F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

Więcej wiadomości

  Archiwum 2024
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Russell chce automatycznego systemu przerywania wyścigu

Brytyjczyk po rozbiciu sie w Australii wylądował na linii wyścigowej.
Łukasz Godula, 4 kwietnia 2024, wyświetlenia: 989<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images
George Russell chce, by Formuła 1 wprowadziła „zautomatyzowany” system bezpieczeństwa, który zawieszał by wyścigi, gdy rozbite samochody stoją na torze, tak jak to było z Mercedesem w Melbourne.

Russell krzyczał przez radio po wypadku, by przerwać wyścig, gdy rozbity W15 odbił się od band i wrócił na tor. Brytyjczyk rozbił się w pogoni za Fernando Alonso. Wynikiem kraksy były wzmożone dyskusje wśród fanów F1 co do niebezpieczeństwa. Gdy Russell zatrzymał się na torze, uruchomienie procedury wirtualnej neutralizacji zabrało sporo czasu i Mercedes został już wyprzedzony przez Lance'a Strolla.

Kierowca Aston Martina musiał być szybko poinformowany przez inżyniera wyścigowego o wypadku. Stroll zbliżał się na miejsce kraksy z dużą prędkością, a sam zakręt jest ślepy, więc nie mógł dostrzec rozbitego samochodu. Ten fakt był częścią powodu, dla którego Russell tak głośno krzyczał przez radio, by zespół wpłynął na zatrzymanie wyścigu. W podobnych okolicznościach zginęli na Spa Anthoine Hubert i Dilano van't Hoff.

Gdy został zapytany, czy chciałby wprowadzenia nowego systemu bezpieczeństwa, by uniknąć takich sytuacji, Russell odpowiedział: „To była niesamowicie niekomfortowa sytuacja. To ślepy zakręt, w którym można pojechać 250 km/h, a na linii wyścigowej leżał obrócony samochód. Czekałem po prostu aż zdarzy się katastrofa”.

„Na szczęście za mną była 10 sekundowa luka, a chyba po 10 czy 12 sekundach ogłoszono wirtualną neutralizację. Jednak przez 10 sekund może przejechać tam pięć, sześć, a nawet siedem samochodów i prawdopodobnie wtedy ktoś by mnie uderzył, nawet pomimo żółtych flag”.

„Widzieliśmy już incydenty, gdy samochód wracał na tor, jak Carlos w 2022 roku w Japonii. Myślę, że musimy znaleźć nowy sposób w momencie, gdy samochód jest w niebezpiecznym miejscu. Może automatyczna wirtualna neutralizacja po sekundzie czy coś takiego, gdyż czas szybko ucieka w takiej chwili”.

„Życie jest wtedy narażone na ryzyko. Widzieliśmy to już na Spa kilka razy gdy samochody wpadały w poślizg na wodzie. Myślę, że to czas by technologia nas wspomogła w tym obszarze”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.04.2024  Hamilton: Wiatr przyczyną odpadnięcia w Q1
05.04.2024  Kierowcy Mercedesa zadowoleni z tempa bolidu na Suzuce
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
24.03.2024  Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6
Tagi:
Russell G.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca