowego skrzydła. Zmiana specyfikacji po zakończeniu sesji kwalifikacyjnej równoznaczna jest ze złamaniem zasad parku zamkniętego, co oznacza dla Zhou start do jutrzejszego wyścigu z alei serwisowej.
Sam kierowca jest zaskoczony pojawieniem się uszkodzeń. „Nie popełniłem żadnego błędu na swoim okrążeniu. Jechałem to kółko tak samo, jak każde inne” – powiedział Zhou. „Dotarłem do ostatniego sektora i nagle zblokowałem koła. Brakło mi docisku, a gdy przekroczyłem linię mety to zauważyłem, że brakuje mi skrzydła po lewej stronie”.
„Nie miałem pojęcia, jak to się stało, ponieważ wszystko przebiegało normalnie”.
„Obejrzałem powtórkę – stało się to z powodu wibracji po najechaniu na krawężnik w zakręcie 10., co jest bardzo frustrujące, ponieważ dzieje się to w najważniejszej sesji i to w sytuacji, w której wcale nie pojechałem zbyt szeroko. To bardzo rozczarowujące, ponieważ w przeciwnym razie byłoby to naprawdę dobre kółko”.
Zhou dodał, że zamontowanie nowego skrzydła nie zapewniło szczególnej poprawy osiągów, lecz było próbą poprawy balansu, jako że ekipa z Hinwil od początku sezonu ma problem z tempem na pojedynczym kółku ze względu na niestabilność tylnej osi.
„Tu nie chodziło o osiągi, bardziej chodziło o uzyskanie spójnego balansu. Wcześniej podczas weekendu wydawało się, że jest OK. To prawda, że nie jest nam w tym roku łatwo pokonać idealne kółko, ale szczerze mówiąc, dzisiaj mieliśmy tempo”.
„Niestety to wszystko przydarzyło się w najgorszym momencie całego weekendu”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|