|
|
|
|
|
|
Lucas di Grassi odniósł pierwsze zwycięstwo w serii GP2 |
Rezultat końcowy i opis sobotniego wyścigu GP2 w Turcji na torze Istanbul Park. |
|
•Marek Roczniak, 25 sierpnia 2007, wyświetlenia: 3803 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Lucas di Grassi (ART Grand Prix) odniósł w końcu swoje pierwsze zwycięstwo w serii GP2, pokonując Giorgio Pantano (Campos) podczas sobotniego wyścigu w Turcji o niewiele ponad sekundę. Na najniższym stopniu podium stanął Adam Carroll (FMS), odpierając w końcówce wyścigu ataki Timo Glocka (iSport), który ze względu na złą decyzję taktyczną musiał zadowolić się czwartym miejscem i stracił w efekcie prowadzenie w tegorocznych mistrzostwach na rzecz di Grassiego.
Startujący z pole position Luca Filippi (Super Nova) stracił prowadzenie już na samym początku wyścigu na rzecz Andreasa Zubera (iSport), który zdołał także wyprzedzić swojego zespołowego partnera – Glocka. Filippi wpadł następnie w poślizg w szykanie i na tym zakończył się jego udział w tym wyścigu. Nie był to jednak jedyny incydent na pierwszym okrążeniu, gdyż w pierwszym zakręcie doszło do karambolu z udziałem Mike'a Conwaya (Super Nova), Andy'ego Souceka (DPR) i Adriana Zaugga (Arden). Ostatecznie żaden z nich nie dojechał do mety, a tymczasem na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa.
Wszyscy kierowcy z wyjątkiem Glocka, obydwu reprezentantów Minardi Piquet Sports – Alexandre Negrao i Roldana Rodrigueza oraz Ricardo Risattiego (Trident) zdecydowali się na wykonanie obowiązkowego postoju w boksach w trakcie neutralizacji wyścigu. W tej sytuacji Glock wysunął się na prowadzeniu, natomiast Zuber, który jako pierwszy wyjechał z boksów spadł na piąte miejsce. Po wznowieniu wyścigu debiutujący w GP2 Risatti dosyć szybko zaczął tracić miejsca, jednak Zuber chciał także jak najszybciej wyprzedzić Rodrigueza, gdyż nie chciał aby Glock uciekł mu zbytnio do przodu.
W końcu, znudzony zbyt długim oczekiwaniem na postój Hiszpana, Zuber na 21 okrążeniu zaryzykował atak przed ostatnim kompleksem zakrętów, jednak najwyraźniej popełnił błąd lub źle ocenił sytuację i podczas hamowania wypadł z toru, lądując na środku żwirowiska. Jak się później okazało, Glock nie zdążył wypracować dostatecznej przewagi przed swoim obowiązkowym postojem by utrzymać prowadzenie i po jego wykonaniu spadł na czwartą pozycję – za di Grassiego, Carrolla i Pantano.
Niecierpliwość pozbawiła więc Zubera pewnego zwycięstwa, a tymczasem Glock w końcówce wyścigu mógł już tylko liczyć na ewentualne pokonanie Carrolla, który stracił w międzyczasie drugie miejsce na rzecz Pantano. Kierowca iSport widząc jednak nieustępliwość Irlandczyka postanowił nie ryzykować zbytnio i ostatecznie zadowolił się pięcioma punktami za czwarte miejsce, tak więc jego strata do di Grassiego w klasyfikacji generalnej kierowców wynosi obecnie cztery oczka.
Na pozostałych pozycjach punktowanych finiszowali Borja Garcia (Durango), Kazuki Nakajima (DAMS), Negrao i Karun Chandhok (Durango), który do niedzielnego, krótszego wyścigu bez obowiązkowego postoju w boksach wystartuje z pole position. Bezpośrednią relację z niego będzie można obejrzeć na kanale Eurosport 2 – początek o godzinie 10:00.
•GP2 Series > 2007 > Turcja (główny), Istanbul Park - 5,338 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 2 | Lucas di Grassi | | ART Grand Prix | Dallara GP2/05 Renault | 34 | 57:11,277 | 10 |
2. | 25 | Giorgio Pantano | | Campos Grand Prix | Dallara GP2/05 Renault | 34 | +0:01,371 | 8 |
3. | 9 | Adam Carroll | | Fisichella Motor Sport | Dallara GP2/05 Renault | 34 | +0:05,830 | 6 |
4. | 5 | Timo Glock | | iSport International | Dallara GP2/05 Renault | 34 | +0:06,163 | 5 |
5. | 26 | Borja Garcia | | Durango | Dallara GP2/05 Renault | 34 | +0:10,183 | 4 |
6. | 22 | Kazuki Nakajima | | DAMS | Dallara GP2/05 Renault | 34 | +0:10,774 | 3 |
7. | 3 | Alexandre Negrao | | Minardi Piquet Sports | Dallara GP2/05 Renault | 34 | +0:14,695 | 2 |
8. | 27 | Karun Chandhok | | Durango | Dallara GP2/05 Renault | 34 | +0:19,756 | 1 |
9. | 19 | Ho-Pin Tung | | BCN Competicion | Dallara GP2/05 Renault | 34 | +0:20,629 | |
10. | 7 | Bruno Senna | | Arden International | Dallara GP2/05 Renault | 34 | +0:22,944 | |
11. | 4 | Roldan Rodriguez | | Minardi Piquet Sports | Dallara GP2/05 Renault | 34 | +0:27,227 | |
12. | 14 | Javier Villa | | Racing Engineering | Dallara GP2/05 Renault | 34 | +0:27,589 | |
13. | 15 | Marcos Martinez | | Racing Engineering | Dallara GP2/05 Renault | 34 | +0:54,026 | |
14. | 10 | Jason Tahinci | | Fisichella Motor Sport | Dallara GP2/05 Renault | 34 | +1:09,504 | |
15. | 23 | Nicolas Lapierre | | DAMS | Dallara GP2/05 Renault | 34 | +1:15,194 | |
16. | 11 | Ricardo Risatti | | Trident Racing | Dallara GP2/05 Renault | 34 | +1:32,816 | |
17. | 24 | Witalij Pietrow | | Campos Grand Prix | Dallara GP2/05 Renault | 33 | 1 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 1 | Sebastien Buemi | | ART Grand Prix | Dallara GP2/05 Renault | 27 | | |
| 6 | Andreas Zuber | | iSport International | Dallara GP2/05 Renault | 20 | | |
| 12 | Kohei Hirate | | Trident Racing | Dallara GP2/05 Renault | 18 | | |
| 18 | Henri Karjalainen | | BCN Competicion | Dallara GP2/05 Renault | 15 | | |
| 17 | Mike Conway | | Super Nova Racing | Dallara GP2/05 Renault | 2 | | |
| 21 | Andy Soucek | | DPR | Dallara GP2/05 Renault | 1 | | |
| 16 | Luca Filippi | | Super Nova Racing | Dallara GP2/05 Renault | 0 | | |
| 8 | Adrian Zaugg | | Arden International | Dallara GP2/05 Renault | 0 | | |
| |
|
Źródło: GP2Series.com, Autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|