F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2007
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Robert Kubica na konferencji prasowej w Chinach

Przedstawiamy wypowiedzi Roberta Kubicy z dzisiejszej konferencji prasowej w Szanghaju.
Grzegorz Więcek, 4 pa?dziernika 2007, wyświetlenia: 5850<< | lista | T- | T+ | >>
Robert miałeś interesującą walkę z Felipe pod koniec Grand Prix Japonii.
Robert Kubica: „Cóż, miałem Felipe za mną na ostatnim przejeździe. Niestety pojawił się Sato – myślę, że miał już trzy kółka straty wtedy. Ba dwa okrążenia przed końcem nie widział mnie, gdy byłem tuż za nim, przez co straciłem tam dużo czasu. Felipe zbliżył się. Miałem dużo aquaplaningu i wyprzedził mnie w szóstym zakręcie”.

„Wyprzedziłem go na wyjściu z niego, a potem w kolejnym zakręcie pojechał trochę za szeroko, dotknęliśmy się tam dwa razy i wtedy musiałem ściąć tor po trawie. Wróciłem i on też ściął tor po trawie. Wyprzedził mnie i tak zostało do ostatniego zakrętu”.

„Było bardzo ciężko – na granicy rozsądnego ryzyka, ponieważ trzy czy cztery razy mogło się to skończyć wypadkiem. Myślę, że Felipe był trochę zdenerwowany po wyścigu. Ja byłem także trochę zirytowany moim wyścigiem, więc daliśmy z siebie wszystko w tych pięciu zakrętach”.

To jest twój pierwszy pełny sezon, jakie są twoje odczucia na temat całego roku?
Robert Kubica: „Dosyć rozczarowujące. Mieliśmy dobre osiągi samochodu, ale wydaje się, że mieliśmy trudności w tym sezonie z wykorzystaniem ich w 100%, a w wielu przypadkach sądzę, że moje osiągi były poniżej osiągów bolidu i całego pakietu”.

Pytanie do wszystkich kierowców: 20 kółek za samochodem bezpieczeństwa – co myślicie o tym jako o spektaklu dla widzów przed telewizorami i kibiców na trybunach?

Robert Kubica: „Jak dla mnie warunki były dość ciężkie, a widoczność może była w porządku dla pierwszych trzech samochodów, ale reszcie było bardzo ciężko zobaczyć, gdzie biegnie tor. Za samochodem bezpieczeństwa wyprzedziłem dwa razy Sebastiana nie widząc go. Zjeżdżał do prawej i nie mogłem go zobaczyć. Warunki były bardzo ciężkie i jeśli zależałoby to ode mnie, to zatrzymałbym samochód bezpieczeństwa dłużej na torze”.

Mark Webber: „Było ciężko. Kiedy jesteśmy w samochodzie trudno jest nam ocenić, jak intensywny jest deszcz. Wszyscy wiemy, że widoczność była bardzo słaba. Bałem się zwłaszcza o to, że kiedy rozpoczniemy ściganie i ktoś straci panowanie nad samochodem na prostej, będziemy mieli bardzo duży wypadek, ponieważ nić nie było widać”.

„Jak już rozpoczęliśmy jazdę z pełną prędkością, to wydaje mi się, że przez kilka pierwszych okrążeń warunki były znośne, ale tam gdzie się znajdowałem stawka była dość rozproszona, a zawsze jest trudniej, jeśli masz samochody blisko siebie. Jednakże myślę, że samochodowi bezpieczeństwa zaczęło brakować paliwa dlatego i tak czy inaczej musiał zjechać”.

Sebastian Vettel: „Myślę, że był to właściwy wybór (start za SC), ponieważ to my kierowcy jesteśmy na torze. Nawet jadąc za samochodem bezpieczeństwa po głównej prostej nic nie widziałem i naprawdę 'robiłem pod siebie'. To wszystko opierało się na zgadywaniu. Wyjeżdżaliśmy z ostatniego zakrętu, widziałem inne samochody i nagle była tylko mgiełka wody”.

„Jak już Robert powiedział, dwa razy widziałem go tuż obok mnie i zastanawiałem się – co on tu robi?! Podczas restartu myślałem wcześniej, że jazda z pełnym gazem na prostej nie będzie problemem, ale ostatecznie nic nie było widać. Patrzyłem w prawo na mur i reklamy, a kiedy one się kończyły patrzyłem w lewo i czekałem na tabliczki 200, 150 i 100 – wtedy gdzieś tam zacząłem hamować i kiedy mgiełka wody opadła, zobaczyłem incydent w pierwszym zakręcie między Jensonem, Nickiem i Markiem”.

„Walczyli i wydawało mi się, że miałem najlepszą linię jazdy, więc od razu awansowałem na trzecią pozycję. Jednakże rozpoczęcie wyścigu za samochodem bezpieczeństwa było zdecydowanie dobrą decyzją. To my jesteśmy w samochodach i w takich sytuacjach trzeba zapominać o widzach przez telewizorami w domu”.

Robert, otrzymałeś karę przejazdu przez boksy za uderzenie w Hamiltona podczas próby wyprzedzania go. Czy było to w porządku z twojego punktu widzenia?
Robert Kubica: „W mojej ocenie nie było to w porządku, ponieważ z punktu widzenia kierowcy nie uderzyłem go celowo i widzieliśmy wiele kontaktów pomiędzy dwoma kierowcami, po których nie było kar. Dostałem karę przejazdu przez boksy, a my straciliśmy mniej niż sześć sekund i nie zyskałem żadnej pozycji. Niestety zniszczyło to mój wyścig. To była decyzja sędziów FIA i tak to się potoczyło”.

„Nie mieliśmy czasu, aby zapytać o zmianę decyzji. Normalnie, jeśli taki wypadek się wydarzy, decyzja jest podejmowana po wyścigu, jak miało to miejsce chociażby w przypadku Nicka i Ralfa na Nurbugringu, ale tym razem było inaczej. Myślę, że już dawno nie zdarzyło się aby kierowca otrzymał karę przejazdu przez boksy za kontakt”.

Czy sądzisz, że otrzymałbyś tę samą karę, gdybyś zderzył się z innym kierowcę?
Robert Kubica: „To jest trudne pytanie, na które wolałbym nie odpowiadać. Myślę, że w tym sezonie mieliśmy wiele kontaktów pomiędzy kierowcami i nic się nie zdarzyło. Mieliśmy także jeden kontakt pomiędzy dwoma kierowcami siedzącymi teraz obok mnie i też nic się nie wydarzyło, więc to jest moja odpowiedz”.

Źródło: FIA.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
29.11.2023  Orlen przedłużył współpracę z Robertem Kubicą
22.11.2023  Kubica przystąpi do WEC w sezonie 2024 z AF Corse
05.11.2023  Kubica mistrzem świata WEC w klasie LMP2
27.09.2023  Jota Porsche potwierdza rozmowy z Vettelem ws. startu w Le Mans
11.02.2023  Najważniejsze wyścigi Roberta Kubicy w Formule 1 (Część 2)
Tagi:
Kubica R.
Wywiady

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
stnd, 05.10.2007 20:28[!]
RubiKub: Komentatorzy ITV podczas wyścigu także zastanawiali się nad tym czy SC jest w stanie przejechać cały wyścig na jednym baku i postanowili zbadać sprawę. Okazuje się, że mercedes AMG pełniący rolę SC nie ma wystarczająco pojemnego baku, ale to nie jest problem - zawsze w gotowości czeka drugi SC i gdyby pierwszemu kończyło się paliwo, na tor wyjechałby drugi SC. To powinno rozwiać wątpliwości Marka Webbera. :)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca