F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.04.2024

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC

Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

15.04.2024

Gunther Steiner łączony z przejęciem zespołu RB

Sainz podpisał kontrakt na starty w Mercedesie?

12.04.2024

Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu

Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025

Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso

Sainz: Nadal nie wiem dla kogo będę startował w sezonie 2025

Sanchez zostanie dyrektorem technicznym Alpine?

11.04.2024

Alonso: Perspektywa współpracy z Hondą działa na mnie motywująco

Lista startowa na sezon 2025

Alonso: Starty dla Astona są moim życiowym projektem

Fernando Alonso pozostanie kierowcą Astona do 2026 roku

10.04.2024

Andretti dokonał oficjalnego otwarcia europejskiej siedziby

Bayer: Tsunoda mentalnie jest w tym roku na innym poziomie

Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian

Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine

Więcej wiadomości

  Archiwum 2024
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Norris: Układ toru Albert Park sprzyja McLarenowi

Z opinią swojego podopiecznego zgadza się szef zespołu, Andrea Stella.
Maciej Wróbel, 24 marca 2024, wyświetlenia: 199<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Lando Norris uważa, że sprzyjająca konfiguracja toru w Melbourne jest główną przyczyną udanego występu obu kierowców McLarena w sobotnich kwalifikacjach.

Zawodnicy stajni z Woking – Lando Norris i Oscar Piastri – uzyskali w kwalifikacjach odpowiednio czwarty i szósty rezultat, lecz dzięki karze dla Sergio Pereza przystąpią oni do niedzielnych zmagań z trzeciego i piątego pola. Strata Norrisa do zwycięzcy czasówki, Maksa Verstappena, wyniosła równo cztery dziesiąte sekundy i jest ona dla McLarena najmniejsza od początku tegorocznej kampanii.

Zdaniem Norrisa jego zespół uporządkował pewne obszary pod kątem osiągów, ale to układ toru Albert Park w głównej mierze odpowiada za tak udany występ McLarena w kwalifikacjach. „Poprawiliśmy się w pewnych obszarach i zmaksymalizowaliśmy w nich osiągi, ale to nic innego, jak trochę inna konfiguracja toru zagrała na naszą korzyść.” – powiedział Brytyjczyk.

„Jestem przekonany, że gdybyśmy teraz wrócili do Arabii Saudyjskiej, to wszystko wyglądałoby tak samo, jak dwa tygodnie temu. To inny tor, inny asfalt, po prostu inny weekend. Dziś jasne jest, że byliśmy nieco szybsi od naszych głównych konkurentów”.

Szef McLarena, Andrea Stella, zwrócił uwagę na większy udział szybkich zakrętów i generalnie bardziej "płynną" charakterystykę toru w Melbourne, gdzie MCL38 spędza mniej czasu w zakrętach, które mu nie odpowiadają. Włoch podkreślił także znaczenie krótszych niż w Dżuddzie stref DRS wobec mało efektywnego systemu opracowanego przez jego zespół.

„Gdy uważnie porównamy ze sobą inne samochody, to tak naprawdę rozpoznamy te same mocne i słabe strony, które zaobserwowaliśmy już w pierwszych dwóch wyścigach” – powiedział Stella. „W relatywnie długich zakrętach, jak choćby zakręt numer trzy, albo przedostatni i ostatni, tracimy czas, tak samo jak w Arabii Saudyjskiej czy innych długich zakrętach. Tracimy także czas na prostych z dostępnym DRS-em”.

„Tutaj jednak strefy DRS są znacznie krótsze niż w Arabii Saudyjskiej, więc taka charakterystyka toru oznacza, że czas, jaki spędzamy w obszarach nam niesprzyjających jest znacznie krótszy, dzięki czemu jesteśmy bardziej konkurencyjni”.

„Mamy tu również z pewnością nieco więcej szybkich zakrętów niż miało to miejsce w przypadku pierwszych dwóch torów. Myślę, że to [lepszy występ McLarena w kwalifikacjach] jest w pełni zależne od toru”.

Oscar Piastri twierdzi natomiast, że jego zespół zdołał w Australii wykonać krok naprzód względem swoich najbliższych rywali – Mercedesa i Astona Martina. „Wydaje się, że w każdej sesji bardzo wymieniamy się pozycjami” – powiedział Australijczyk.

„Czasem to Mercedesy wyglądają na bardzo szybkie, czasem Astony, a czasem my. Wydaje się, że w ten weekend znaleźliśmy się o krok przed Mercedesem i Astonem, co jest czymś dobrym. Czuję, że dokonaliśmy pewnych postępów w tym tygodniu”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.04.2024  Norris: Byliśmy z góry skazani na porażkę w walce z Ferrari
06.04.2024  Norris: Niewielka strata do Red Bulla to niespodzianka
02.04.2024  Sanchez opuści McLarena po zaledwie trzech miesiącach pracy
24.03.2024  Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne
23.03.2024  Mumtalakat nabył 100% udziałów w McLaren Group
Tagi:
Norris L.
McLaren
Stella A.
Piastri O.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca