F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2007
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Wywiad z Pascalem Vasselonem przed GP Brazylii

Toyota liczy na zakończenie tego rozczarowującego sezonu jakimś pozytywnym akcentem.
MDK, 18 pa?dziernika 2007, wyświetlenia: 1467<< | lista | T- | T+ | >>
Toyota nie zdobyła ani jednego punktu w ostatnich pięciu wyścigach, ale szykuje się do finału sezonu w Brazylii, mając nadzieję na zakończenie tego rozczarowującego sezonu jakimś pozytywnym akcentem. Szef techniczny ds. nadwozia Pascal Vasselon odpowiada na pytania.

Jakie są główne cechy toru Interlagos?
„Sam w sobie jest wyjątkowy ze względu na to, że jest to jedyny tor w kalendarzu, na którym ustawienia zawieszenia są tak ważne. Zazwyczaj głównym czynnikiem decydującym o osiągach bolidu jest aerodynamika i opony. Na Interlagos użycie opon jest oczywiście również ważne, ale konfiguracja zawieszenia ma absolutnie nadrzędne znaczenie dla osiągów ze względu na bardzo nierówną nawierzchnię toru. Konieczne jest znalezienie sposobu na utrzymanie kół na asfalcie i dlatego te ustawienia w Brazylii stanowią klucz do sukcesu, podczas gdy wszędzie indziej mają drugorzędne znaczenie”.

Czy nierówności na torze zmieniają się z roku na rok ze względu na ruchy podłoża?
„Mogą się zmieniać, ale trzeba się uporać z nierównościami, których nie brakuje na praktycznie całej długości toru. Jeden specjalnie trudny znajduje się w szybkim lewym zakręcie oznaczonym numerem 11. Ta nierówność to coś więcej niż tylko problem ze względu na dużą prędkość, jaką osiągają w tym miejscu kierowcy”.

Czy jakieś parametry będą w tym roku szczególnie istotne?
„Ciekawostką związaną z tegorocznym wyścigiem w Sao Paulo jest wybór opon. Firma Bridgestone zaproponowała nam dwie najbardziej miękkie mieszanki – takie same jak w Monako. Jednakże ze względu na duże zużycie opon tor Interlagos jest o wiele bardziej wymagający, dlatego też jednym z wyzwań w ten weekend będzie dbanie o opony. Oczekujemy, że tor będzie bezwzględny zwłaszcza przy jeździe na bardziej miękkich oponach. Tak naprawdę nie przypuszczamy, aby supermiękkie opony nadawały się tutaj do ścigania. Powinny dobrze sprawować się w kwalifikacjach, ale z całą pewnością podczas wyścigu będzie niezwykle trudno pokonać na nich więcej okrążeń”.

Czy długa prosta wiodąca pod górę ma wpływ na ustawienia bolidu?
„Ze względu na nią można poczuć pokusę do zmniejszenia siły docisku, ale jest to coś, na co absolutnie nie możesz sobie pozwolić, zwłaszcza gdy zmagasz się z trakcją. To jest tor, na którym jest wiele miejsc, gdzie występuje bardzo duża korelacja między siłą boczną działającą na bolid i przyczepnością na wyjściu z zakrętów, więc jeśli zacznie się degradacja opon, konieczne jest zwiększenie docisku. Zwykle ustawia się więc większy poziom siły dociskowej, niż należałoby oczekiwać”.

Czy zakręt numer 1 daje dobre szanse na wyprzedzanie?
„Poprzednie wyścigi tutaj pokazały nam, że jest to jedno z miejsc, w których można wyprzedzać. Myślę, że wszyscy dobrze pamiętają manewr Juana Pablo Montoi na Michaelu Schumacherze w 2001 roku. Można w pierwszym zakręcie wyprzedzać pod warunkiem, że ma się dobrą prędkość maksymalną, no i trzeba pamiętać, że manewr w tym miejscu nigdy nie jest łatwy”.

Jakie są warunki pracy zespołu w Brazylii?
„Nie można powiedzieć, że udogodnienia są jakieś nadzwyczajne. Dla nas najbardziej krytycznym czynnikiem jest ograniczona przestrzeń. Musimy się naprawdę zdrowo napocić przy wyborze części zamiennych i narzędzi, które zabieramy na Interlagos, ponieważ nie mamy tu dość pomieszczeń. Jest tu trochę jak w Monako”.

Czy pobyt w Brazylii wiąże się z jakimiś specjalnymi uczuciami?
„Przez ostatnie 30 lat albo i więcej było bardzo wielu brazylijskich kierowców, którzy wielokrotnie zdobywali tytuł mistrza świata – Fitipaldi, Piquet, Senna. To nacja, która znaczy wiele w sportach motorowych. Z prawdziwą przyjemnością przyjeżdżamy tutaj, ponieważ w Brazylii jest więcej fanów niż gdziekolwiek indziej – to dla Brazylijczyków prawdziwa pasja. Sporty motorowe i piłka nożna są bardzo ważne dla Brazylijczyków. Z widzami kłębiącymi się na wielkich trybunach dokładnie naprzeciw boksów zwyczajnie nie może zabraknąć brazylijskich kierowców”.

Źródło: Toyota-F1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
13.03.2014  FIA nie będzie tolerowała przekraczania dozwolonego limitu paliwa w wyścigach
03.11.2010  Były zespół F1 Toyoty zadowolony z nowego powołania
13.10.2009  Toyota pewna dobrej postawy Kobayashiego
26.08.2009  Toyota obwinia kwalifikacje za słabą formę
19.08.2009  Szefowie Toyoty oczekują dobrego występu
Tagi:
Vasselon P.
Toyota
Wywiady

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
andrzej45, 18.10.2007 13:06[!]
No niby w Toyocie wszystko wiedzą co i jak powinno być a nie przekłada się to na wyniki.
mkpol, 18.10.2007 14:14[!]
Teoria jest wtedy gdy wszyscy wszystko wiedzą a nic nie działa. Praktyka jest wtedy gdy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego. Toyota łączy teorię z praktyką - nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
domanpraszka, 18.10.2007 21:07[!]
Nieno w teori to BMW bije wszystkich na glowe...szkoda ze nie w praktyce...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca