F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

30.04.2024

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Więcej wiadomości

  Archiwum 2024
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Vasseur: Mieliśmy problem z szykaną

Kierowcy Ferrari najwięcej czasu tracili w końcowej sekcji Suzuki.
Mateusz Zimmermann, 6 kwietnia 2024, wyświetlenia: 453<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Włoski zespół jest rozczarowany wynikiem kwalifikacji, jednakże pokłada nadzieję w tempie wyścigowym.

Podczas gdy Carlos Sainz wywalczył w czasówce czwarte miejsce, Charles Leclerc ustawi swój bolid na ósmym polu startowym.

Szef Scuderii w wywiadzie po kwalifikacjach, podkreślił, jak bardzo wyrównana jest stawka: „Trudno jest mieć jasny obraz jutrzejszego wyścigu. Jesteśmy bardzo blisko, między czwartym a dziewiątym miejscem w kwalifikacjach jest jedna dziesiąta. Oznacza to, że grupa będzie bardzo zwarta i pierwsze okrążenie będzie bardzo ważne. Degradacja opon była pod kontrolą rano i wczoraj, co stawia nas w dobrej pozycji przed wyścigiem, ale szkoda jutrzejszych pozycji startowych. Powinniśmy byli celować w lepszy wynik”

Dzisiejsze kwalifikacje były trudne zwłaszcza dla Charlesa Leclerca, który został zmuszony do użycia dodatkowego kompletu miękkich opon podczas Q1. Vasseur wyjaśnił, że to postawiło Monakijczyka w niekorzystnej sytuacji, która trwała do samego końca sesji kwalifikacyjnej: „Błąd Charlesa, jeśli w ogóle był, to myślę, że polegał na tym, że zaryzykowaliśmy przy pierwszym okrążeniu w Q1, co zmusiło nas do założenia drugiego kompletu. Zawsze byliśmy trochę spóźnieni i podjęliśmy ryzyko w Q2. Skończyło się na tym, że na Q3 został nam tylko jeden komplet, podczas gdy nasi rywale podjęli dwie próby. Wszystko zaczęło się od Q1. Trochę szkoda, bo myślę, że mogliśmy dziś spisać się nieco lepiej.”

Francuski szef zespołu podkreślił, że największe straty Ferrari odnotowywało w sekcji Casio Triangle: „Dzisiaj problemem był głównie zakręt 17, szykana, gdzie powstała połowa straty do Maxa. Musimy o tym porozmawiać, ale powtarzam, to jedna dziesiąta między dziewiątą pozycją Russella i czwartą Sainza, więc chodzi o szczegóły. Ale szczegóły są ważne i musimy zrozumieć, dlaczego tracimy tyle czasu w ostatnim zakręcie, także w kontekście wyścigu, ponieważ przyczepność będzie kluczowa. Jest tylko jedna prosta z DRS i musimy to rozwiązać przed jutrem.”

Ferrari w tym roku często radzi sobie lepiej w wyścigu niż w kwalifikacjach, a po długich przejazdach w treningach oczekuje się również dobrego występu teamu na Suzuce.

Vasseur przyznaje, że dane są zachęcające, ale podkreśla, jak ważne jest natychmiastowe nadrabianie pozycji: „Musimy zwracać uwagę na samo tempo. Nie znamy poziomów paliwa i mapowania silnika innych. Ważną rzeczą jest degradacja opon i pod tym względem szło nam dobrze. To pokazuje, że możemy mieć jutro dobry wyścig i duże szanse. Pozycja po pierwszym okrążeniu będzie bardzo ważna, abyśmy mogli mieć czysty tor i czyste powietrze z przodu, ale na Suzuce nie jest łatwo wyprzedzać i można też spędzić 30 okrążeń za innym kierowcą. Pierwsze okrążenie będzie więc kluczowe.”
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
28.03.2024  Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024
09.03.2024  Bearman: Vasseur powiedział mi, abym "nie próbował być bohaterem"
23.02.2024  Hamilton: Transfer do Ferrari byłby niemożliwy bez Vasseura
22.02.2024  Vasseur: Musimy myśleć o sezonie 2024, nie o 2025
Tagi:
Ferrari
Vasseur F.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca