F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2024
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hiszpan ostatecznie zostaje sklasyfikowany na ósmym miejscu, za Strollem i Tsunodą.
Maciej Wróbel, 24 marca 2024, wyświetlenia: 2769<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Fernando Alonso otrzymał karę doliczenia dwudziestu sekund do końcowego rezultatu wyścigu o Grand Prix Australii po tym, jak sędziowie uznali, iż jego jazda tuż przed wypadkiem George'a Russella była „potencjalnie niebezpieczna”.

Kierowca Astona Martina na ostatnich okrążeniach dzisiejszego wyścigu na torze Albert Park bronił szóstej pozycji przed George'em Russellem z Mercedesa. Na dwa kółka przed metą Russell na poboczu zakrętu numer 6, wpadł na bariery roztrzaskując bolid, który następnie powrócił na sam środek toru.

W wypowiedzi po wyścigu Brytyjczyk przekazał, że został zaskoczony tym, jak mocno jego rywal zmniejszył prędkość na dojeździe do feralnego zakrętu. Po wyścigu sędziowie zanotowali incydent i wezwali obu kierowców w celu złożenia wyjaśnień.

Ostatecznie sędziowie uznali Alonso za winowajcę całego zajścia, zarzucając mu „potencjalnie niebezpieczną jazdę”. Kierowca Astona Martina otrzymał karę drive through, która została zamieniona na 20 sekund doliczone do końcowego rezultatu. Hiszpan spada więc z miejsca szóstego na ósme, za Lance'a Strolla i Yukiego Tsunodę.

Za ten incydent Alonso otrzymał również trzy punkty karne.

Komunikat zespołu sędziów
W obszernym uzasadnieniu sędziowie podali, iż Alonso zmienił swój styl jazdy w „nadzwyczajny” sposób, co stoi w sprzeczności z Artykułem 33.4 regulaminu sportowego, który stanowi, że „w żadnym wypadku samochód nie może zostać prowadzony wolno, w sposób niespójny, lub potencjalnie niebezpieczny dla innych kierowców lub jakichkolwiek innych osób”.

Hiszpan tłumaczył, iż tym razem inaczej podszedł do tego zakrętu poprzez wcześniejsze zahamowanie w celu uzyskania lepszej prędkości na wyjściu. Zdaniem Russella, ruch ten był „nieodpowiedzialny” i zaskakujący dla niego, co poskutkowało utratą docisku w wierzchołku zakrętu.

„Dane z telemetrii wykazały, iż Alonso zmniejszył prędkość ponad sto metrów wcześniej, niż na każdym innym okrążeniu wyścigu w tym miejscu” – brzmi komunikat sędziów. „Zahamował również w miejscu, w którym zazwyczaj tego nie robił, choć siła hamowania była tak niewielka, że nie była ona główną przyczyną zmniejszenia prędkości przez jego samochód”.

„Zmienił on również bieg na niższy w momencie, w którym tego nie robił wcześniej. Później z powrotem zmienił bieg na wyższy i przyspieszył w stronę zakrętu, by znów zdjąć nogę z gazu, by pokonać zakręt”.

„Alonso tłumaczył, że choć chciał zahamować wcześniej, to popełnił błąd i musiał wykonać kilka dodatkowych kroków, by z powrotem nabrać prędkości. Niemniej manewr ten przyniósł efekt w postaci znaczącej i nadzwyczaj wysokiej prędkości zbliżania pomiędzy obydwoma samochodami”.

Sędziowie podkreślają, iż nie chcą jednoznacznie orzec, czy intencją stojącą za manewrem Alonso było wyeliminowanie rywala, jak również zwracają uwagę na to, że Hiszpan nie musi być odpowiedzialny za pojawienie się brudnego powietrza, które przyczyniło się do wypadku Russella.

„W tym konkretnym przypadku sędziowie nie wzięli pod uwagę samych konsekwencji wypadku. Sędziowie uznali też, że nie dysponują wystarczającą ilością informacji, by ocenić, czy manewr Alonso miał na celu wywołanie problemów Russella, czy też – jak sam przyznał w rozmowie z sędziami – uzyskanie lepszej prędkości na wyjściu z zakrętu”.

„Czy Alonso ma prawo do obrania innego podejścia do zakrętu? Tak. Czy Alonso powinien być uznany za odpowiedzialnego za brudne powietrze, które przyczyniło się do wypadku? Nie”.

„Tak czy inaczej, czy zdecydował się zrobić coś – niezależnie od intencji – co było czymś nadzwyczajnym, czyli hamowanie, redukcja i inne elementy manewru wykonane ponad sto metrów wcześniej niż poprzednio i w znacznie bardziej intensywny sposób niż było to konieczne? Tak”.

„Z jego własnej relacji na temat zdarzenia, jaką przekazał, a także według opinii sędziów, wynika, że postępując w ten sposób, jechał w sposób co najmniej «potencjalnie niebezpieczny», biorąc pod uwagę wysoką prędkość w tym miejscu toru”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
24.03.2024  Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6
Tagi:
FIA
Alonso F.
Russell G.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca