F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2024
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Norris: Układ toru Albert Park sprzyja McLarenowi

Z opinią swojego podopiecznego zgadza się szef zespołu, Andrea Stella.
Maciej Wróbel, 24 marca 2024, wyświetlenia: 204<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Lando Norris uważa, że sprzyjająca konfiguracja toru w Melbourne jest główną przyczyną udanego występu obu kierowców McLarena w sobotnich kwalifikacjach.

Zawodnicy stajni z Woking – Lando Norris i Oscar Piastri – uzyskali w kwalifikacjach odpowiednio czwarty i szósty rezultat, lecz dzięki karze dla Sergio Pereza przystąpią oni do niedzielnych zmagań z trzeciego i piątego pola. Strata Norrisa do zwycięzcy czasówki, Maksa Verstappena, wyniosła równo cztery dziesiąte sekundy i jest ona dla McLarena najmniejsza od początku tegorocznej kampanii.

Zdaniem Norrisa jego zespół uporządkował pewne obszary pod kątem osiągów, ale to układ toru Albert Park w głównej mierze odpowiada za tak udany występ McLarena w kwalifikacjach. „Poprawiliśmy się w pewnych obszarach i zmaksymalizowaliśmy w nich osiągi, ale to nic innego, jak trochę inna konfiguracja toru zagrała na naszą korzyść.” – powiedział Brytyjczyk.

„Jestem przekonany, że gdybyśmy teraz wrócili do Arabii Saudyjskiej, to wszystko wyglądałoby tak samo, jak dwa tygodnie temu. To inny tor, inny asfalt, po prostu inny weekend. Dziś jasne jest, że byliśmy nieco szybsi od naszych głównych konkurentów”.

Szef McLarena, Andrea Stella, zwrócił uwagę na większy udział szybkich zakrętów i generalnie bardziej "płynną" charakterystykę toru w Melbourne, gdzie MCL38 spędza mniej czasu w zakrętach, które mu nie odpowiadają. Włoch podkreślił także znaczenie krótszych niż w Dżuddzie stref DRS wobec mało efektywnego systemu opracowanego przez jego zespół.

„Gdy uważnie porównamy ze sobą inne samochody, to tak naprawdę rozpoznamy te same mocne i słabe strony, które zaobserwowaliśmy już w pierwszych dwóch wyścigach” – powiedział Stella. „W relatywnie długich zakrętach, jak choćby zakręt numer trzy, albo przedostatni i ostatni, tracimy czas, tak samo jak w Arabii Saudyjskiej czy innych długich zakrętach. Tracimy także czas na prostych z dostępnym DRS-em”.

„Tutaj jednak strefy DRS są znacznie krótsze niż w Arabii Saudyjskiej, więc taka charakterystyka toru oznacza, że czas, jaki spędzamy w obszarach nam niesprzyjających jest znacznie krótszy, dzięki czemu jesteśmy bardziej konkurencyjni”.

„Mamy tu również z pewnością nieco więcej szybkich zakrętów niż miało to miejsce w przypadku pierwszych dwóch torów. Myślę, że to [lepszy występ McLarena w kwalifikacjach] jest w pełni zależne od toru”.

Oscar Piastri twierdzi natomiast, że jego zespół zdołał w Australii wykonać krok naprzód względem swoich najbliższych rywali – Mercedesa i Astona Martina. „Wydaje się, że w każdej sesji bardzo wymieniamy się pozycjami” – powiedział Australijczyk.

„Czasem to Mercedesy wyglądają na bardzo szybkie, czasem Astony, a czasem my. Wydaje się, że w ten weekend znaleźliśmy się o krok przed Mercedesem i Astonem, co jest czymś dobrym. Czuję, że dokonaliśmy pewnych postępów w tym tygodniu”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.04.2024  Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku
22.04.2024  Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach
21.04.2024  Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari
19.04.2024  Norris: Dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu
19.04.2024  Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa
Tagi:
Norris L.
McLaren
Stella A.
Piastri O.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca